افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

اسناد فاش شده درباره جزئیات آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران به دو نوع موشک بالستیک اشاره دارد. یکی از آنها صخره و دیگری “افق طلایی” نام دارد. نامی که قبلاً منتشر نشده بود / «افق طلایی» ممکن است موشک سری اسپارو باشد. پیش از این، فایننشال تایمز حدس می زد که اسرائیل از این موشک در پاسخ به حملات موشکی، کروز و پهپاد ایران در 14 آوریل استفاده کرده است.

  • کد خبر : 402915
اسناد فاش شده درباره جزئیات آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران به دو نوع موشک بالستیک اشاره دارد. یکی از آنها صخره و دیگری “افق طلایی” نام دارد. نامی که قبلاً منتشر نشده بود / «افق طلایی» ممکن است موشک سری اسپارو باشد. پیش از این، فایننشال تایمز حدس می زد که اسرائیل از این موشک در پاسخ به حملات موشکی، کروز و پهپاد ایران در 14 آوریل استفاده کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: اسناد آمریکایی که جزئیات آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران را نشان می دهد، روز جمعه در فضای مجازی منتشر شد. اسنادی که بنا بر گزارش‌ها از موسسه ملی سیستم‌های مدیریت حوادث و فناوری‌های پیشرفته وزارت دفاع (NIMSAT) به بیرون درز کرده است، یافته‌های نظارت مستمر […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: اسناد آمریکایی که جزئیات آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران را نشان می دهد، روز جمعه در فضای مجازی منتشر شد. اسنادی که بنا بر گزارش‌ها از موسسه ملی سیستم‌های مدیریت حوادث و فناوری‌های پیشرفته وزارت دفاع (NIMSAT) به بیرون درز کرده است، یافته‌های نظارت مستمر بر آمادگی‌های اسرائیل برای پاسخ به حمله موشکی بالستیک اول اکتبر را توصیف می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» در ادامه این مقاله آمده است: یک منبع اسرائیلی به هاآرتص گفت که آمریکا به خاطر این افشاگری از اسرائیل عذرخواهی کرده است.

صحت این اسناد در حال حاضر مشخص نیست. اگر این اسناد معتبر هستند، مشخص نیست که چگونه و چرا افشا شده اند.

این اسناد را ابتدا یک کانال تلگرامی حامی ایران به نام «میدل ایست اسپکتیتور» منتشر کرد که مدعی بود از منبعی در یکی از سازمان های اطلاعاتی آمریکا دریافت کرده است. منابع در واشنگتن از اظهار نظر خودداری کردند اما صحت این اسناد را تکذیب نکردند.

این اطلاعات که در 15 و 16 اکتبر جمع آوری شد، شامل پنهان کردن پناهگاه های زیرزمینی مستحکم برای هواپیماهای جنگنده در پایگاه هوایی هاتزوریم و نشانه هایی از آمادگی برای تسلیح موشک های بالستیک هوابرد است.

هفته گذشته، ارتش اسرائیل یک مانور در مقیاس بزرگ برای حمله احتمالی شامل سه هواپیمای سوخت‌رسان و یک هواپیمای فرماندهی و کنترل G550 که توسط صنایع هوافضای اسرائیل ساخته شده بود، انجام داد.

در این سند همچنین به تدارک تسلیح این هواپیما به دو نوع موشک بالستیک هوایی اشاره شده است. یکی از آنها ROCKS است که توسط شرکت “رافائل” تولید شده است. مزیت این موشک ها توانایی آنها در ارسال مهمات دقیق از فاصله دور، فراتر از سامانه های پدافند هوایی دشمن است.

موشک دیگری که در اسناد فاش شده ذکر شده، افق طلایی نام دارد، نامی که پیش از این علنی نشده بود و همین امر شناسایی آن را دشوار می کند. ممکن است به موشک های سری اسپارو اشاره داشته باشد که معمولاً به عنوان هدف برای سیستم های دفاع هوایی استفاده می شود، اما مانند موشک هایی که شبیه سازی می کند، قابلیت استفاده تهاجمی را نیز دارد.

موشک آبی اسپارو دارای طول 6.5 متر، برد 2000 کیلومتر و وزن 1900 کیلوگرم قبل از پرتاب است. پس از پرتاب، مانند یک موشک بالستیک عمل می کند و قبل از رسیدن به هدف خود به ارتفاعات بالا می رود.

مدل های دیگری از اسپارو نیز ذکر شده است، مانند گنجشک نقره ای بزرگتر و گنجشک سیاه کوچکتر. طبق بروشورهای رافائل، کلاهک اینرسی که حاوی مواد منفجره نیست، می تواند با کلاهک انفجاری جایگزین شود.

طبق بروشورهای رافال، سرجنگی اسپارو را می توان با کلاهکی پر از مواد منفجره جایگزین کرد. چند ماه پیش روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز حدس زد که این نوع موشک ها توسط اسرائیل در پاسخ به حملات موشکی، کروز و پهپاد ایران در 14 آوریل مورد استفاده قرار گرفته است.

این اولین بار نیست که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اطلاعات بسیار محرمانه درباره اسرائیل را افشا می‌کنند، همانطور که در پرونده جک تکسیرا دو سال پیش مشاهده شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.