افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به شایسته سالاری است

  • کد خبر : 403768
تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به شایسته سالاری است

به گزارش رکنا، اجلاس سراسری «مدیر شایستگی ملی» با هدف تجلیل از چهره های سرشناس صنعت و اقتصاد کشورمان با حضور برخی مسئولان کشوری، نمایندگان شورای اسلامی و جمعی از مدیران برگزار می شود. از واحدهای صنعتی فعال کشور در بخش‌های متالورژی، پتروشیمی و صنایع بانکی و… در تاریخ 7 مهر 1403 در مرکز همایش‌های […]

به گزارش رکنا، اجلاس سراسری «مدیر شایستگی ملی» با هدف تجلیل از چهره های سرشناس صنعت و اقتصاد کشورمان با حضور برخی مسئولان کشوری، نمایندگان شورای اسلامی و جمعی از مدیران برگزار می شود. از واحدهای صنعتی فعال کشور در بخش‌های متالورژی، پتروشیمی و صنایع بانکی و… در تاریخ 7 مهر 1403 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما به همت گروه «هم ورد» و با همکاری شرکت برگزار شد. با وزارت صلح، وزارت راه و شهرسازی و سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران).

محمدرضا یارمحمدی، دبیر اجلاس سراسری «مدیر شایسته ملی» گفت: با توجه به مشکلات متعددی که در حوزه صنعت، معدن و به ویژه اقتصاد کشور شاهد هستیم، می توان گفت که تنها راه برون رفت یکی از این مشکلات، شایسته سالاری است و با توجه به صحبت های اخیر رئیس جمهور کشورمان جناب آقای دکتر مسعود بیزیکیان و نگاه ایشان به مدیریت کلان کشور، باید تدبیری اتخاذ کند که همه مدیران فارغ از هر رنگ سیاسی. ، می تواند از طریق قدم زدن من در مزرعه خود را.

وی افزود: در مجموع گاهی لازم است با تغییر برخی مدیران و جایگزینی افراد شایسته تری، برای رهایی از بسیاری از مشکلات اقتصادی، نقش مهمی برای کشور و در نتیجه چرخه اقتصاد ایفا کنند. کشور

دبیر اجلاس سراسری مدیران شایسته ادامه داد: این نشست منشأ خیر و برکت است چرا که زمینه را برای صاحبان مشاغل، کارآفرینان، مدیران عامل، نخبگان دانشگاهی و مسئولان فراهم کرده است تا در کنار هم جمع شوند و نکات و موضوعات ارزشمندی را در این زمینه به اشتراک بگذارند. روز . جامعه را در محیطی دوستانه و عاری از هرگونه تنش بررسی کنید.

یارمحمدی تصریح کرد: این نشست عمدتاً با شرکت صنایع مادر، بنگاه های اقتصادی و صنعتی آغاز شد و پس از بررسی کارشناسی و میدانی عملکرد و برنامه های آنها توسط کمیته داوران، در پایان جلسه موفق شدیم چند مدیر را به عنوان مدیران نمونه انتخاب کنیم. جلسه. بیایید سال شناخت و جشن بسازیم. البته داشتن تجربه و دانش در زمینه توسعه و پایداری کسب و کار، پویایی و نوآوری، اعتبار و اعتمادسازی و توسعه فرهنگ سازمانی مناسب از عوامل تاثیرگذار در انتخاب مدیران شایسته بود.

وی ادامه داد: کمیته علمی و دبیرخانه دائمی این اجلاس در راستای توسعه و ارتقای عملکرد خوب مدیران در بالاترین سطح یعنی در سطح عالی با جامعه دانشگاهی همکاری می کنند.

دبیر همایش ملی «مدیریشته» تصریح کرد: از دیگر همایش های علمی مدرسین و اساتید بنام کشور، به منظور افزایش دانش مدیران مدعو، ایجاد فضایی ویژه برای گفتگوی شرکت ها و مدیران با یکدیگر بود. این کنفرانس

یارمحمدی خاطرنشان کرد: با عنایت به حرکت کشور به سمت اجرای برنامه های رقابتی و توسعه محور در حوزه کسب و کار، لازم است با الگوبرداری از مدیران توانمند، عملکرد خوبی در بحث شایسته سالاری به دست آوریم چرا که این یکی از موضوعات مهم است. . . که می تواند نقش موثری در پیشرفت اقتصادی کشور داشته باشد.

