افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

اعتراض سید حسن خمینی به موضع روسیه و چین در موضوع جزایر سه گانه

  • کد خبر : 404015
اعتراض سید حسن خمینی به موضع روسیه و چین در موضوع جزایر سه گانه

آفتاب نیوز: سید حسن خمینی تمامیت ارضی ایران را غیرقابل انکار توصیف کرد و گفت: روحیه غیرت ملی ایرانیان و تعلق آنها به این آب و خاک که در 8 سال دفاع مقدس تجلی یافت بهترین سرمایه نظام دیپلماسی برای یک استوار است. پاسخ به مدعیان هر نقطه از این سرزمین که باید به بهترین […]

آفتاب نیوز:

سید حسن خمینی تمامیت ارضی ایران را غیرقابل انکار توصیف کرد و گفت: روحیه غیرت ملی ایرانیان و تعلق آنها به این آب و خاک که در 8 سال دفاع مقدس تجلی یافت بهترین سرمایه نظام دیپلماسی برای یک استوار است. پاسخ به مدعیان هر نقطه از این سرزمین که باید به بهترین و هوشمندانه ترین وجه استفاده شود.

سید حسن خمینی در جلسه جمعی از اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به ادعای اخیر اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس بر جزایر سه گانه، گفت: تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است. موضوعی قابل بحث نیست و هیچکس حق ندارد در مورد آن اغراق کند. دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید جلوی تداوم این اظهارات ضعیفی را که هر از چند گاهی برخی دولت ها مطرح می کنند را بگیرد و بر اساس حساسیت و علاقه ملی و مذهبی ایرانیان اجازه ندهد این اظهارات به یک موضع عادی تبدیل شود. در روابط بین الملل

وی افزود: اگرچه کشورهای خلیج فارس سابقه نسبتاً چند دهه ای در ادعای مالکیت جزایر سه گانه دارند، اما موافقت برخی کشورها مانند روسیه و چین در این اعلامیه نادرست غیرقابل قبول است و همکاری اخیر اروپایی ها نیز نشان دهنده یک موضوع است. سناریویی جدید برای فشار مجدد بر جمهوری اسلامی. ایران در شرایط خاصی در منطقه قرار گرفته است که باید مورد توجه جدی مدیران دستگاه های سیاسی، امنیتی و دیپلماسی کشور قرار گیرد.

یادگار امام تصریح کرد: ادعای تمامیت ارضی کشوری مانند ایران باید با شدیدترین واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه شود و باید از هر وسیله ای برای انسداد این مواضع استفاده کرد.

وی بیان کرد: توجه ویژه به آبادانی و ایجاد امکان زندگی مردم در جزیره ابوموسی نیز یک تصمیم راهبردی برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان است که باید مورد توجه دولت و نیروهای مسلح قرار گیرد.

سید حسن خمینی در پایان گفت: روحیه غیرت ملی ایرانیان و تعلق همه آنها به این آب و خاک که در 8 سال دفاع مقدس تجلی یافت و همچنین هنرمندان و اهل اندیشه فرهنگ و ادبیات ; بهترین سرمایه نظام دیپلماسی برای پاسخ قاطعانه به مدعیان تک تک این سرزمین این است که از آن به بهترین و هوشمندانه ترین وجه استفاده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.