افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

لزوم اجرای قانون تناسب حقوق بازنشستگان

  • کد خبر : 403181
لزوم اجرای قانون تناسب حقوق بازنشستگان

اطلاع رسانی کند صبح مجلس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 8 مهرماه) شورای اسلامی وی در یادآوری با اشاره به ماده 219 آیین نامه داخلی مجلس گفت: گزارش تفریغ بودجه سالانه کشور حداکثر تا پایان دی ماه و در بند 2 این ماده آمده است که پیشنهاد بودجه سالانه دیوان محاسبات باید […]

اطلاع رسانی کند صبح مجلس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 8 مهرماه) شورای اسلامی وی در یادآوری با اشاره به ماده 219 آیین نامه داخلی مجلس گفت: گزارش تفریغ بودجه سالانه کشور حداکثر تا پایان دی ماه و در بند 2 این ماده آمده است که پیشنهاد بودجه سالانه دیوان محاسبات باید به مجلس ارائه شود. در پایان شهریور هر سال مجلس و اعضای دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها در مقابل سایر گروه ها به قانون عمل کنند. در حال حاضر به عنوان نماینده نمی دانم بند 2 اجرا شده یا خیر.

این نماینده مردم در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 182 گزارش عملکرد بنگاه های دولتی باید قبل از 24 آبان ماه به مجلس ارسال شود. البته 15 روز فرصت باقیست که امیدواریم اجرایی شود.

پیوسته: کم کردن بودجه سال گذشته ضمناً در صحن مجلس مطرح نشد، لذا به این موارد که انجام نشده و از زمان خود گذشته است اشاره می کنم و تأکید می کنم مواردی که هنوز فرصت ارائه در مجلس دارد، تدوین شود. و در اسرع وقت ارسال شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در شورای اسلامی با اشاره به ماده 22 بند 11 آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: موضوع تناسب است. حقوق بازنشستگان در سطح کشوری و نظامی انجام نشده و تناسب حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اجرا نشده است. اگر در مجلس وقت بگذاریم و قانونی را تصویب کنیم و در بودجه بگذرانیم، انتظار داریم اجرا شود. . اکنون نمی دانیم لایحه دو فوریتی ارائه شده از سوی مجلس و دولت ضروری است یا خیر و امیدواریم کمیسیون رئیس جمهور در این خصوص تصمیم گیری کند.

حاجی بابایی نایب رئیس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: تذکرات در دستور کار در اولویت طرح است اما این تذکر در دستور کار نبوده و این خلاف آیین نامه مجلس است. اما موضوع دیگری که مطرح کردید صحیح است و معاونت نظارت مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه باید گزارشی در رابطه با موضوعات و سوالاتی که مطرح کردید تهیه کنند و به آنها پاسخ دهند. از سوی دیگر، گزارش عملکرد دولت. شرکت هایی که او در اختیار داشت باید تا 24 آبان به مجلس می فرستادند، اما نشد. همچنین دولت باید بودجه سال آینده را نیز تهیه و به مجلس ارائه کند.

نایب رئیس شورای اسلامی افزود: دو موضوع پرداخت مطالبات گندم کاران و تناسب حقوق بازنشستگان صحبت همه نمایندگان مجلس بوده و لذت اجرای آن نیز به دلیل طولانی بودن مدت مورد پسند مستمری بگیران قرار نگرفته است. از زمان رئیس مجلس هم وارد این موضوع شد و ما هم با دولت مذاکره کردیم تا انشالله هر چه زودتر این دو موضوع اجرایی شود تا اعتراضات به گوش و نظر نمایندگان سراسر کشور برسد. پایان می یابد./ انتهای پیام

لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20806

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.