حذف جواز کسب و طلا امضا در مجلس یازدهم

علی حدادی، دبیر کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مدیران می توانند با هدف گذاری صحیح و دقیق در حوزه کاری خود نقش تعیین کننده ای در دستیابی به اهداف کلان کسب و کار داشته باشند، گفت: تا زمانی که با انگیزه و اراده قوی حتی کوچکترین کارها را نمی توان انجام داد و نباید از این امر غافل شد زیرا میزان تلاش و اشتیاق برای پیشرفت در مواجهه با مشکلات و مشکلات با میزان انگیزه انجام هر کاری رابطه مستقیم دارد.

وی در ادامه یکی از اقدامات ماندگار مجلس یازدهم را تسهیل در روند صدور پروانه کسب و حذف امضاهای طلایی عنوان کرد و افزود: برخی از پروانه های کسب و کار سالهاست به محلی برای توزیع رانت تبدیل شده است. دارندگان امضای طلا با تخلفات مختلفی مواجه بودند و آن را به محلی برای کسب درآمد غیرقانونی تبدیل کرده بودند.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با اشاره به اینکه تذکراتی به وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی در مجلس برای حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و صنعتگران داده است، تصریح کرد: کیفیت خودروهای داخلی پاسخگو است نیازهای مردم اصیل نیست و نیاز است که نهادهای نظارتی بیش از گذشته به این موضوع رسیدگی کنند تا خودروسازان در ایران نیز مجبور به افزایش کیفیت خودروهای خود شوند، چیزی که در مجلس شورای اسلامی و بویژه در کمیسیون صنایع و معادن در حال پیگیری است.

حدادی در پایان با بیان اینکه در سیاست های کلی برنامه هفتم تاکید شده است که باید همراه با عدالت در مسیر پیشرفت پیش برویم، گفت: هدف کلی و اولویت اصلی برنامه هفتم پیشرفت اقتصادی است. بر اساس سیاست‌های کلی مصوب، تلاش می‌شود در سطح عمومی قیمت‌ها و نرخ ارز و تورم تک رقمی ثبات ایجاد شود و نقدینگی و اعتبارات بانکی به سمت فعالیت‌های مولد سوق داده شود و از فعالیت‌های غیرمولد جلوگیری شود.

نقش کارآفرینان در توسعه سازمانی

پروفسور کریم زارع، استاد دانشگاه، عضو هیأت علمی و نایب رئیس شورای اسلامی نمایندگان و دبیر اتاق دوستی ایران و فرانسه گفت: در این برهه حساس اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که کشور ما به مدیران شایسته نیاز دارد، باید به پرورش شایسته بپردازیم. و مدیران کارآمد کارکرد بسیار ارزشمند و موثری است و امیدوارم بتوانیم با برگزاری همایش هایی از این دست گام های موثری در جهت تحقق هر چه بهتر شعار سال یعنی جهش رشد تولید با حضور اتحادیه اروپا مردم

وی افزود: به موضوعاتی مانند بررسی نقطه تعادل در حوزه مدیریت، کنترل لحظه به لحظه مدیریت برای برنامه ریزی های کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت پرداخته و در عرصه مدیریت ایستادگی کرده و کشور را به سمتی برسانیم. استقلال در زمینه های مختلف در این جلسه بود که مباحثی را درباره آنها به حاضران ارائه کردم.

این استاد دانشگاه در رابطه با نقش کارآفرینان در بهبود سازمانی و خدماتی گفت: به نظر من مهمترین مسئله کارآفرینان در نحوه ارائه عملکرد خود انعطاف ناپذیر بودن در طول فرآیند و شناسایی عوامل بازدارنده از طریق ملایمت است. حرکت آنها مانعی بر سر راه خود دارند.

زارع در خصوص استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت گفت: همانطور که مقام معظم رهبری اخیراً به هوش مصنوعی و اهمیت استفاده از آن اشاره کردند، می توان گفت که امروزه هوش مصنوعی به عنوان یک موضوع مهم تلقی می شود، زیرا در همه کارکردها تأثیر می گذارد. شن و ماسه را تسریع می کند و مسیر دستیابی به اهداف را کوتاه می کند. در واقع باید بتوانیم با بهره گیری از فناوری های نوین، تا حد امکان به آرمان ها و اهداف عالی برای توسعه و پیشرفت کشورمان دست یابیم.

