افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

آمریکا 20 میلیارد دلار به اوکراین وام خواهد داد

  • کد خبر : 402512
آمریکا 20 میلیارد دلار به اوکراین وام خواهد داد

آفتاب نیوز: چندین منبع گفتند که ایالات متحده مایل است تا 20 میلیارد دلار به عنوان بخشی از وام گروه هفت به اوکراین بدهد که بعداً با استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی های روسیه مسدود شده توسط غرب به عنوان بخشی از تحریم های مرتبط با اوکراین بازپرداخت می شود. حامیان کی‌یف در تلاش […]

آفتاب نیوز:

چندین منبع گفتند که ایالات متحده مایل است تا 20 میلیارد دلار به عنوان بخشی از وام گروه هفت به اوکراین بدهد که بعداً با استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی های روسیه مسدود شده توسط غرب به عنوان بخشی از تحریم های مرتبط با اوکراین بازپرداخت می شود.

حامیان کی‌یف در تلاش هستند تا مذاکرات در مورد وام را تسریع بخشند تا پیش از پایان سال، تأمین مالی «لازم» را به اوکراین ارائه کنند.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، علت «عجله» حامیان اوکراین برای تصویب این کمک مالی، نگرانی فزاینده آنها از احتمال پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حمایت آمریکا از این کشور است. برای اوکراین توسط او قطع شده است.

این نشریه انگلیسی در مقاله‌ای که روز جمعه منتشر شد، خاطرنشان کرد که رئیس‌جمهور سابق آمریکا بارها تهدید کرده است که در صورت انتخاب شدن، کمک‌های خود به کی‌یف را قطع خواهد کرد.

ایالات متحده و سایر متحدان غربی اوکراین پس از شروع درگیری در اوکراین در سال 2022 حدود 300 میلیارد دلار از دارایی های دولت روسیه را مسدود کرده اند. بیشتر این پول، تقریباً 197 میلیارد یورو (214 میلیارد دلار) در دفتر تسویه حساب Euroclear مستقر در بروکسل. طبق گزارش سپرده گذاری، صندوق های با درآمد ثابت تا اواسط ژوئیه 3.4 میلیارد یورو سود تولید کردند.

مسکو این توقیف را “دزدی” خوانده و گفته است که هرگونه توقیف وجوه این کشور غیرقانونی است و اعتماد جهانی به سیستم مالی غرب را تضعیف خواهد کرد.

در ژوئن، اعضای گروه 7 موافقت کردند که 50 میلیارد دلار به کی‌یف وام بدهند تا با بهره از دارایی‌های مسدود شده روسیه تامین مالی شود. در ابتدا انتظار می رفت که ایالات متحده و اتحادیه اروپا هر کدام 20 میلیارد دلار ارائه دهند، اما بروکسل بعداً با تمدید سه ساله ماموریت اتحادیه اروپا موافقت کرد تا از تامین مالی جلوگیری کند و به متحدان اطمینان دهد که ساختار تحریم های اتحادیه بالا نخواهد رفت. مسدود کردن دارایی های روسیه

قانونگذاران اتحادیه اروپا تحریم های خود را هر شش ماه یک بار با تصمیمی اتفاق آرا تمدید می کنند، به این معنی که محدودیت ها می تواند در هر دوره رای گیری شکسته شود. مجارستان با این پیشنهاد مخالفت کرد و اعلام کرد که قصد دارد این تصمیم را تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر به تعویق بیاندازد.

هفته گذشته، اتحادیه اروپا کمک خود به گروه هفت را تا سقف 35 میلیارد یورو تایید کرد، اما اگر واشنگتن 20 میلیارد دلار کمک دریافت کند، اتحادیه اروپا باید کمک کمتری ارائه کند. این بودجه که توسط بانک جهانی اداره خواهد شد، برای اهداف مختلف از جمله نیازهای بشردوستانه یا دفاعی استفاده خواهد شد.

با این حال، مقامات ارشد آمریکایی به فایننشال تایمز گفتند که واشنگتن تمام 20 میلیارد دلار توافق شده را ارائه خواهد کرد. این بدان معناست که حتی اگر اتحادیه اروپا نتواند ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان را متقاعد کند تا وتوی خود را علیه تمدید تحریم های اتحادیه اروپا که قبلاً جزو خواسته های ایالات متحده بود، لغو کند، ایالات متحده کمک خود را ارائه خواهد کرد. به گفته دو منبع ذکر شده توسط این نشریه انگلیسی، وزرای دارایی گروه هفت در حاشیه نشست صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در 25 اکتبر بیانیه ای در مورد توزیع و ساختار وام ها ارائه خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.