افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

جذب 10 هزار میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی به بندر امام خمینی

  • کد خبر : 403118
جذب 10 هزار میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی به بندر امام خمینی

به گزارش بازار، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی (ره) بندر امام خمینی(ره) با اشاره به تلاش موفق مدیران بندر برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت های بندری تصریح کرد: بندر امام با اقدامات […]

به گزارش بازار، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی (ره) بندر امام خمینی(ره) با اشاره به تلاش موفق مدیران بندر برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت های بندری تصریح کرد: بندر امام با اقدامات انجام شده موفق به جذب مشارکت بخش خصوصی به میزان 10 میلیارد تومان شد.

وی افزود: خوشبختانه امسال دولت اقدامات بسیار خوبی در زمینه کاشت گندم انجام داد، کشاورزان عزیز زحمت کشیدند و تولید گندم بسیار خوبی داشتیم، لذا تمام تلاش دولت برای تامین سایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است. از جمله غذای حیوانات و روغن.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: اگرچه واردات گندم به شدت کاهش یافته است که نکته بسیار مثبتی است اما 8 میلیون تن محصولات اساسی وارد کشور شد که با رشد 25 درصدی همراه بود. موجودی کالاهای اساسی کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و تا پایان سال شرایط حتی بهتر خواهد شد.

صفایی درباره توسعه دریا محور و سرمایه گذاری های انجام شده در زیرساخت ها گفت: با سفرهایی که پیش از این انجام دادیم و تلاش های مدیرکل استانداری خوزستان و معاونان محترم ایشان، تخصیص بودجه عمرانی سازمان بنادر و دریانوردی در قالب سرمایه حدود 7 همات است، همچنین با تلاشی که در مجتمع بندری امام خمینی (ره) انجام شد، سرمایه گذاران بخش خصوصی واقعا دست به کار شدند و 10 هزار میلیارد تومان برای پروژه سرمایه گذاری اختصاص دادند و شاهد وضعیت مطلوبی هستیم. . وضعیت در این زمینه

وی افزود: از پروژه های بسیار ارزشمندی که در استان خوزستان توسط مجتمع بندری امام خمینی (ره) و بخش خصوصی انجام شده بود بازدید کردیم و تحت تاثیر زحمات همکاران قرار گرفتم. انشاالله تا 22 بهمن چند پروژه زیربنایی و روبنایی آماده می شود. برخی از پروژه های ما مانند مخازن نفت در حال حاضر 97 درصد آماده بهره برداری است و در سال آینده پروژه های بزرگی به بهره برداری می رسد که تاثیر بسیار خوبی در اشتغال ساکنان عزیز منطقه و اقتصاد استان خواهد داشت. و کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره اقدامات انجام شده در توسعه حوزه دریایی گفت: به محض ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریایی، سازمان دریانوردی و بنادر و وزارت تدابیر لازم را در دستور کار قرار دادند. حوزه راه و شهرسازی که وزن مهمی در توسعه دریا دارند، از آنجایی که از قبل برنامه ریزی شده بود، مطالعاتی در این زمینه انجام داده بودیم و آنها را به پروژه های اجرایی تبدیل کرده ایم و در حال حاضر هم هستیم. ما شاهد اجرای بیش از 150 پروژه اجرایی توسط دولت و بخش خصوصی در منطقه سوموس ال مار بوده ایم.

صفایی با بیان اینکه این پروژه ها جدا از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه توسعه ناوگان است، اعلام کرد: بیش از 40 کشتی تامین ناوگان در دریای خزر داشتیم که برخی از آنها زیر پرچم ایران و برخی دیگر زیر پرچم ما نیستند. این مشکل ادامه خواهد داشت.” از سوی دیگر نرخ ترانزیت از شمال به جنوب دریای خزر برای حمل و نقل کاهش یافته و شرایط مناسب برای توسعه تجارت با روسیه و قزاقستان برای تجار فراهم شده است و این رشد تجارت دریایی منجر به کشوری در شمال و جنوب ایران.

وی به طرح توسعه بندر امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: بندر امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین بنادر کشور محسوب می شود و طرح توسعه اسکله نفتی توسط بنادر و دریانوردی با جدیت در حال انجام است. این سازمان به عنوان نماینده دولت و بخش خصوصی اجرا می شود و توسعه بندر فعلی با چشم انداز آینده برای کشور در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مطالعه طرح توسعه بندر جدید خلیج فارس حدود دو سال و نیم است که در حال انجام است، تصریح کرد: پس از مشخص شدن نتایج بررسی ها، تصمیم خواهیم گرفت که یا خیر. توسعه بندر مطابق با شرایط موجود. باید امام خمینی (ره) را به عنوان بندری جدید معرفی کنیم یا در قالب توسعه بندر موجود به فعالیت ادامه دهیم. باید ببینیم چه موضوعی مورد توجه مردم و اقتصاد کشور است و از این حیث معاونت بنادر و امور اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت خود را آغاز کرده و مطالعات انجام شده است، می رویم. به محض ارائه به کمیته اجرایی تصمیم گیری شود.

صفایی همچنین به طرح جامع بنادر تجاری کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طرح جامع بنادر تجاری کشور با افق های آینده آغاز شده و شرح خدمات تهیه و مناقصه برگزار می شود تا بتوانیم مشاورانی با اقتصادی، سازنده، بهره وری و نگرش همه جانبه نسبت به همه فعالیت های بندری و اقتصادی را انتخاب کنیم و کارها را شروع کنیم که می تواند نقشه راه مساعدی برای ما باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.