افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

علت عرق سرد در ورزش چیست؟

  • کد خبر : 402725
علت عرق سرد در ورزش چیست؟

به گفته یک متخصص طب سنتی، حرکت، مزاج را به سمت گرمی و خشکی و سکون، مزاج را به سمت سردی و خشکی می برد. سکون باعث افت دمای بدن و سوخت و ساز بدن، تجمع مواد زائد، تعریق و ترشحات بدبو، بدخلقی، انسداد، التهاب، توده ها، ضعف سیستم ایمنی و عفونت می شود و […]

به گفته یک متخصص طب سنتی، حرکت، مزاج را به سمت گرمی و خشکی و سکون، مزاج را به سمت سردی و خشکی می برد. سکون باعث افت دمای بدن و سوخت و ساز بدن، تجمع مواد زائد، تعریق و ترشحات بدبو، بدخلقی، انسداد، التهاب، توده ها، ضعف سیستم ایمنی و عفونت می شود و حرکت باعث افزایش متابولیسم بدن، تقویت عملکرد اندام ها می شود. و غذا را بهتر هضم می کند.

آفتاب نیوز:

اگر تحرک و ورزش بیش از حد باشد، برای سلامتی خطرناک و مضر می شود. پس هر حرکت و فعالیتی باید در حد اعتدال باشد. دکتر سید مهدی میرغضنفری کارشناس فیزیولوژی، پژوهشگر طب سنتی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در گفت‌وگویی می‌گوید: «ورزش باید با هر خلقی از نظر قدرت، مدت و سرعت تطبیق داده شود و اگر این سه معیار باشند. در نظر گرفته نشده، ورزش ممکن است بی اثر یا مضر باشد.” اگر ورزش کوتاه و سریع باشد باعث گرم شدن و تامین گرمای بدن برای سرد مزاج ها می شود و اگر ورزش طولانی و آهسته باشد چربی را حل می کند و برای افراد چاق که می خواهند لاغر شوند توصیه می شود. به ترتیب اولویت، ورزش در هوای سرد و مرطوب، گرم و مرطوب، سرد و خشک و در نهایت گرم و خشک مورد نیاز است.

ورزش باید ۲ تا ۳ روز در هفته و هر بار به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت و نیم و با استراحت بین وعده های غذایی انجام شود. بدن باید به تدریج در شروع تمرین به مدت 5 تا 10 دقیقه گرم شود و در پایان تمرین بدن باید 5 تا 10 دقیقه خنک شود. در روند ورزش باید ضربان قلب افزایش یابد، درجه حرارت و تعریق زیاد باشد، رنگ صورت قرمز شود و تعداد نفس ها افزایش یابد. تغییر رنگ پوست در آب و هوای سردتر و گرمتر بیشتر و در آب و هوای خشک کمتر قابل مشاهده است و چون این علائم در حین کار در منزل یا محل کار بروز نمی کند ورزش محسوب نمی شود. معتدل ترین زمان برای ورزش صبح زود در تابستان، اواسط روز در زمستان، اواخر پاییز و اواخر بهار است.

به تعریقی که در ابتدای ورزش متعادل در اثر تولید گرما و رها شدن رطوبت از منافذ پوست رخ می دهد، تعریق خوب می گویند، اما نوع تعریقی که در پایان ورزش رخ می دهد، نتیجه ورزش زیاد است. . که باعث می شود بدن احساس سردی و کبودی کند. رنگ بی حال و ضعف می شود. ورزش زیاد و طولانی مدت باعث خشکی و گرمای زیاد، تخلیه نیرو، دفع مواد مفید و رطوبت از بدن و خشکی پوست و مو، کم خوابی، یبوست، خارش و سوزش و غلظت فضولات بدن می شود. خشکی غشاهای مخاطی و مفاصل، خشکی مغز و بروز علائم. علائم عصبی می شود و با کاهش حرارت غریزی بدن باعث افت متابولیسم شده و بدن را به سمت سردی، خشکی و ضعف و عملکرد ناکافی اندام ها سوق می دهد. . برخی از مشاغل نوعی ورزش هستند و ورزش ضروری نیست. در این میان افرادی هستند که کارهای سنگین روزانه انجام می دهند مانند چوپان، باربر، کارگر و… در حالی که از نظر طب سنتی ورزش قهرمانی به دلیل فشار زیاد مردود است.

منبع: فرتاک نیوز

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.