به گزارش رکنا، ساعت 18 سوم اسفندماه فوت مردی 40 ساله به بازپرس امیرحسین علیمردان اعلام شد. تیم جنایی پس از شنیدن این خبر راهی محل شدند و جسد مرد جوانی را در پیاده رو پیدا کردند که دو گلوله به او شلیک شده بود.

در تحقیقات میدانی مشخص شد دو مرد در حالی که صورت خود را با ماسک پوشانده بودند، سوار بر موتورسیکلت به مرد جوان نزدیک شده و کیف وی را شلیک کردند.

سپس مشخص شد مقتول فعالانه در زمینه خرید و فروش ارز مشغول بوده است. در روز حادثه کیف او حاوی 62 هزار دلار اسکناس 100 دلاری، 1400 یورو و 10 میلیون توکن وجه نقد بود که سارقان آن را به سرقت برده بودند. سارقان از لحظه خروج از صرافی در میدان فردوسی او را تعقیب کردند تا اینکه در شهرک ولیعصر او را کشتند.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای شناسایی سارقان جنایتکار، پرونده یک گروگانگیری به پلیس آگاهی اطلاع رسانی شد. کارآگاهان دریافتند مرد افغانی به نام احمد صاحب یک کارگاه تولیدی با خودروی شریک خود در حال رفتن به خانه بود که سرنشینان خودرویی با تهدید و تهدید با خانواده وی تماس گرفتند و خواستار 4000 دلار پول شدند.

آنها فیلمی از گروگان فرستادند که بخشی از گوش او را بریده بودند. خانواده احمد این پول را بدون اطلاع پلیس به حساب یک ایرانی برای آدم ربایان واریز کرده بودند. اما گروگان آزاد نشد.

کارآگاهان پلیس آگاهی از طریق شماره کارتی که پول در آن واریز شده بود، صاحب حساب را نیز شناسایی کردند و مشخص شد که کارت در اختیار فردی به نام حافظ است. به این ترتیب حافظ دستگیر شد و گفت: من برای یک باند آدم ربا کار می کنم. افراد ثروتمند را شناسایی و تعقیب می کنیم و در یک تصادف ساختگی آنها را می رباییم و به باغی در شهریار می بریم. اعضای بدن را بریدیم و فیلم را برای آنها فرستادیم تا خانواده گروگان ها را مجبور به پرداخت هزینه کنند.

با اطلاعاتی که حافظ در اختیار تیم تحقیق قرار داد، با دستور بازپرس غلامحسین صادق زاده بازپرس شعبه هفتم دادسرای پایتخت، یکی از سرکردگان و 6 متهم دیگر دستگیر و گروگان ها آزاد شدند.

در ادامه تحقیقات با انتقال متهمان به اداره آگاهی پایتخت، به دلیل جرایم خشن که مرتکب شده بودند، عنوان شد که جرایم دیگری نیز در پرونده آنها وجود دارد. در ادامه یکی از متهمان گفت: سرکرده باند در جلسات شبانه می گفت سال گذشته به همراه مراد سرکرده فراری باند مردی را کشتند و کیف او را سرقت کردند که در آن کیف زیادی وجود داشت. پول و دلار در آن است.

به این ترتیب با بررسی بیشتر و مقایسه عکس های قاتلان با اعضای این باند، راز قتل جوانی که در اسفندماه سال گذشته توسط این باند به قتل رسیده بود فاش شد، اما متهم این موضوع را اعلام نکرد. انجام داده اند. او همچنان به قتل اعتراف کرد.

از سوی دیگر تیم جنایی به پرونده قتل راننده کامیون که سال گذشته در اتوبان آزادگان کشته شده بود، رسیدگی و احتمال داد که این جنایت نیز توسط این باند انجام شده است.

سرقت 500 میلیونی

چندی پیش مرد افغانی با پلیس تماس گرفت و از سرقت 500 میلیون تومانی از منزلش خبر داد. وی گفت: در خانه مهمان داشتم که ناگهان در ورودی آپارتمان به صدا درآمد و چون فکر می کردم یکی از اقوام است در را باز کردم. اما چند مرد مسلح با نقاب به صورت وارد خانه شده و تهدید به سرقت پول ما کردند. ما با آنها درگیر شدیم و نقاب دو نفر از آنها را برداشتیم و چهره آنها را دیدیم. هموطنان ما بودند. چند سال پیش این دو نفر به همراه یکی از دوستانشان در افغانستان چند نفر را کشتند.

در آن زمان پلیس افغانستان این سه نفر را دستگیر و روانه زندان هرات کرد. اما زمانی که طالبان به افغانستان حمله کردند درهای زندان باز شد و همه زندانیان بیرون آمدند و این سه قاتل خطرناک نیز از زندان آزاد شدند. سپس مخفیانه به ایران آمدند.

با اطلاعاتی که شاکی در اختیار کارآگاهان اداره یکم قرار داد، هویت متهمان که احتمال عضویت در همین باند وجود داشت شناسایی و شاکیان با مشاهده متهمان سارقان را شناسایی کردند.




  • قاتلان افغان در تهران گوش گروگان ها را بریدند! / بازگشت 3 قاتل مخوف به ایران در حال فرار از زندان هرات!