افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

دولت باید اقدامات عملی برای رفع موانع صادرات انجام دهد.

  • کد خبر : 403303
دولت باید اقدامات عملی برای رفع موانع صادرات انجام دهد.

سیامک علیشاه پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به روز ملی صادرات در 8 مهر اظهار داشت: یکی از چالش های صادرات تصمیمات عجولانه و بی ثباتی در روند صادرات است که آسیب های اقتصادی جدی به دنبال دارد. وی با تاکید بر اینکه سیاست صادرات باید ثابت باشد افزود: خریداران خارجی بی […]

سیامک علیشاه پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به روز ملی صادرات در 8 مهر اظهار داشت: یکی از چالش های صادرات تصمیمات عجولانه و بی ثباتی در روند صادرات است که آسیب های اقتصادی جدی به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست صادرات باید ثابت باشد افزود: خریداران خارجی بی خیال به دنبال بازار هدف باثبات هستند و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که سفارشات بدون مشکل به دست خریداران خارج از کشورمان برسد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با اشاره به مزایای صادرات تصریح کرد: افزایش صادرات باعث ایجاد فرصت های شغلی جدید، رونق و رشد اقتصادی، ایجاد درآمدهای مالیاتی و بهبود تراز پرداخت ها می شود، بنابراین دولت باید اگر فعالان اقتصادی اکنون نقش مهم تری در این زمینه دارند، یک قدم به جلو برداریم.

علیشاه پور بر لزوم جلوگیری از خام فروشی نفت تاکید کرد و گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان آبادان باید از خام فروشی نفت جلوگیری کرد.

وی نقش گمرک آبادان را در توسعه صادرات مهم دانست و تصریح کرد: اداره کل گمرک آبادان باید رویکرد حمایتی داشته باشد و تمامی موانع پیش روی فعالان اقتصادی این شهرستان را برطرف کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با اشاره به صادرات هوایی، خاطرنشان کرد: برقراری پروازهای باری یکی از زیرساخت های صادراتی محسوب می شود و انتظار می رود مدیران فرودگاه بین المللی آبادان در این زمینه پیگیری کنند. این رابطه .

علیشاه پور تصریح کرد: لازم است دولت نسبت به رفع موانع صادرات توجه ویژه داشته باشد و اقدامات عملی نیز انجام دهد و جلسات مکرر بدون نتیجه در هیچ سازمان و نهادی برگزار نشود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.