افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

ما در زمینه مصرف بهینه انرژی فاقد قوانین هستیم.

  • کد خبر : 403693
ما در زمینه مصرف بهینه انرژی فاقد قوانین هستیم.

گروه بازار آب و انرژی: محمد هاشمی عضو هیئت مدیره اتحادیه شرکت های عامه و صنعتی در نشست خبری اولین همایش ملی تاسیسات گلوگاه نترازی انرژی با بیان اینکه 70 درصد مصرف انرژی مربوط به ساختمان و تاسیسات و 30 درصد است، گفت: مربوط به موضوعات دیگر است. روش های زیادی برای نزدیک شدن به […]

گروه بازار آب و انرژی: محمد هاشمی عضو هیئت مدیره اتحادیه شرکت های عامه و صنعتی در نشست خبری اولین همایش ملی تاسیسات گلوگاه نترازی انرژی با بیان اینکه 70 درصد مصرف انرژی مربوط به ساختمان و تاسیسات و 30 درصد است، گفت: مربوط به موضوعات دیگر است. روش های زیادی برای نزدیک شدن به انرژی وجود دارد که یکی از آنها اصلاح قیمت است که تبعات خاص خود را دارد. اما یکی از راه حل های دیگری که می تواند به کاهش اتلاف انرژی در ساختمان ها کمک کند عایق کاری است و بهترین راه حل اصلاح فضای اتاق های مکانیکی است که در کوتاه مدت جواب می دهد.

48 درصد اتلاف انرژی در منازل مربوط به پنجره ها، 24 درصد به درها، 13 درصد به کانال های تهویه مطبوع و 10 درصد مربوط به شومینه و بخاری است.

وی با بیان اینکه راه حل میان مدت استفاده از تجهیزات و دستگاه های سرمایشی و گرمایشی با راندمان بالا است، اظهار داشت: هوشمندسازی و اتوماسیون یکی از گزینه هایی است که می توانیم برای کاهش مصرف انرژی از آن استفاده کنیم.

وی فرهنگ سازی را یکی دیگر از راهکارهای مصرف بهینه و درازمدت دانست و گفت: 48 درصد اتلاف انرژی در منازل مربوط به پنجره ها، 24 درصد به درها، 13 درصد به کانال های تهویه مطبوع و 10 درصد مربوط به شومینه است بخاری ها .

هاشمی با بیان اینکه در زمینه مصرف بهینه انرژی کم قانونی نداریم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در ماده 19 قانون مقررات ملی ساختمان بر بهینه سازی ساختمان ها و کاهش اتلاف انرژی تاکید شده است. علاوه بر این، طبق قانون دیگری، اتلاف انرژی در ساختمان ها باید سالانه 5 درصد کاهش یابد.

با عایق کاری لوله های گرم تهران می توان سالانه 410.55 مگاوات انرژی و حدود 500 میلیون دلار در مصرف انرژی صرفه جویی کرد. همچنین به لطف صرفه جویی انرژی حاصل از اجرای این طرح، میزان انتشار دی اکسید کربن 154.26 میلیارد مترمکعب کاهش می یابد. جالب است بدانید دوره بازگشت سرمایه در این پروژه کمتر از ۲ سال (یک سال و ۹ ماه) می باشد.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه شرکت های صنعتی و خدمات عمومی، با عایق کاری لوله های گرم شهر تهران می توان سالانه 410.55 مگاوات انرژی و چیزی حدود نیم میلیارد دلار در مصرف انرژی صرفه جویی کرد. همچنین به لطف صرفه جویی انرژی حاصل از اجرای این طرح، میزان انتشار دی اکسید کربن 154.26 میلیارد مترمکعب کاهش می یابد. جالب است بدانید دوره بازگشت سرمایه در این پروژه کمتر از ۲ سال (یک سال و ۹ ماه) می باشد.

وی با اشاره به تعهدات معاهده پاریس و تلاش کشورها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، گفت: 37 کشور این قرارداد را امضا کرده اند و حتی برخی کشورها برای انتشار گازهای گلخانه ای جریمه هایی در نظر گرفته اند. به عنوان مثال، سوئیس برای هر متر مکعب دی اکسید کربن 35 دلار، آفریقای جنوبی 8 دلار و کانادا 50 دلار جریمه تعیین کرده اند. اگر بتوانیم مفاد توافق پاریس را رعایت کنیم، در تابستان و زمستان شرایط بهتری از نظر تامین برق خواهیم داشت. y ما گاز داریم و مصرف را بهینه کرده ایم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.