افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

خواص درمانی شبدر قرمز برای پوست و مو.

  • کد خبر : 402825
خواص درمانی شبدر قرمز برای پوست و مو.

آفتاب نیوز: شبدر قرمز با خاصیت ادرار آور خود بدن را از مایعات اضافی رها می کند و با بهره گیری از خاصیت خلط آور خود به بهبود گردش خون و پاکسازی کبد کمک می کند. گل های شبدر قرمز که به رنگ قرمز هستند معمولاً برای اهداف دارویی استفاده می شوند. در این مقاله […]

آفتاب نیوز:

شبدر قرمز با خاصیت ادرار آور خود بدن را از مایعات اضافی رها می کند و با بهره گیری از خاصیت خلط آور خود به بهبود گردش خون و پاکسازی کبد کمک می کند. گل های شبدر قرمز که به رنگ قرمز هستند معمولاً برای اهداف دارویی استفاده می شوند.

در این مقاله در رابطه با شبدر قرمز مواردی مانند خواص درمانی شبدر قرمز، خواص شبدر قرمز برای یائسگی، خواص شبدر قرمز برای پوکی استخوان، خواص شبدر قرمز برای پوست و مو را بررسی می کنیم. شبدر قرمز برای مو، شبدر قرمز و سرطان شبدر قرمز را از کجا تهیه کنیم، چای شبدر قرمز، طرز تهیه چای شبدر قرمز، خواص شبدر قرمز، عوارض شبدر قرمز و شبدر قرمز برای بارداری.

خواص درمانی شبدر قرمز

شبدر قرمز منبعی غنی از بسیاری از مواد مغذی از جمله کلسیم، کروم، نیاسین، فسفر، پتاسیم، تیامین، منیزیم و ویتامین C است. شبدر قرمز حاوی ترکیباتی به نام ایزوفلاون ها است که مانند استرون ها عمل می کنند و در کف خانه ها یافت می شوند.

طبیعت شبدر قرمز.

طب سنتی طبیعت گیاه دارویی شبدر قرمز را به طور فزاینده ای سرد می داند. شبدر قرمز خواص درمانی زیادی دارد که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

خواص شبدر قرمز برای یائسگی

شبدر قرمز ممکن است علائم یائسگی را کاهش دهد. شبدر قرمز حاوی موادی به نام ایزوفلاون است و محققان معتقدند که ایزوفلاون ها ممکن است علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه را کاهش دهند. سایر علائم یائسگی که شبدر قرمز آنها را کاهش می دهد عبارتند از افسردگی، اضطراب و خشکی واژن.

خواص شبدر قرمز برای پوکی استخوان

یکی از عواملی که خطر پوکی استخوان را در زنان افزایش می دهد، کاهش استروژن در دوران یائسگی است. عصاره شبدر قرمز می تواند روند پوکی استخوان را کند کرده و همچنین تراکم استخوان را قبل و بعد از زایمان افزایش دهد. در واقع شبدر قرمز حاوی ایزوفلاون است و این ایزوفلاون نوعی فیتواستروژن است، این ترکیب گیاهی می تواند استروژن را در بدن تقلید کند.

خواص شبدر قرمز برای پوست و مو
عصاره شبدر قرمز می تواند برای سلامت پوست و مو و تقویت آن بسیار مفید باشد.

شبدر قرمز برای مو

چای شبدر قرمز سرشار از ایزوفلاون است و یک پاک کننده موثر محسوب می شود. چای شبدر قرمز از شوره سر و خارش پوست سر جلوگیری می کند و موها را تقویت می کند. شبدر قرمز موها را نرم می کند و همچنین حجم و درخشندگی مو را افزایش می دهد.

شبدر قرمز و سرطان

طبق مطالعات و تحقیقات، ایزوفلاون های موجود در شبدر قرمز در پیشگیری و درمان سرطان نقش دارند. ایزوفلاون های موجود در شبدر سیاه ممکن است از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند. از جمله سرطان هایی که شبدر قرمز می تواند از آنها پیشگیری کند سرطان پروستات و آندومتر است.

چای شبدر قرمز

چای شبدر قرمز در واقع یک دمنوش گیاهی مفید است که در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد. از جمله مهم ترین خواص شبدر قرمز می توان به مواردی مانند کاهش کلسترول، کاهش اثرات یائسگی، بهبود گردش خون، آرامش اعصاب، افزایش تراکم استخوان، محافظت در برابر سرطان پروستات، پاکسازی پوست، تقویت سیستم ایمنی و سم زدایی بدن اشاره کرد. چای شبدر قرمز از برگ و گل شبدر قرمز تهیه می شود.

طرز تهیه شبدر قرمز

برای تهیه شبدر قرمز سه قاشق چایخوری برگ و گل شبدر قرمز، یک قاشق چایخوری برگ گزنه، دو قاشق چایخوری نعنا، 2 قاشق چایخوری جو دو سر، یک قاشق چایخوری گل بنفشه و عسل به میزان لازم.

برای تهیه چای شبدر قرمز یک لیتر آب را بجوشانید و با جوش آمدن آب شعله گاز را خاموش کنید. تمام مواد ذکر شده را در آب جوش بریزید و درب قوری را به مدت پانزده تا بیست دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد. اگر می خواهید چای شبدر قرمز را شیرین کنید، می توانید کمی عسل اضافه کنید و بنوشید.

شبدر قرمز را از کجا تهیه کنیم؟

شبدر قرمز را می توان به صورت خشک شده یا به صورت چای کیسه ای از داروخانه ها تهیه کرد یا می توانید گیاه شبدر قرمز را از طبیعت جمع آوری کرده و خودتان در خانه خشک کنید.

عوارض جانبی شبدر قرمز

شبدر قرمز علاوه بر تمام خواص و فوایدی که دارد می تواند عوارضی هم داشته باشد. عوارض جانبی احتمالی شبدر قرمز شامل حالت تهوع، خارش، قاعدگی طولانی مدت، لکه بینی واژن و سردرد است. مصرف زیاد شبدر قرمز در حیوانات منجر به عقیمی آنها می شود.

مصرف شبدر قرمز بدون مشورت و تجویز پزشک ممنوع است. یکی دیگر از عوارض شبدر قرمز این است که باعث افزایش خونریزی می شود، به ویژه در افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند. زنان باردار در دوران بارداری و مادران شیرده نباید از شبدر قرمز استفاده کنند.

شبدر قرمز ممکن است در پردازش برخی داروها توسط کبد اختلال ایجاد کند. یکی دیگر از عوارض شبدر قرمز تداخل این گیاه دارویی با تاموکسیفن است و شبدر قرمز نیز اثر داروهای ضد انعقاد را افزایش می دهد. شبدر قرمز همچنین ممکن است اثرات استروژن را تشدید کند.

شبدر قرمز برای بارداری

شبدر قرمز در دوران بارداری نباید استفاده شود. شبدر قرمز در هر دوزی برای زنان باردار ایمن نیست. شبدر قرمز به دلیل ایزوفلاون هایی که استروژن را افزایش می دهد ممکن است در دوران بارداری عوارضی ایجاد کند.

شبدر قرمز در رژیم غذایی

همانطور که گفته شد طبیعت شبدر قرمز سرد و سرد است بنابراین در صورت مصرف توسط افراد لاغر با طبع گرم و خشک می تواند به تعادل طبیعت و در نتیجه افزایش وزن آنها کمک کند. برای افرادی که مزاج سرد و مرطوب دارند بهتر است شبدر قرمز مصرف نکنند تا چاقشان نکند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.