افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

ظریف: اساس «توافق» گفتگو است نه تحمیل عقاید

  • کد خبر : 402653
ظریف: اساس «توافق» گفتگو است نه تحمیل عقاید

هدف امروز: معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: تشکل های مردم نهاد و احزاب می توانند مردم را از حالت منفعل به فعال تبدیل کنند.محمدجواد ظریف در سومین روز از سفر خود به اصفهان صبح دیروز در اتاق بازرگانی و در جمع مسئولان این استان اظهار داشت: نکاتی را که مطرح شده به اطلاع رئیس جمهور […]

هدف امروز: معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: تشکل های مردم نهاد و احزاب می توانند مردم را از حالت منفعل به فعال تبدیل کنند.
محمدجواد ظریف در سومین روز از سفر خود به اصفهان صبح دیروز در اتاق بازرگانی و در جمع مسئولان این استان اظهار داشت: نکاتی را که مطرح شده به اطلاع رئیس جمهور می رسانم و امیدوارم این اقدام باعث شود. شروع از روند رسیدگی و بررسی این موضوعات.
وی تصریح کرد: باید به سمت مردم برگردیم زیرا مردم راه حل ها را دارند و آن را درک می کنند، چون مشکل از آن هاست باید بگذاریم خودشان راه حل ها را انتخاب کنند.
ظریف تلاش رئیس جمهور برای سپردن امور استان ها به خود استان ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: آقای مزیکیان صادقانه معتقد است که باید این تصمیم را به استان ها سپرد و از آنها راهکار خواست.
معاون راهبردی رئیس جمهور به ساختار اندیشکده های استانی در این معاونت اشاره کرد و افزود: این اتاق ها دو محور دارند یکی تمرکززدایی یعنی فکر استان برای استان ها و دیگری اینکه همه بازیگران باید در این حوزه حضور داشته باشند. این فکر
ظریف ادامه داد: اندیشکده های استانی چهار رکن دارند که یکی از آنها مدیران دولتی هستند. رئیس جمهور در همه جلسات تاکید می کند که به استانداران اختیار بدهیم و از آنها برنامه و کار بخواهیم.
وی تصریح کرد: رکن دوم اتاق های فکر نخبگان دانشگاهی است. نخبگانی که باید فکر را به جامعه ما تزریق کنند. به نظر ما این تفکر از مشکل شروع می شود نه راه حل. ابتدا باید مشکل را بشناسیم و سپس راه حلی برای آن پیدا کنیم و اگر قرار بود راه حل های گذشته مشکل را حل کند، این کار انجام می شد.
معاون راهبردی رئیس جمهور افزود: رکن سوم اتاق های فکر، بخش خصوصی است. بخش خصوصی ایران سابقه و موفقیت های زیادی دارد. من بارها گفته ام که اگر به کشورهای تحت تحریم مانند ایران نگاه کنید، به دلیل بخش خصوصی قوی که آنها را حل کرده است، مشکلات کمتری داریم.
وی گفت: یک چهارم اتاق های فکر جامعه مدنی هستند. امروز مرد در مجامع بین الملل فعال شده است و اتحاد سایر ملل معنا پیدا کرده است و می گوید جامعه جهانی. از دهه جدید، ما این بحث را داریم که جهان بین المللی شده است. این جهانی شدن نیست که مشکل ایجاد می کند، بلکه این واقعیت است که دولت دیگر تنها بازیگر نیست و فرد در جامعه جهانی مهم است.
معاون رئیس جمهور افزود: باید اجازه دهیم مردم وارد عمل شوند و بشنوند که 50 درصد جامعه ما در انتخابات شرکت نکردند. باید به آنها نقش بدهیم و امیدوار باشیم که به عرصه فعالیت بازگردند. سازمان های مردم نهاد و احزاب از جمله گروه هایی هستند که می توانند در جامعه فعال و کمک کنند.
ظریف تصریح کرد: اساس اجماع گفت وگو است نه تحمیل عقاید. اساس توافق موعظه نیست و باید بشنویم و بشنویم. اگر می‌خواهیم مشکل زاینده‌رود را حل کنیم، ما اصفهانی‌ها باید به مشکلاتی که کردهای شهر و دیگران دارند گوش بدهیم و مشکلات ما را بدانند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.