افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

واکنش آذر منصوری به انتصاب استاندار اصفهان

  • کد خبر : 404149
واکنش آذر منصوری به انتصاب استاندار اصفهان

خبر آنلاین : رئیس جبهه اصلاحات در سخنانی گفت: او می خواهد استاندار اصفهان یا استاندار هر استانی که می خواهد باشد، در این دوره نباید فکر کند که می تواند با جاهای دیگر مثل دولت آقای روحانی هماهنگ شود. و به کسی جواب نده آذر منصوری رئیس جبهه اصلاح طلبان ایران در سخنانی گفت: […]

خبر آنلاین : رئیس جبهه اصلاحات در سخنانی گفت: او می خواهد استاندار اصفهان یا استاندار هر استانی که می خواهد باشد، در این دوره نباید فکر کند که می تواند با جاهای دیگر مثل دولت آقای روحانی هماهنگ شود. و به کسی جواب نده

آذر منصوری رئیس جبهه اصلاح طلبان ایران در سخنانی گفت: حفظ سرمایه اجتماعی اصلاحات دغدغه همه ماست. بارها به آقای بیزیکیان هم گفته ام که در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افت آرا داشته ایم و به مردم قول داده ایم که قطعا با حضور پزشکان شرایط تغییر و بهبود خواهد یافت. ما باید به کسانی که رای دادند و کسانی که اعتراض خود را با رای ندادن به متمدنانه ترین شکل ممکن ابراز امیدواری کردند.

وی در ادامه افزود: او می خواهد استاندار اصفهان باشد، استاندار هر استانی که می خواهد باشد، در این دوره نباید فکر کند که می تواند با جاهای دیگر مثل دولت آقای روحانی هماهنگ کند و جوابگوی هیچکس نباشد. مسئول اصلاحات باید استاندار دولت آقای مدیکوس باشد. آنها باید به خواسته های جریان اصلاحات پاسخ دهند. وی استاندار و نماینده دولت در استان است.

رئیس جبهه اصلاح طلبان تصریح کرد: ایشان منتخب دولت مورد حمایت ما هستند. ما نمی توانیم بعد از سه ماه بگوییم اشتباه کرده ایم و حمایت خود را پس بگیریم. نه جامعه آن را می پذیرد و نه ما می توانیم خود را قانع کنیم. قبل از اعلام مسابقه شورای نگهبان، شرط خود را روی میز گذاشتیم. زمانی که نامزدهای اختصاصی ما انتخاب شدند، باید از آنها حمایت کنیم.

باید مطالبه کرد و برای سیاست ما لازم است. در تعهداتی که از نامزدمان گرفتیم نگفتیم که استاندارد را انتخاب کنیم. ما نگفتیم باید وزیر شما را انتخاب کنیم. زیرا اساساً جایگاه جریان اصلاحات بر دولت برتری دارد. فقط باید رعایت کنیم

منصوری در ادامه گفت: دکتر ظریف در زمانی که ریاست شورای حکومتی را بر عهده داشتند برای استان ها نامه نوشتند. از ترکیبی که این شورا برای کابینه تعیین کرده بود، فقط نیمی از آنها یعنی نفرات سوم و چهارم لیست می توانستند انتخاب شوند. اغلب رد می شود. با قانون به کارگیری افراد در مشاغل خاص که بسیار بدتر از نظارت اختیاری شورای نگهبان بود، مخالفت کردند. بار دیگر جای تشکر دارد که شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت را به اطلاع کاندیداها می رساند اما در این مورد هیچ نهادی پاسخگو نیست. فقط در نامه ای اعلام می کنند که این فرد صلاحیت تصرف آن سمت را دارد.

وی در ادامه گفت: با چند وزیر صحبت کرده ام. گفتند هنوز نتوانستیم برای یکی از کسانی که به عنوان مشاور یا جایگزین انتخاب کرده بودیم پاسخی دریافت کنیم. حالا تصور کنید با قانونی مثل این، نامه رویه ای به استان ها فرستادند تا گزینه های استانی خود را اعلام کنند. فکر نمی‌کنم گفته باشند هر کسی را که پیشنهاد دهید قبول می‌کنیم. سپس کار رها شد. آقای ظریف رفت. جبهه اصلاح طلبان باقی ماند و موجی از مطالبات در سراسر کشور به راه افتاد. به جایی رسیدیم که هیچ برنامه ای برایش نداشتیم. بالاخره تصمیم گرفتیم کارگروهی از جبهه اصلاح طلبان در وزارت کشور ارائه کنیم. بیایید مذاکره کنیم تا این کارگروه لیست ما را با لیست تهیه شده از سوی کمیته وزارت کشور مطابقت دهد و ببینیم آیا می توانیم مطالبات استان ها را پیگیری کنیم یا خیر.

آذر منصوری گفت: تمامی افرادی که برای استانداری اصفهان انتخاب شدند بازنشسته شدند و یا درخواست آنها رد شد. حتی یک نفر هم تایید نشد. منظورم تحقیقات سپاه نیست. رایزنی یک طرفه است و مجمع نمایندگان استان ها هم همین طور. وزارت کشور را در شرایط سختی قرار دادند. از ابتدا پزشکان در مورد توافق صحبت کردند. تا زمانی که این دعواها ادامه دارد هیچ کاری نمی توان کرد. آیا ما به چیزی مهمتر از برجام دست یافته ایم؟ بخشی از جریان حاکم او را رقیب سیاسی خود می دانستند. تا زمانی که درک روشنی از چالش ها و بحران ها نداشته باشیم، شاهد فدرالیسم نخواهیم بود. این افقی است که پزشکان می بینند.

وی در پایان تاکید کرد: در مورد اصفهان باید توجه داشت که هم عارف و هم کارگروه و تماس های پی در پی ما در یک مقطعی کار را متوقف کردند. اما بدون مشکل نبود. جمالی نژاد نیروی ثابتی نیست. من موضعی از شما ندیدم که از این جریان حمایت کند. ایشان استاندار دولت پزشکی هستند و باید گفتمان و رویکرد این دولت را دنبال کنند. این استاندار سال آینده باید به وزارت کشور گزارش دهد. این قولی بود که وزیر کشور داده بود. او گفت که جمالی نژاد رویکرد خود را تعاملی با نیروهای دولتی خواهد بود. ای کاش این اتفاق نمی افتاد، اما حالا که این تصمیم گرفته شده، باید آن را بپذیریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.