افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

ماجرای تقابل پرسپولیس با تیم های السد و قطر / برتری کلی پرسپولیس – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 403536
ماجرای تقابل پرسپولیس با تیم های السد و قطر / برتری کلی پرسپولیس – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

تیم فوتبال پرسپولیس تاکنون 30 بار به مصاف تیم های قطری رفته است و دیدار فردا (دوشنبه) هشتمین دیدار دو تیم خواهد بود که در سالگرد تاسیس این باشگاه جشن گرفته می شود. قرمزهای ایران در سال های اخیر بارها به مصاف تیم های قطری رفته اند و نگاهی به آمار و ارقام جالب خواهد […]

تیم فوتبال پرسپولیس تاکنون 30 بار به مصاف تیم های قطری رفته است و دیدار فردا (دوشنبه) هشتمین دیدار دو تیم خواهد بود که در سالگرد تاسیس این باشگاه جشن گرفته می شود.

قرمزهای ایران در سال های اخیر بارها به مصاف تیم های قطری رفته اند و نگاهی به آمار و ارقام جالب خواهد بود.
اولین باشگاه قطری که مقابل پرسپولیس بازی کرد، العربی قطر بود. دو تیم در 28 شهریور 1372 در پنجمین حضور قرمزها در رقابت های قاره ای و جام برندگان جام آسیا به مصاف هم رفتند و به نتیجه یک بر یک بسنده کردند. گل پرسپولیس در این دوئل را حمید درخشان به ثمر رساند.
تیم‌های پرسپولیس و قطر تاکنون 30 بازی رسمی مقابل هم انجام داده‌اند که نتیجه قرمزها 15 برد، 5 تساوی، 10 باخت، 45 گل زده و 35 باخت است.
و جالب است بدانید باشگاه السد، تیمی که فردا با آن روبرو خواهیم شد، چند ماه پس از اولین حضور پرسپولیس در آسیا تشکیل شد.
در واقع پرسپولیس فردا در سالگرد تاسیس این باشگاه به مصاف آنها می رود. چندی پیش در حالی که باشگاه استقلال سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت، دربی برگزار شد.
در 21 اکتبر 1969، 4 دانشجوی جوان قطری که تمایلی به حضور در تیم های دیگر نداشتند، رسما باشگاه السد را در شکل اولیه تشکیل دادند.
عجیب است که پرسپولیس و السد به عنوان بزرگترین قدرت های فوتبال ایران و قطر تا سال 2018 در میادین فوتبال به مصاف یکدیگر نرفته بودند و به این ترتیب اولین بازی در تاریخ 10 اسفند 1394 برگزار شد که متاسفانه آن مسابقه با شکست 3-1 برای ما همراه بود. ژاوی هرناندز و اکرم عفیف در آن بازی پاس گل دادند. البته قرمزها در بازی برگشت جبران کردند. آنها بازی را بردند و رهبر گروه شدند. در نهایت دو تیم در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که پرسپولیس قهرمان شد. شاگردان برونکو با غلبه بر السد قهرمان منطقه غرب لیگ شدند و به فینال این رقابت ها راه یافتند. در عین حال، السد تنها باشگاه قطری با عنوان قهرمانی در آسیا است که دو بار نیز موفق به کسب این عنوان شده است.
دو تیم تاکنون 7 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که نتیجه آن این است. 4 برد برای پرسپولیس و دو برد برای السد رقم خورده است.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)