افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

سردار سلیمانی اگر کاندیدای ریاست جمهوری بود مخالفی نداشت

  • کد خبر : 404125
سردار سلیمانی اگر کاندیدای ریاست جمهوری بود مخالفی نداشت

آفتاب نیوز: سید عطاءالله مهاجرانی در یادداشتی نوشت:‌می دانیم که مرگ به تعبیر امام صادق علیه السلام: «به درستی که مردم در آن شک دارند!» اما شهدا نه تنها در مرگ و قطعیت آن شک ندارند، بلکه به فکر فرو می روند. مرگ و شهادت می خواهند، یعنی در میدان جستجوی مرگ هستند. آنها «مردان […]

آفتاب نیوز:

سید عطاءالله مهاجرانی در یادداشتی نوشت:

می دانیم که مرگ به تعبیر امام صادق علیه السلام: «به درستی که مردم در آن شک دارند!» اما شهدا نه تنها در مرگ و قطعیت آن شک ندارند، بلکه به فکر فرو می روند. مرگ و شهادت می خواهند، یعنی در میدان جستجوی مرگ هستند. آنها «مردان خدا در صحرا» هستند. آنها می دانند که یک روز یا یک شب با گلوله یا انفجار از بین می روند. مگر شهید قاسم سلیمانی نمی گفت که اگر کاندیدای ریاست جمهوری می شد، مخالفی نداشت و بدون شک رئیس جمهور می شد: «من کاندیدای گلوله هستم؟!» این عبارت را باید تماشا کرد، نمی توان در عظمت و شکوه و غنای چنین تعبیری نظر نوشت.

سید حسن نصرالله نیز گفت: «نهنو متو واقفین»! ایستاده می میریم! شهادت قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، اسماعیل هنیه، یحیی السنوار و همه سرداران شهیدی که ایستاده در میدان به شهادت رسیدند. تعبیر دیگری از مرگ و زندگی است… این تعبیر را شهدا با خون خود نوشته اند. هیچ کلمه ای وجود ندارد که بتوان در صحت و زیبایی آن شک کرد. به قول حافظ:

روی برگ گل با خون شقایق نوشتند.

فردی که پخته شده بنفش می شود.

وقتی بدن مجاهد واقعی و بزرگواری چون یحیی السنوار مثل گل پر شود یا مثل جام شراب بشکند و خون مثل ارغوانش جاری شود. تفسیر همان بیت حافظ است. این تعبیر دیگر با کلمه نیست. با بلوغ و قله ممکن زندگی که شهادت است; تفسیر می شود.

“مدرک یک عاشق صادق در آستین شماست!” آیا می توانید گواهی واقعی تر از کسانی که جان خود را می دهند بیابید؟ به گفته سعدی:

در این فکر هستم که روحم را بر تو خواهم ریخت.

حتی با این فکر که جانم را از پیوند تو بگیرم

در طول 23 سالی که سنوار در زندان های اسرائیل زندانی بود، هر روز و شب می توانست پایان زندگی او باشد. آیا اسرای فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند شاهد این امر نیستند؟ او 23 سال تحمل کرد و با انبوهی از تجربیات درخشان نظری و ادبی و سازمان اطلاعاتی و امنیتی و یافتن افقی روشن در جهاد با صهیونیسم و ​​اشغال فلسطین به صحنه بازگشت. این بار با عملیات شگفت انگیز 16 مهر سال نبوی کوهنوردی بود که صعود خود را از قله آغاز کرد. اولین قدم به سمت بالا. تلفیق دانش، خرد، تکنیک، سرعت عمل، فداکاری و تغییر سرنوشت فلسطین از نابودی و توقف «طرح تابعیت آمریکا-اروپا-اسرائیل» با دولت هایی که تن به هر ذلت و ذلت داده اند.

بدیهی است که چنین نبردی مستلزم فداکاری یا به روایت قرآن کریم «قتل عظیم» است. فلسطینی ها به ویژه مردم غزه برای عزت و آزادی فلسطین فداکاری های زیادی کرده اند. در میان قربانیان شیخ احمد یاسین، رنتیسی، اسماعیل هنیه و یحیی السنوار هستند. این قربانیان به جنبش فلسطین عمق و درخشش بیشتری بخشیده اند. پیروزی های ظاهری و تاکتیکی ارتش اسرائیل برای کسانی که تا نوک بینی یا حداکثر تا جلوی پای خود می بینند خوشحال کننده است، اما در افق فلسطین ممکن است آزادی فلسطین و پایان اشغالگری باشد. دیده می شود. هنگامی که هدف عالی باشد، قربانیان نیز بر اساس هدف اعتبار داده می شوند. یحیی السنوار در طول زندگی و جهاد خود پرچم آزادی بشر و آزادی فلسطین را برای همیشه به اهتزاز درآورد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.