افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

نبرد گلادیاتورها در آلبانی/درگیری غول های کشتی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 403690
نبرد گلادیاتورها در آلبانی/درگیری غول های کشتی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر ، مسابقات کشتی و کشتی فرنگی قهرمانی جهان در اوزان غیرالمپیکی از ۱۶ آبان ماه در آلبانی برگزار می شود و تا ۱۹ آبان ماه به پایان می رسد. این مسابقات در 12 وزن شامل 4 وزن آزاد، 4 وزن آزاد و 4 وزن بانوان برگزار می شود. رضا مومنی در […]

به گزارش خبرنگار مهر ، مسابقات کشتی و کشتی فرنگی قهرمانی جهان در اوزان غیرالمپیکی از ۱۶ آبان ماه در آلبانی برگزار می شود و تا ۱۹ آبان ماه به پایان می رسد. این مسابقات در 12 وزن شامل 4 وزن آزاد، 4 وزن آزاد و 4 وزن بانوان برگزار می شود. رضا مومنی در وزن 61 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن 70 کیلوگرم، محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم و کامران قاسم پور در وزن 92 کیلوگرم ترکیب نهایی تیم ملی کشتی فرنگی هستند که در این مسابقات حضور خواهند داشت.

رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان غیرالمپیکی پس از هشت سال که هیچ یک از این کشتی گیران اجازه حضور در المپیک پاریس را نداشتند، امسال برگزار می شود و در این زمین بزرگ و سخت به مصاف حریفان خود می روند. با احتساب حضور کشتی گیران روس و ترکیب تیم کشتی آمریکا در این رقابت ها به نظر می رسد شاهد رقابت جذاب کشتی گیران آزاد باشیم.

در مرحله بعد، وضعیت هر وزن و مدعیان آن را تجزیه و تحلیل می کنیم:

نبرد سخت جنگجوی جوان ایرانی و حریف آمریکایی

در وزن 61 کیلوگرم نماینده کشتی ایران رضا مومنی است که برای اولین بار در تیم ملی نایب قهرمان شد و در این رقابت ها شرکت می کند. مومنی در مسابقات جام تختی با وزن 61 کیلوگرم عنوان قهرمانی را به دست آورد و به عنوان گزینه اول حضور در مسابقات اوزان نونهالان جهان انتخاب شد.

مومنی در این وزن حریفان سرسختی دارد و ویتو آروژائو کشتی گیر آمریکایی مدعی اصلی مدال طلای این وزن است. او سال گذشته مدال طلای مسابقات جهانی 2023 را به دست آورد، اما اوایل امسال مصدوم شد و تلاشی برای حضور در المپیک نداشت. “آروجائو” اکنون برای کسب مدال طلای چشم نواز در مسابقات وزنه برداری قهرمانی خارج از المپیک جهان وارد آلبانی می شود.

یکی دیگر از مدعیان این وزن زائور اوگویف، کشتی گیر قهرمان جهان و المپیک روس الاصل است که برای کسب مدال طلا نیز رقابت خواهد کرد. «اوگویف» در مسابقات انتخابی وزن 61 کیلوگرم روسیه عنوان قهرمانی را به دست آورد اما اجازه حضور در بازی های المپیک را نداشت. حالا این جنگنده روسی یکی از بهترین سبک وزن های جهان برای کسب مدال رنگارنگ به آلبانی می آید.

ماسانوسکه اونو از ژاپن، تیربک ژوماشبک اولو از قرقیزستان، آزمات توسکایف از صربستان و آرین سیوترین از بلاروس دیگر مدعیان این وزن هستند که در این میان مبارزان ماسانوسکه از ژاپن را جدی ترین مدعی این وزن می دانند.

وزن 61 کیلوگرم: رضا مومنی (ایران)، زائور اوگویف (روسیه)، ویتو آروجائو (آمریکا)، مژلوم مژلومیان (ارمنستان)، ماسانوسکه اونو (ژاپن) و تیربک ژوماشبک اولو (قرقیزستان).

یزدانی با دست مجروح با شاکیان روبرو می شود

امیرمحمد یزدانی نماینده وزن 70 کیلوگرم ایران است. امیرمحمد پیش از آغاز مسابقات جهانی آلبانی از ناحیه دست آسیب دید و در حالی که رئیس فدراسیون کشتی از رسانه ای شدن این موضوع به شدت ناراحت بود; او در نهایت در تیم اعزامی قرار گرفت. این در حالی است که فدراسیون برای تقویت قلب خود یک رزمنده دیگر در این وزن را به آلبانی اعزام کرده است. یزدانی در جام جهانی 2021 اسلو وی در وزن 65 کیلوگرم مدال نقره و در مسابقات 2023 بلگراد در وزن 70 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. وی در سال 2022 در صربستان در دسته 70 کیلوگرم نماینده کشورمان بود اما در کشتی حضور نداشت.

سرسخت ترین مبارز در این وزن جیمز گرین آمریکایی است که دو مدال جهانی (برنز 2015 و نقره 2017) را در کارنامه خود دارد. او دو سال متوالی در مسابقات قهرمانی جهان نقره جهان 2022 و طلای 2023 را برای آمریکا کسب کرده است و در بین مبارزانی که مدعی این وزن هستند قطعا حریف سختی خواهد بود.

رقابت امیرمحمد یزدانی دارنده مدال نقره جهان از ایران و جیمز گرین دارنده مدال نقره و طلای جهان از آمریکا در دسته 70 کیلوگرم مهمترین رقابت این دوره از مسابقات خواهد بود.

