افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

گلایه کشاورزان استان سمنان از سهمیه گازوئیل

  • کد خبر : 403887
گلایه کشاورزان استان سمنان از سهمیه گازوئیل

بازار، گروه استان ها: یک روز برق، یک روز کمبود منابع و یک روز سوخت. این درد کشاورزان استان سمنان است که از راه کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند اما در میان این همه مشکلات و سختی ها معلوم نیست تا کی می توانند بر ادامه راه پافشاری کنند. بیراه نیست اگر بگوییم […]

بازار، گروه استان ها: یک روز برق، یک روز کمبود منابع و یک روز سوخت. این درد کشاورزان استان سمنان است که از راه کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند اما در میان این همه مشکلات و سختی ها معلوم نیست تا کی می توانند بر ادامه راه پافشاری کنند.

بیراه نیست اگر بگوییم بیشترین مشکلات صنفی در استان سمنان مربوط به کشاورزان است، قشری که در تمام طول سال زحمت می کشند اما در نهایت سود دلالان و فروشندگان محصولاتشان بسیار بیشتر از سود است. از تولیدکنندگان است و این گروه دردناک معتقدند اگر شرایط به همین منوال پیش برود، دیگر راهی برای ادامه وجود نخواهد داشت.

اینجا عجیب است که کشاورزان چیزی از دولت نمی خواهند. در گفتگو با این گروه می بینید که این افراد تنها بر این باورند که کافی است آنها را به حال خود رها کنید و کار و جانشان را به خطر نیندازید. در غیر این صورت برای مدت طولانی هیچ تقاضایی وجود نخواهد داشت. آنها دیگر آنها را ندارند!

کمبود سوخت

کشاورزان استان سمنان معتقدند دولت در یک دهه گذشته نه تنها نتوانسته است از آنها حمایت کند، بلکه با گرانی ها و ارزهای عجیب و تصمیمات نادرست اقتصادی، روزی نهادهای مورد نیاز خود مانند سم و کود را گران و کمیاب کردند . و روزی چاه های کشاورزی خود را به بهانه کمبود برق می بندند.

سخنگوی شرکت نفت منطقه شاهرود: شرکت نفت تنها موظف به تامین سوخت مورد نیاز تراکتور داران بر اساس لیست و اعلام نیاز سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.

امروز زمان سوخت گازوئیل تراکتورهای استان سمنان فرا رسیده است. کشاورزان فکر می کنند گازوئیل نیست! و سهمیه ای که می گیرند کافی نیست و شرکت نفت حتی با شروع سال هیدرولوژیکی گازوئیل نمی دهد تا در کشاورزی استفاده کنند.

مسئولان طبق معمول توپ را در زمین یکدیگر می گذارند و معتقدند که هیچ سهل انگاری از سوی آنها صورت نگرفته است و این عادت تکراری است که دامداران استان سمنان در سال های اخیر در همه زمینه ها از گرانی شیر به آن عادت کرده اند. به ورودی ها و غیره انجام داده اند

جهاد مسئول است!

سعید خادمیان سخنگوی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود درباره کمبود گازوئیل می گوید: سهمیه گازوئیل اختصاص یافته به کشاورزان استان سمنان بر اساس لیستی است که سازمان جهاد کشاورزی تهیه کرده و به شرکت نفت ارسال شده است.

خادمیان با بیان اینکه سهمیه تراکتور دارای فرمولی است که در اختیار جهاد کشاورزی است، بیان کرد: در این فرمول سطح زیر کشت، فصل رشد، نوع محصول، زمان برداشت و شخم و سه آنها مشخص می شود. کار تراکتور و غیره را در نظر بگیرید. و سهمیه تعیین می شود. تخصیصی را اعلام می کنند و این می شود پایگاه شرکت نفت منطقه شاهرود در کل استان سمنان برای تخصیص گز.

وی گفت: شرکت نفت تنها بر اساس فهرست و اعلام نیاز سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان موظف به تامین سوخت مورد نیاز تراکتور داران است و در این میان هیچ گونه دخالتی از سوی شرکت نفت وجود ندارد. او گفت. وی افزود: کشاورزان و تراکتور داران باید جهاد کشاورزی را دنبال کنند.

ما کم نداریم

سخنگوی شرکت نفت منطقه شاهرود با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای توزیع گاز گز بین کشاورزان و تراکتور داران استان سمنان وجود ندارد، گفت: میزان اعلام شده توسط جهاد کشاورزی چه برای کمباین، چه تراکتور و یا سایر تجهیزات، ما تامین و توزیع شرکت نفت

سهمیه های تعیین شده از سوی جهاد کشاورزی عامل کمبود گازوئیل برای کشاورزان است و مسئولان این سازمان باید پاسخگوی کمبود سوخت تراکتور باشند.

خادمیان با اشاره به سهمیه نفت سفید در مناطق سردسیری مانند کالپوش گفت: هر ساله در ابتدای مهرماه با توجه به اینکه بسیاری از مناطق استان سردسیر هستند و سرما را خیلی زودتر از سایر نقاط احساس می کنند، سهمیه ها تعیین و فردا دومین سهمیه خواهد شد. سال جدید به مناطق سردسیر اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هر خانوار سهمیه ای در حوزه نفت دارد که مشخص است، گفت: محدودیتی برای تامین گازوئیل و نفت سفید برای جمعیت و کشاورزان به ویژه در مناطق سردسیر استان سمنان وجود ندارد دفتر نفت. شرکت. آماده خدمت هستیم.

به گفته شرکت ملی نفت منطقه شاهرود سهمیه های تعیین شده از سوی جهاد کشاورزی عامل کمبود گازوئیل برای کشاورزان است و مسئولان این سازمان باید پاسخگوی موضوع کمبود سوخت برای کشاورزان باشند اما شرکت نفت از مردم خواست با توسل به جهاد کشاورزی این مشکل را حل کنند. حال باید دید مشکل تامین گازوئیل تراکتور داران استان سمنان حل می شود یا خیر.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.