افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

به عنوان قهرمان تنها و زخمی آخرین سکانس یک فیلم حماسی – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 402833
به عنوان قهرمان تنها و زخمی آخرین سکانس یک فیلم حماسی – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان.

خبرگزاری بیشتر گروه فرهنگ و ادب: در پی شهادت یحیی سنور، دبیر سیاسی جنبش حماس، واکنش های متعددی در مطبوعات و فضای مجازی صورت گرفت. علی معارفی آرانی پژوهشگر حوزه صهیونیسم و ​​یهودیت نیز پس از شهادت این سردار فلسطینی در نبرد یادداشتی نوشت که برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفت. می توانید عنوان […]

خبرگزاری بیشتر گروه فرهنگ و ادب: در پی شهادت یحیی سنور، دبیر سیاسی جنبش حماس، واکنش های متعددی در مطبوعات و فضای مجازی صورت گرفت. علی معارفی آرانی پژوهشگر حوزه صهیونیسم و ​​یهودیت نیز پس از شهادت این سردار فلسطینی در نبرد یادداشتی نوشت که برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفت.

می توانید عنوان «به عنوان یک قهرمان تنها و زخمی در آخرین سکانس یک فیلم حماسی» را برای این مقاله انتخاب کنید.

در زیر مشروح این یادداشت را می خوانیم؛

ابتدا این یادداشت را به بیان زیبای شهید حاج قاسم سلیمانی مزین می کنم: یک فرمانده نباید به سربازانش بگوید بروید بجنگید. باید بگوید “بیا بجنگ.” یحیی سنوار آن مرد بود.

او بیست و دو سال در زندان صهیونیستها بود، پس از آزادی پرچم مقاومت را به دست گرفت و حتی یک روز هم اسلحه خود را زمین نگذاشت. یحیی السنوار همانطور که اسرائیل اعلام کرده بود در یک تونل پنهان نشده بود یا از زندانیان به عنوان سپر انسانی استفاده نمی کرد. اسطوره وار در حالی که اسلحه در دست داشت و جلیقه نظامی بر تن داشت به شهادت رسید. او جز شهادت سزاوار پاداشی نبود.

مغرور و رویاپرداز. یک جنتلمن واقعی لحظه آخر خیلی قشنگ بود شجاعت، مردانگی، پشتکار و ایمان به هدف. قهرمان بزرگ فوق العاده بود! ما و بسیاری دیگر در سراسر جهان به مبارزه فداکارانه شما برای آزادی مردم فلسطین درود می فرستیم.

شهید سنور فرمانده عملیات توفان الاقصی بود. بدون عقب نشینی پیشروی کرد، سلاح خود را بیرون آورد، در جبهه با ارتش اشغالگر مقابله کرد و از سرزمین پرافتخار غزه دفاع کرد. او در حالی که لباس رزم به تن داشت و نه در پناهگاه بلکه در درگیری مستقیم با سربازان اسرائیلی به شهادت رسید. کشته شدن در میدان نبرد در میان همه ملت ها و فرهنگ ها مقدس شمرده می شود و کسانی که در جنگ جان خود را از دست می دهند از احترام خاصی برخوردارند.

یک کتاب یادبود در کنار یک تپانچه و یک ساعت کاسیو… و مردی که در جنگ جان باخت، نه در پناهگاه زیرزمینی. آن تصاویر بسیار الهام بخش بود و ما مطمئن هستیم که رژیم صهیونیستی از انتشار آن فیلم پشیمان خواهد شد، اما داستان همچنان داستان یحیی است.

گفته می شود که یحیی سنوار جاسوس اسرائیل است. او در جنگ مستقیم با اسرائیل شهید شد. گفته می شود فرزندان هنیه در قصرهای قطر زندگی می کردند و در خرابه های غزه به شهادت رسیدند. همچنین می گفتند سید حسن در ایران بود، در اواسط جنگ در بیروت به شهادت رسید. سنور جان خود را وقف فلسطین کرد و همچون همرزمان شهیدش در راه رهایی وطن جان سپرد. …سنور به لطف نامش زنده خواهد ماند.

هیچ کس حتی خود صهیونیست ها باور نمی کردند که او یحیی سنور است. آنها به طور تصادفی و در جریان نبردی نابرابر و تن به تن او را پیدا کردند و با استفاده از فناوری های مختلف و گلوله های تانک او را کشتند. چند ساعتی است که صهیونیست ها اعلام کرده اند با آزمایش DNA تایید کرده اند که این همان یحیی سنور معروف است که بیش از 20 سال از نوجوانی و در یک سال گذشته در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برد. . از زمان عملیات حمله به الاقصی، این عملیات بزرگترین ضربه هایی را که رژیم و متحدانش تاکنون وارد کرده اند، وارد کرده است.

فیلمنامه و دکوراسیون صحنه به طرز عجیبی سورئال است. قهرمان داستان یک کلاشینکف شکسته دارد و باید تکه های آن را با چسب برق به هم بچسباند. او تا آخرین فشنگ و آخرین قطره خون جنگید. بدنش روی زمین نیست، روی کاناپه دراز کشیده است و نه زیر تونل. بلکه یک خانه مسکونی معمولی است.

سردار بزرگ شهید یحیی سنور جمله ای بسیار زیبا و حکیمانه در سخنان خود دارد که در شبکه های مجازی دست به دست می شود که نشان از رشادت و شخصیت او به عنوان یک مرد روستایی دارد: این جمله را از حضرت علی (ع) دارم. . خوب یادم هست که می گفت: در زندگی انسان دو روز است، روزی که سرنوشت تو نباشد و روزی که سرنوشت تو باشد. من از روز اول نمی ترسم چون مرگ سرنوشت من نیست، به همین دلیل است که هیچکس نمی تواند مرا آزار دهد. من از روز دوم نمی ترسم زیرا اگر سرنوشت من باشد نمی توانم کمکی به آن کنم.

بهترین و سودمندترین معامله برای بشریت، دادن این عمر کوتاه و دست در دست هم دادن با امیرالمؤمنین علی (ع) و فرزندش امام حسین (ع) است. شک نکنید چوبی که ابا ابراهیم بر سر جنایتکاران صهیونیست می اندازد عصای حضرت موسی خواهد بود و صهیونیست ها و حامیان غربی آنها بویژه آمریکا و انگلیس را خواهد بلعید.

صحنه هایی که ما می بینیم با صحنه هایی که حماس یا جهاد اسلامی در فلسطین و حزب الله لبنان دیده اند متفاوت است. مردی را دیدند که تا آخرین لحظه و تا آخرین قطره خون حتی وقتی مجروح شده بود جنگید.

دیروز خبرنگاران بی بی سی به شهادت سنوار واکنش نشان دادند و گفتند: “دوستان و دشمنان او را قهرمان می دانند؛ فرماندهی که تا آخرین لحظه اسلحه را زمین نگذاشته است! آقای سنور برای جوانان منطقه قهرمان است و راه او خواهد بود. ادامه بده.”

یحیی سنور: صلح و مذاکره نیست، یا ما پیروز می شویم یا کربلا می شود… درود بر شما.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.