افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

بررسی خطرات مکانیزم اثبات سهام اتریوم از دیدگاه ویتالیک بوترین

  • کد خبر : 403778
بررسی خطرات مکانیزم اثبات سهام اتریوم از دیدگاه ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، پست وبلاگ جدیدی با عنوان “آینده احتمالی پروتکل اتریوم: قسمت سوم» خطرات مرتبط با مکانیسم اثبات سهام (PoS) این شبکه بلاک چین را منتشر و بررسی کرد. به گزارش اسمارتک نیوز، بوترین معتقد است که انگیزه های اقتصادی می تواند منجر به متمرکز شدن بلاک چین اتریوم و به خطر انداختن […]

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، پست وبلاگ جدیدی با عنوان “آینده احتمالی پروتکل اتریوم: قسمت سوم» خطرات مرتبط با مکانیسم اثبات سهام (PoS) این شبکه بلاک چین را منتشر و بررسی کرد.

به گزارش اسمارتک نیوز، بوترین معتقد است که انگیزه های اقتصادی می تواند منجر به متمرکز شدن بلاک چین اتریوم و به خطر انداختن امنیت آن شود. او همچنین خاطرنشان کرد که برای حفظ تمرکززدایی اتریوم و امنیت آن باید کارهای بیشتری انجام شود.

بررسی خطرات مکانیزم اثبات سهام اتریوم و راه حل های موجود

بوترین معتقد است که به دلیل افزایش سهم سرمایه گذاران بزرگ در عرضه اتر سهامدار، سپرده گذاران کوچک احتمالاً این شبکه را ترک خواهند کرد یا به استخرهای سهام بزرگتر ملحق خواهند شد. در این سناریو، غلظت شبکه در طول زمان افزایش می یابد که خطر وقوع آن است 51 درصد حملات را افزایش می دهد

به گفته بنیانگذار اتریوم، سرمایه‌گذاران بزرگ ممکن است از الگوریتم‌های پیچیده برای کسب پاداش‌های بیشتر یا انتقال ریسک به سمت سپرده‌گذاران کوچک‌تر با انتشار توکن‌های Liquid Staking (LST) استفاده کنند. به گفته بوترین، اگر این مشکلات حل نشود، تمرکززدایی و امنیت اتریوم به خطر خواهد افتاد.

علیرغم این نگرانی ها، برخی از تحلیلگران همچنان پیش بینی می کنند که قیمت اتریوم تا پایان اکتبر از 3000 دلار عبور کند.

بلوک تولید و سهام: دو نگرانی بزرگ بوترین

در این پست، بوترین به دو بخش آسیب‌پذیر اتریوم اشاره کرد که در شرف متمرکز شدن هستند: تامین مالی و دسترسی به سهام. به گفته بنیانگذار اتریوم، سرمایه‌گذاران بزرگ‌تر می‌توانند از الگوریتم‌های بهتری برای دریافت حداکثر ارزش قابل استخراج (MEV) در هر بلوک استفاده کنند و نسبت به سرمایه‌گذاران کوچک‌تر، درآمد بیشتری کسب کنند. چنین رویکردی به نوبه خود، انگیزه های بیشتری را برای تمرکز اتریوم ایجاد می کند.

برای جلوگیری از این اتفاقات، بوترین اقداماتی را انجام می دهد فرآیند ایجاد بلوک ها را غیرمتمرکز کنید پیشنهاد کرده است به گفته وی، راهکارهایی مانند «فهرست های گنجاندن کمیته ها» و مکانیسم های دیگر می تواند برای جلوگیری از متمرکز شدن فرآیند تشکیل بلوک ها مورد استفاده قرار گیرد. چنین رویکردی به سپرده گذاران کوچک اجازه می دهد تا با سرمایه گذاران بزرگتر در به دست آوردن پاداش بلوکی رقابت منصفانه داشته باشند.

آیا اتریوم در خطر عرضه بیش از حد است؟

به گفته ویتالیک بوترین، زیاده روی در عرضه اتریوم خطر دیگری است که این شبکه بلاک چین را تهدید می کند. در حال حاضر تقریبا ۳۰٪ با توجه به عرضه اتریوم و به گفته بوترین، این درصد رشد می تواند فدای تمرکززدایی بلاک چین، دومین ارز دیجیتال بزرگ در بازار شود.

بوترین می گوید که در صورت افزایش قابل توجه عرضه اتریوم سهامدار، سپرده گذاری به جای یک گزینه برای سرمایه گذاران به یک تعهد و اجبار تبدیل خواهد شد.

به گفته بنیانگذار اتریوم، یکی از راه های مقابله با این خطر است تصحیح منحنی انتشار اتریوم به گونه ای است که اگر مقدار عرضه روی هم چیده شود از حد معینی عبور کندبهره وری کاهش یابد پیدا کردن

آینده مقیاس پذیری اتریوم

همانطور که گزارش دادیم، بوترین قبلاً در یک پست وبلاگ دیگر درباره به‌روزرسانی Ethereum Surge و تأثیر آن بر مقیاس‌پذیری این شبکه بلاک چین صحبت کرده بود. به گفته بوترین، با این به روز رسانی، قدرت پردازش اتریوم به بیش از 100 هزار تراکنش در ثانیه افزایش می یابد.

این به روز رسانی که بخش مهمی از نقشه راه اتریوم است، با هدف حفظ تمرکززدایی و افزایش قابل توجه ظرفیت شبکه انجام خواهد شد. به گفته بوترین، این ارتقا میزان داده‌هایی را که هر گره باید پردازش کند کاهش می‌دهد و مقیاس‌گذاری شبکه را کارآمدتر می‌کند. او همچنین در این پست خواستار تعامل نزدیک‌تر لایه 1 اتریوم با پروژه‌های لایه 2 و ایجاد یک اکوسیستم واحد شد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-20 21:30:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.