افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

عصبانیت نماینده تندرو از اظهارات سخنگوی دولت درباره حجاب

  • کد خبر : 404217
عصبانیت نماینده تندرو از اظهارات سخنگوی دولت درباره حجاب

آفتاب نیوز: در نشست علنی امروز احسان عظیمی راد در سخنانی در جبهه مقاومت در منطقه گفت: ملت بزرگ ایران مقتدرانه و تا ابد از جنگ جبهه حق علیه باطل دفاع خواهد کرد. ما خواستار پاسخ بازدارنده مقامات کشور علیه رژیم تروریستی و دروغین صهیونیستی هستیم. وی در ادامه تصریح کرد: نسل جوان کشور آینده […]

آفتاب نیوز:

در نشست علنی امروز احسان عظیمی راد در سخنانی در جبهه مقاومت در منطقه گفت: ملت بزرگ ایران مقتدرانه و تا ابد از جنگ جبهه حق علیه باطل دفاع خواهد کرد. ما خواستار پاسخ بازدارنده مقامات کشور علیه رژیم تروریستی و دروغین صهیونیستی هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: نسل جوان کشور آینده سازان این کشور هستند و نباید به راحتی با آینده آنها بازی کرد، بنابراین اگر تصمیمات نهادهای حاکم عادلانه نباشد نه تنها آینده آنها را تباه می کند، بلکه امید و اعتماد آنها به دولت و نظام را از بین ببرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در شرایطی که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید سیاست گذار و تعیین خط مشی مسائل فرهنگی و آموزشی کشور باشد، در اقدامی بی سابقه جای خود را گرفته است. قانونگذار در قانونگذاری این شورا خود را در برابر هیچ مرجع دولتی پاسخگو نمی داند و با دخالت در قانون گذاری به ویژه در حوزه آموزشی و فرهنگی، یأس و بی اعتمادی را در جامعه به ویژه در نسل دانش آموز کاشته است.

عظیمی راد ادامه داد: تصویب اثر نهایی معدل و اصرار بر اجرای آن با وجود اثبات ناکارآمدی آن در تحقق عدالت آموزشی، معرفی تعیین سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان که باعث شده نسل جوان نخبه وارد مرز ناامیدی نشود. ، حذف دانش آموزان در کنکور کارشناسی و اخیراً حذف داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و احتمالاً دکتری باعث شده است که شاهد مشارکت غیرکارشناسانه این شورا در مباحث خارجی به وظایف خود باشیم، بنابراین انتظار می رود رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار اخیر با ایشان به دغدغه ها و تاکیدات اعضای کمیسیون آموزش مجلس بپردازد. لغو اثر نهایی معدل و افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به 30 سال جدی گرفته شود. در این زمینه مدیریت قاطع آن را می خواهیم.

وی همچنین معلمان کشور را چشم و چراغ نمایندگان ملت خواند و گفت: وزیر آموزش و پرورش در جلسه اعتماد متعهد شد با خرید خدمات از طریق قرارداد کاری تعریف شده وضعیت معلمان و سایر معلمان از جمله وضعیت معلمان را مشخص کند. پیش دبستانی ها و حرکات اختصاص داده می شود.» بر این اساس طرحی را آماده کرده ام تا یک بار برای همیشه در نظام جمهوری اسلامی شاهد از بین رفتن این مشکلات برای معلمان باشیم.

این نماینده مجلس، دانشگاه را مایه تحول در جامعه دانست و افزود: دانشگاه خوب باعث شادی جامعه و دانشگاه بد برای جامعه بدبختی می شود. دانشگاه نسلی از مدیران نخبه، بصیر، متعهد و جامعه را پرورش می دهد. یکی از ارکان مهم در دانشگاه ها مدیران هستند، بنابراین بدون شک انتخاب مدیران انقلابی، بصیر، شجاع، تحول آفرین و پایبند به ارزش های اسلامی لازمه تحول در دانشگاه هاست، بنابراین اگر بخواهیم به این مهم توجه کنیم. دغدغه های رهبر انقلاب در زمینه تحقق دانشگاه های مسئله محور.

وی افزود: برای اینکه هنجارهای ارتقای هیات علمی دچار تحول اساسی شود و دانشگاه ها به عنوان کارخانه ای موفق در زمینه توسعه انسانی و مهارت محور برای پرورش نیروهای جوان، مومن، انقلابی، متعهد و متخصص عمل کنند، یکی از ارکان مدیران است. و روسای دانشگاه ها تاثیرگذار هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: آقای سیمای صراف وزیر علوم در جلسات کمیسیون آموزش قول دادند که انتخاب روسای دانشگاه ها بر اساس شاخص های اسلامی و با نظر مدیریت انقلابی باشد. . به وزیر تذکر می دهیم این مشکل را حل کند تا محیط دانشگاه ها و گروه های انقلابی آزرده شود.

خانم مهاجرانی لطفا در زمینه تخصصی خود نظر بدهید.

در ادامه، به گزارش ایسنا، حسنعلی اخلاق امیری نماینده مشهد در شورای اسلامی در جلسه تذکری روز یکشنبه 8 اسفند 1403 گفت: اخیراً سخنگوی محترم دولت که تجربه اصلی ایشان در حوزه مکانیک است. ، درباره حوزه عفاف و حجاب اظهار نظر کرده و گفته است که مسائل فرهنگی یک امر اعتقادی است و لزوماً نمی توانیم اعتقادات را با تکلیف حل کنیم. آنها هم گفتند که مسائل فرهنگی را نمی شود اجبار کرد.

و افزود: خانم ابتدا به شما بگویم که بهتر است در زمینه تخصصی خود اظهار نظر کنید. ثانیاً فرهنگ دو حوزه دارد یکی شخصی و تربیتی که مردم باید در آن قانع و باور شوند و اتفاقاً دولت محترم که سه وزارتخانه آموزش و پرورش، آموزش عالی و وزارت فرهنگ و اسلام دارد. رهنمود شما باید گزارشی از اقداماتی که در زمینه آموزش و پرورش در زمینه عفاف و حجاب انجام داده اید داشته باشید و چه خوب است که این گزارش را به مجلس محترم ارائه کنید.

این نماینده مجلس، حوزه دوم فرهنگ را حوزه اجتماعی خواند و افزود: در حوزه مسائل فرهنگی نمی توان گفت کاری به آن نداریم و الزامی در این زمینه وجود ندارد; قانون محور جامعه است و تفاوت مسائل راهنمایی و رانندگی و پلیس با زورگیری و سرقت به بهانه وحدت چیست؟ جامعه حول محور قانون می چرخد ​​و وقتی قانون در جامعه اجرا نمی شود، دولت موظف است مردم را به اجرای آن وادار کند.

اخلی در ادامه در یادداشت دیگری تاکید کرد: مجلس نمی تواند در حوزه انتصابات دخالت کند و این موضوع نیز صادق است، اما دولت محترم باید بداند که نمایندگان مجلس بر انتصابات نظارت دارند و ارزش های انقلابی، دینی و اسلامی را نادیده نخواهند گرفت. و مسئله فتنه; لذا از ریاست محترم جمهور و دولت محترم تقاضا دارم در انتخاب خود دقت لازم را داشته باشند.

وی در یادداشت دیگری با بیان اینکه موضوع گرانی لبنیات به ویژه در روزهای اخیر به همه مردم فشار آورده است، گفت: از دولت محترم تقاضا دارم آنچه لازم و واجب است در این زمینه انجام دهد تا هیچ فشاری در مورد مردم وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.