وزن 70 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (ایران)، اینالبک شریف (روسیه)، جیمز گرین (آمریکا)، آرمان آندراسیان (ارمنستان)، علی رحیم زاده (آذربایجان)، رمضان رمضانوف (بلغارستان)، پیمان بیابانی (کانادا)، یوشینوسوکه آئویاگی ( ژاپن) و عبدالمجید کودیو (تاجیکستان)

نبرد گلادیاتورها در آلبانی / درگیری غول های کشتی

آیا نخودها دوباره غافلگیر خواهند شد؟

محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم نماینده کشتی در این وزن است. البته ناخودی حریف سرسختی را پیش رو دارد. جردن باروز قهرمان هفت دوره جهان و قهرمان المپیک برای شرکت در مسابقات جهانی آلبانی در مسابقات انتخابی کشتی آمریکا شرکت کرد و توانست جایگاه حضور در این مسابقات را به دست آورد و بدین ترتیب این کشتی گیر 36 ساله نیز در این مسابقه شرکت کنید

جردن باروز در سال های 2021 و 2022 عنوان قهرمانی وزن 79 کیلوگرم جهان را به دست آورد، اما نتوانست به مسابقات قهرمانی جهان در سال 2023 راه یابد، اگر بتواند در آلبانی مدال کسب کند، به رکورد چشمگیر 10 مدال جهانی خواهد رسید و در واقع دومین کشتی گیر خواهد بود. کشتی 10 مدال قهرمانی جهان را کسب خواهد کرد.

نخودی پیش از این موفق شده بود جردن باروز را در مسابقات قهرمانی جهان صربستان شکست دهد و در واقع اولین مبارز ایرانی بود که توانست از سد این قهرمان قهرمان جهان بگذرد.

وزن 79 کیلوگرم: محمد نخودی (ایران)، اینالبک شریف (روسیه)، جردن باروز (آمریکا)، آوتاندیل کونچادزه (گرجستان) و کوتا تاکاهاشی (ژاپن).

نبرد گلادیاتورها در آلبانی / درگیری غول های کشتی

کامران به شکست جادوگر و تانک روسی فکر می کند.

حساس ترین رقابت های قهرمانی جهان در وزن 92 کیلوگرم است که کامران قاسم پور دارنده مدال طلای دوم جهان باید با بزرگان کشتی جهان به رقابت بپردازد. عبدالرشید سعدالله یو، دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک از روسیه، دیوید تیلور، دارنده 4 مدال طلای جهان و المپیک از آمریکا، و تیربک تساکلوف، کشتی گیر روس الاصل و دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی هستند. چهره های شاخص این وزن در مسابقات قهرمانی جهان.

رقابت در این وزن به قدری بالاست که فدراسیون جهانی کشتی نسبت به مبارزه سخت این 4 مدعی برای عنوان قهرمانی واکنش نشان داد و در این باره نوشت: «6 ماه پیش هیچکس نبرد سه جانبه سعدالیف-تیلور-قاسم پور را شکست نداد. عنوان قهرمانی را کسب کند.” من تصور قهرمانی جهان را نداشتم اما این اتفاق در تیرانا رخ خواهد داد و اکنون تیرانا میزبان ستاره هایی است که امیدوارند قهرمان جهان شوند. هر چهار نفر از بهترین های جهان هستند اما دیوید تیلور از 86 کیلوگرم به 92 کیلوگرم و رشید سعدالله اف از 97 کیلوگرم به این وزن رسیده اند. البته رشید بعد از المپیک 2016 ریو تغییر وزن داد و از 86 کیلوگرم به 97 کیلوگرم رسید، اما هرگز تجربه مبارزه در وزن 92 کیلوگرم را در مسابقات جهانی به دست نیاورد. حالا در این دوره به دلیل مخالفت کمیته بین المللی المپیک با حضور او در بازی های المپیک پاریس، پذیرفته شد که برای دوری از شرایط کشتی به جام جهانی آلبانی بیاید. از این رو تنها کامران قاسم پور به این وزن تعلق دارد که دو بار طلای این وزن را کسب کرده و اکنون همه نگاه ها به درخشش او دوخته شده است.»

نبرد گلادیاتورها در آلبانی / درگیری غول های کشتی

عبدالرشید سعدالیف از روسیه، قهرمان دو دوره المپیک و دارنده 5 عنوان قهرمانی جهان، از المپیک پاریس غافل شد و وزن خود را به 82 کیلوگرم کاهش داد و ششمین عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. دیوید تیلور از آمریکا، قهرمان سه دوره جهان، برای حضور در مسابقات جهانی از وزن 86 کیلوگرم به 92 کیلوگرم رسید. حالا او رقیب سعدالیف است. از سوی دیگر کامران قاسم پور قهرمان دو دوره وزن 92 کیلوگرم ایران که در وزن بالا و پایین رفته و اکنون در این مسابقات با آن دو کشتی گیر رقابت می کند. قاسم پور در مسابقات آزاد زاگرب در دسته 97 کیلوگرم شرکت کرد اما مقابل کایل اسنایدر از آمریکا شکست خورد. وی در وزن 86 کیلوگرم از سوی ایران برای حضور در المپیک پاریس انتخاب شد اما بعداً مقابل حسن یزدانی از دور رقابت ها کنار رفت.

کامران قاسم پور در وزن 92 کیلوگرم دو مدال طلای جهانی دارد اما به گفته اهالی کشتی رقابت سختی با مدعیان خود خواهد داشت و باید دید کدام یک از این مدعیان برنده این سخت و ظریف خواهد بود. مبارزه کن . .

وزن 92 کیلوگرم: کامران قاسم پور (ایران)، عبدالرشید سعدالله اف (روسیه)، دیوید تیلور (آمریکا)، میرانی میسورادزه (گرجستان) و باتربک تساکولوف (اسلواکی)

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.