وقوع تکانه های اقتصادی در بازارهای ارز، سهام، مسکن، خودرو و طلا.

تایماز سید مصطفایی مشاور توسعه کسب و کار نیز اظهار داشت: از آنجایی که رهبری و مدیریت از محرک های مهم اقتصادی هستند، نقشی که مدیر در جامعه ایفا می کند تاثیر بسزایی در جامعه و بهبود اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی افزود: با نگاهی کلی به وضعیت کنونی اقتصاد کشور می توان گفت که بروز تکانه های اقتصادی در بازارهای ارز، سهام، مسکن، خودرو و طلا و افزایش چشمگیر هزینه های زندگی نشان می دهد که برخی شرکت های خرد و تولید کلان و سیاست های اقتصادی. کشور مبتنی بر رفاه اجتماعی و سودمندی جامعه نیست، بنابراین نمی‌توانند اقتصاد باثباتی ایجاد کنند.

این مشاور توسعه کسب و کار ادامه داد: همه اینها ناشی از ضعف یا عدم دانش و تجربه برخی از مدیران و مسئولان و عدم مدیریت صحیح منابع موجود است که باعث شده قشر بزرگی از جامعه زیر فشار قرار بگیرند از تورم و در نتیجه قیمت های بالا تبدیل می شود.

سید مصطفایی تصریح کرد: از آنجایی که اجرای برنامه ها و تدوین و ابلاغ سیاست ها در حوزه های تولیدی و اقتصادی توسط مدیران انجام می شود، ادعای نقش مدیران در کاهش تورم و رشد تولید با کیفیت دور از واقعیت نیست. ما رهبران و مدیران بسیار و غیرقابل انکار و به همان اندازه کارآمد و تعالی گرا و شایسته داریم که این توانایی و ظرفیت را دارند تا تولید و بهبود کیفیت محصولات و خدمات را افزایش دهند، تقاضا و تورم را به همان شیوه کنترل کنند. مدیران ناکارآمد، ضعیف و رانت خواری هستند که با تصمیمات غیرحرفه ای بازار و قیمت کالا و خدمات و … را به دام می اندازند. در یک تله اقتصادی

وی در پایان تصریح کرد: در مجموع می توان گفت کشور به مدیران شایسته نیاز دارد و در انتخاب و انتخاب مدیران شایسته و تعالی محور به موضوعاتی مانند دانش، مهارت، ظرفیت، انصاف و تجربه مردم توجه می شود. باید به طور دقیق تری مورد تحلیل قرار گیرد و ناگفته نماند که شایستگی یک مدیر نیازمند مجموعه ای از عناصر مانند داشتن سرفصل های انگیزشی، شفاف سازی ارزش ها، مسئولیت اجتماعی، بهره مندی از درک صحیح از حاکمیت شرکتی، ثبات و کنترل صحیح و به موقع است. شرایطی که می توان آن را مقدمه این رقابت دانست.

صنعت طلا و جواهر کشور کجاست؟

شاهین رهی پور، مدیرعامل شرکت زرپاد گفت: نزدیک به دو میلیون نفر در صنعت طلا و جواهرسازی با قدمتی حدود هفت هزار سال به طور مستقیم اشتغال دارند. این رشته زبان تخصصی خود را دارد و از اکوسیستم خاص خود بهره می برد و یکی از رشته هایی است که می تواند بیشترین ارزش افزوده را به کشور وارد کند. در عین حال، به افزایش سطح تولید ناخالص ملی کمک قابل توجهی کرده است.

وی گفت: قطعا صادرات طلا و جواهرات بر صادرات بسیاری از محصولات به ویژه محصولاتی که به صورت خام یا نیمه خام از کشور صادر می شود، ارجحیت دارد. در واقع ارزش افزوده صنعت پتروشیمی ما در حوزه صادرات تقریباً دو درصد است، اگر بتوانیم این عدد را در حوزه طلا و جواهر به 25 درصد برسانیم، اما اکنون باید ابتدا به این سوال در مورد صنعت طلا پاسخ دهیم. و جواهر کشور در حال حاضر در چه وضعیتی است؟ آقای دولت، آقای مجلسی دست به دست هم بدهید و برای نجات این منطقه از شرایط سخت کنونی برنامه ای ارائه دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.