افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

گردشگری ایران هنوز به وضعیت قبل از کرونا برنگشته است

  • کد خبر : 403959
گردشگری ایران هنوز به وضعیت قبل از کرونا برنگشته است

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: گردشگری در ایران هنوز به وضعیت قبل از کرونا برنگشته است. زهرا خدادادی، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی درباره حمایت هایی که مجلس می تواند از حوزه گردشگری به دلیل رکود طولانی مدت داشته باشد، به ایسنا گفت: گردشگری و میراث […]

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: گردشگری در ایران هنوز به وضعیت قبل از کرونا برنگشته است.

زهرا خدادادی، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی درباره حمایت هایی که مجلس می تواند از حوزه گردشگری به دلیل رکود طولانی مدت داشته باشد، به ایسنا گفت: گردشگری و میراث فرهنگی. منطقه ای است که به ویژه پس از اپیدمی کرونا که آسیب های جدی به این صنعت وارد کرده و هنوز به حالت اولیه خود بازنگشته است مورد غفلت قرار گرفته است، اما تلاش می کنیم در اولویت ها و چشم انداز گردشگری کشور تغییراتی ایجاد کنیم. تمرکز از درآمدهای نفتی به درآمدهای گردشگری. پس از آن موانع جذب گردشگر از کشورهای همسایه و همسایه و سپس کشورهای دیگر را برداریم.

وی تاکید کرد: باید روی موضوع ایران هراسی کار کنیم، باید آن را خنثی کنیم. این مراحل را کم کم با اولویت بندی برای ایجاد تغییرات انجام می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود اظهارات مبنی بر مبارزه با ایران هراسی، شاهد کمبودهایی هستیم، از جمله اینکه طبق اظهارات متولیان گردشگری، بودجه ای برای مبارزه با ایران هراسی در نظر گرفته نشده است. برنامه مجلس چیست؟ در این رابطه؟ پاسخ داد: اعتبارات ما محدود است. منابع شما باید از جاهای دیگر باشد. اعتبارات در کشور ما محدود است. این موضوع در کشور ما اولویت ندارد و باید اولویت ها را تغییر دهیم.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در پاسخ به این سوال که مالیات و عوارضی که سفرهای داخلی و خارجی را برای مردم گران کرده است، از جمله افزایش عوارض و عوارض خروج از کشور و مالیات های مختلف که از امکانات گردشگری دریافت می کند، چنین است. که گاهی مجلس در تعیین آنها دخالت کرده یا در تنظیم نرخ توریستی از جمله بلیط کامل هواپیما دخالتی نداشته است. در این شرایط مجلس چه اقداماتی برای توسعه گردشگری و در دسترس قرار دادن سفر برای همه انجام می دهد؟ کلاس ها؟ وی تصریح کرد: مجلس طبق قانون اساسی نمی تواند درآمد دولت را کاهش دهد فقط می تواند اولویت ها را تغییر دهد. اگر درآمد دولت را کم کنیم باید هزینه ها را هم کم کنیم و مجلس نمی تواند درآمد دولت را کم کند یا هزینه ها را افزایش دهد. مجلس فقط می تواند اولویت ها را تغییر دهد. ما باید درآمدزایی کنیم تا در جای دیگری خرج کنیم.

وی افزود: اگر روی موضوع ایران هراسی کار کنیم و گردشگر جذب کنیم و این صنعت درآمدزایی داشته باشد، می تواند در بخش های دیگر هزینه کند، کار دیگری نمی توانیم بکنیم.

خدادادی در عین حال گفت: به هر حال با همکاری سازمان های خصوصی و غیردولتی، مشاوران و کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار کردیم، راهکارها را بررسی کردیم، صحبت های آنها را شنیدیم تا چاره ای داشته باشیم و به وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی را پیشنهاد می کنیم و طبق طرح و لایحه به مجلس می آوریم. در هر صورت نمی توان یک شبه به ایران هراسی پرداخت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.