افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

ماهواره خیام به احیای دریاچه ارومیه کمک می کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 404130
ماهواره خیام به احیای دریاچه ارومیه کمک می کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جلیلی نژاد روز یکشنبه در کمیته امداد و نجات دریاچه ارومیه اظهار داشت: داده های ماهواره ای خیام داده های ملی ارزشمندی است و با استفاده از روش های پیشرفته تحلیل داده ها به احیای دریاچه ارومیه کمک می کند. وی با اشاره به اهمیت اقدامات نرم افزاری برای احیای […]

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جلیلی نژاد روز یکشنبه در کمیته امداد و نجات دریاچه ارومیه اظهار داشت: داده های ماهواره ای خیام داده های ملی ارزشمندی است و با استفاده از روش های پیشرفته تحلیل داده ها به احیای دریاچه ارومیه کمک می کند.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات نرم افزاری برای احیای دریاچه ارومیه و مدیریت منابع آب، تصریح کرد: ماهواره خیام دارای حسگرهای نوری در طیف های مختلف با وضوح یک متر است که با هدف ارتقای مدیریت بهینه طراحی و ساخته شده است. منابع کشور در زمینه های مختلف

جلیلی نژاد در ادامه به کاربردهای راهبردی ماهواره خیام اشاره کرد و افزود: داده های ماهواره خیام در زمینه هایی مانند کشاورزی، محیط زیست، بلایای طبیعی، تغییرات شهری، اکتشافات معدنی و منابع آبی استفاده می شود.

وی به برخی از کاربردهای ماهواره خیام در احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: تحلیل منابع آب، شناسایی محصولات زراعی، شناسایی کاربری اراضی، پایش پهنه سطحی و آبی از جمله کاربردهای داده های ماهواره خیام در جهت است. احیای دریاچه ارومیه

در زیر مدیر کل راهبردی پژوهشگاه فضایی گزارشی از توانمندی ها و دستاوردهای کارشناسان این پژوهشگاه ارائه می دهد. دریافت کنید ارائه داده های ماهواره ای و فناوری سنجش از دور برای احیای دریاچه ارومیه.

محمد عابدی یکی از مهمترین کاربردهای تصاویر ماهواره ای خیام را حل مشکلات و چالش های حوزه منابع آبی عنوان کرد و تاکید کرد: الحاق مرکز تحقیقات فضایی و داده های دقیق ماهواره خیام به کمیته احیا دریاچه ارومیه. این کمک بزرگی به سازمان های متولی احیای دریاچه خواهد بود.

جعفری دبیر کمیته استانی دریاچه ارومیه ضمن قدردانی از اقدامات پژوهشگاه فضایی ایران گفت: تمرکز دولت چهاردهم بر احیای دریاچه ارومیه است و برای ادامه حیات آن اهمیت ویژه ای قائل است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته فنی برای استفاده از داده های خیام برای احیای دریاچه ارومیه افزود: استفاده از داده های سنجش از دور، مشخصات تصاویر ماهواره ای خیام، فرصت ها و محدودیت های استفاده از آنها، بررسی نیازهای ارومیه. ستاد احیای دریاچه و راهکارهای اجرایی آن در کمیته فنی بررسی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.