افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

مدل جدید هوش مصنوعی انویدیا ارائه شد. رقیب جدی GPT-4o

  • کد خبر : 403412
مدل جدید هوش مصنوعی انویدیا ارائه شد. رقیب جدی GPT-4o

به گفته بازار، انویدیا به تازگی مدل هوش مصنوعی جدید خود را ارائه کرده است. این هوش مصنوعی ممکن است مدل‌های مشابه شرکت‌های OpenAI و Anthropic را به چالش بکشد. همچنین می تواند چشم انداز انویدیا را در بازار تغییر دهد و این شرکت را به رقیبی جدی برای شرکت های توسعه نرم افزار هوش […]

به گفته بازار، انویدیا به تازگی مدل هوش مصنوعی جدید خود را ارائه کرده است. این هوش مصنوعی ممکن است مدل‌های مشابه شرکت‌های OpenAI و Anthropic را به چالش بکشد. همچنین می تواند چشم انداز انویدیا را در بازار تغییر دهد و این شرکت را به رقیبی جدی برای شرکت های توسعه نرم افزار هوش مصنوعی تبدیل کند.

به گفته VentureBeat، مدل جدید هوش مصنوعی انویدیا Llama-3.1-Nemotron-70B-Instruct نام دارد. این شرکت آن را روی پلتفرم هوش مصنوعی Hugging Face بدون پیش زمینه خاصی راه اندازی کرد. این مدل به دلیل عملکرد استثنایی خود در بنچمارک های مختلف توانسته است در مدت زمان کوتاهی توجه بسیاری را به خود جلب کند.

مدل جدید هوش مصنوعی انویدیا سرعت فوق العاده ای در انجام وظایف دارد

به گفته انویدیا، مدل هوش مصنوعی این شرکت در چندین معیار از جمله امتیاز 85.0 در معیار Arena Hard، 57.6 امتیاز در AlpacaEval 2 LC و 8.98 امتیاز در بنچمارک GPT-4-Turbo MT-Bench به دست آورد. این امتیازات بالاتر از مدل هایی مانند GPT-4o و Claude 3.5 Sonnet است و نشان می دهد که انویدیا توانسته رقیبی جدی به بازار عرضه کند.

رویکرد انویدیا برای ایجاد مدل هوش مصنوعی Llama-3.1-Nemotron-70B-Instruct شامل اصلاح متامدل منبع باز Llama 3.1 با استفاده از تکنیک های آموزشی پیشرفته، از جمله یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی (RLHF) است. این رویکرد به هوش مصنوعی اجازه می دهد تا از ترجیحات انسان درس بگیرد تا در نهایت بتواند پاسخ های طبیعی و مناسب تری را به کاربران ارائه دهد.

عرضه این مدل هوش مصنوعی ممکن است نقطه عطفی برای انویدیا باشد. انویدیا در حال حاضر سلطان مطلق بازار هوش مصنوعی و تراشه های گرافیکی کامپیوتری است و بر این اساس «جنسن هوانگ» توانسته جایگاه شرکت خود را در بازار تثبیت کند. ارزش Nvidia به لطف هوش مصنوعی برای بیش از 3.4 تریلیون دلار وارد شده و عملا شرکت هایی مانند اینتل را از میدان رقابت خارج کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.