افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

ایران جنگنده های پیشرفته اسرائیل را منهدم کرد

  • کد خبر : 403787

19 روز پس از عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل، خبرگزاری فارس از یک منبع آگاه نوشت که در این عملیات حداقل 3 فروند جنگنده پیشرفته در یکی از پایگاه های مورد حمله اسرائیل منهدم شد. به گزارش نیمروز 24 به نقل از فارس، یک منبع آگاه از انهدام حداقل سه فروند هواپیمای جنگنده پیشرفته در […]

19 روز پس از عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل، خبرگزاری فارس از یک منبع آگاه نوشت که در این عملیات حداقل 3 فروند جنگنده پیشرفته در یکی از پایگاه های مورد حمله اسرائیل منهدم شد.

به گزارش نیمروز 24 به نقل از فارس، یک منبع آگاه از انهدام حداقل سه فروند هواپیمای جنگنده پیشرفته در یکی از پایگاه های مورد حمله عملیات صادق 2 خبر داد.

برآوردهای اطلاعاتی نشان می دهد رژیم صهیونیستی چند روز قبل از عملیات موشکی ایران تعداد زیادی از جنگنده های خود را از ترس آسیب دیدن در حمله موشکی در پایگاه های هوایی کشورهای همسایه مستقر کرده بود.

تصاویر ماهواره ای منتشر شده تایید می کند که آسیب وارد شده به آشیانه F35 در جریان عملیات موشکی ایران، اینتل اسکای تایید کرده است که حداقل 40 نقطه از پایگاه استراتژیک ناواتیم در صحرای نقب مورد اصابت موشک های ایرانی قرار گرفته است. موسسه تحقیقاتی میدلبری همچنین اعتراف کرد که در حمله موشکی ایران حداقل سه جنگنده F35 مورد اصابت قرار گرفته است.

عملیات True Promise در دو دوره 3 دقیقه ای و در مجموع 6 دقیقه انجام شد که طی آن 200 موشک شلیک و 90 درصد آنها مورد اصابت قرار گرفت.
رسانه های جهانی حمله ایران را غافلگیرکننده و در مقیاس بزرگ توصیف کردند. عبدالرضا صدیق، کارشناس دفاعی، معتقد است که ایران کمتر از یک پنجم توان موشکی خود را در عملیات متقابل اخیر استفاده کرده است.

اسرائیل استفاده کرده است. یعنی ایران به راحتی می تواند در کمتر از 24 ساعت حداقل 7000 موشک شلیک کند.

ایران در دهم مهرماه (اول مهرماه) با موشک‌های عماد، قدر، خیبر شاخان و فتاح 1 به سه پایگاه مهم هوایی رژیم صهیونیستی به نام‌های نواتیم، حاتزیریم و تل نوف حمله کرد.