افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

بررسی استراتژی اسرائیل در جنگ؛ کل نبرد برای بقا

  • کد خبر : 402494
بررسی استراتژی اسرائیل در جنگ؛ کل نبرد برای بقا

وب سایت میدل ایست آی نوشت که جنگ کنونی برای بقای همه طرف های درگیر در جنگ است. نبردی که رژیم اسرائیل ناخواسته در آن مداخله کرده و باید تا انتها پیش برود. در حالی که رژیم اشغالگر اسرائیل درگیر جنگی چند جانبه و کشتار وحشیانه غیرنظامیان و ارتکاب جنایات جنگی در نوار غزه و […]

وب سایت میدل ایست آی نوشت که جنگ کنونی برای بقای همه طرف های درگیر در جنگ است. نبردی که رژیم اسرائیل ناخواسته در آن مداخله کرده و باید تا انتها پیش برود.

در حالی که رژیم اشغالگر اسرائیل درگیر جنگی چند جانبه و کشتار وحشیانه غیرنظامیان و ارتکاب جنایات جنگی در نوار غزه و لبنان است، برخی کارشناسان غربی معتقدند که «قدرت اسرائیل برای ادامه این وضعیت» در هاله ای از عدم قطعیت نهفته است. وب سایت انگلیسی «Middle East Eye» از این نظر این جنگ را «جنگ وجودی برای همه طرف های درگیر» می داند. این وب سایت در مقاله ای می نویسد: «ما مطمئن نیستیم که اسرائیل توانایی تغییر محاسبات، متوقف کردن آنها و تجدیدنظر در آنها را داشته باشد، آنها کورکورانه به سمت نابودی خود حرکت می کنند. متن زیر ترجمه این مقاله است: در سال 1972، تصویر دختر 11 ساله‌ای که هنگام دویدن برهنه در امتداد جاده‌ای در ویتنام دچار سوختگی ناپالم می‌شد، چنان تکان‌دهنده بود که برنده جایزه پولیتزر شد. “وحشت جنگ” به نماد جنگ ویتنام تبدیل شد. امروز در غزه و لبنان تصاویر زیادی از مردم سوخته، خیمه های سوخته، اجساد انباشته شده در خیابان های اردوگاه آوارگان جبلیه و بازماندگانی وجود دارد که با لباس های غبار آلود و درمانده، اجساد بی جان فرزندان خردسال خود را از زیر آوار بیرون می آورند. ، اما کسی زحمت انتشار آنها را نمی دهد. تصاویر “وحشت جنگ” توسط اسرائیل در غزه یا لبنان برای جوایز پولیتزر یا بیانیه های محکوم یا انزجار روسای جمهور آمریکا یا نخست وزیران بریتانیا نیست. سردبیرها خیلی ترسیده اند.

این پیشنهاد که اسرائیل عمداً در حال کشتن کودکان در غزه است، نوعی “افترای خونی” است که نویسنده انگلیسی، هوارد جاکوبسون آن را با قتل عام یهودیان در انگلستان در قرن سیزدهم مقایسه می کند، که شایعاتی را منتشر می کند که کودکان مسیحی بقایای آنها را در نان ماتزو می خورند . داشتم مقایسه میکردم اما نیروهای اسرائیلی به طور عمدی زنان و کودکان را در غزه و لبنان می کشند و افکار عمومی داخلی اسرائیل سربازان خود را به این کار تشویق می کند. هیچ ممنوعیتی برای بحث در اسرائیل بر سر راه حل نهایی برای شمال غزه یا جنوب لبنان وجود ندارد. ما از اظهار نظر در مورد استفاده از کلماتی مانند “تخریب” ابایی نداریم. این همان چیزی است که یوزی ربیع، یکی از برجسته ترین کارشناسان اسرائیلی در خاورمیانه، به وضوح بیان می کند. این استاد ارشد دپارتمان مطالعات آفریقا و خاورمیانه در دانشگاه تل آویو ماه گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «هرکسی که در آنجا (در شمال غزه) بماند، طبق قانون تروریست محسوب می شود و باید با «قحطی» یا «نابودی» مواجه شود. “طرح “کلی”.مورخان اسرائیلی نه تنها از گفتگو درباره نسل کشی جلوگیری نمی کنند، بلکه آن را تشویق می کنند. یوزی ربیع می گوید اسرائیل نباید با دستکش های مخملی غرب برای حل مشکلات منطقه تلاش کند. او می گوید که اقدامات اسرائیل باید «طعم خاورمیانه» داشته باشد.از سوی دیگر، بنی موریس، زمانی یکی از «مورخین جدید» که فجایع اسرائیل در سال 1948 را افشا کرد، اکنون خواهان حمله اتمی به ایران است.

طرحی که این مورخان تحلیل می کنند توسط ژنرال سابق ارتش گیورا الند پیشنهاد شده بود. ایلند اعتراف کرد که تاکتیک های اسرائیل در غزه شکست خورده است. وی خاطرنشان می کند که هر بار که آنها منطقه ای را از وجود جنگجویان حماس پاکسازی می کنند و عقب نشینی می کنند، حماس دوباره ظاهر می شود. با این حال، ایلند کبوتر صلح نیست، راه حل او مذاکره نیست. او می خواهد 400000 ساکن شمال غزه را با ارائه گزینه گرسنگی یا مرگ مجبور به ترک منطقه کند. او می گوید این تنها راه برای دستیابی به اهداف جنگی اسرائیل است. این طرح با استقبال گسترده ارتش، کنست و رسانه ها مواجه شده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته است که در حال بررسی این طرح است. بسیاری از اسرائیلی ها بر این باورند که ارتش در حال حاضر بخش هایی از این طرح را اجرا می کند. ارتش دستور تخلیه داده است که در این طرح به عنوان مرحله اول ذکر شده است. بزرگراه نتساریمکلید تاکتیک های محاصره ایلند، بزرگراه نتساریم است که نوار غزه را در جنوب شهر غزه تقسیم می کند. ارتش اسرائیل طی سال گذشته این جاده را ساخته و به تجهیزات دفاعی مختلف مجهز کرده است.سرگرد شیمون اورکبی مسؤول ساخت این جاده در بهمن ماه گذشته در جریان ساخت این جاده یکی از اهداف این جاده را «جلوگیری از تردد از جنوب به شمال و کنترل دقیق آن» عنوان کرد. سه سرباز اسرائیلی که به تازگی از غزه بازگشتند به روزنامه هاآرتص گفتند که طرح تقسیم غزه به دو بخش شمالی و جنوبی در حال اجراست.

یکی از سربازان مستقر در جاده نتساریم می گوید: «هدف این است که به ساکنان بخش شمالی نتساریم این فرصت داده شود تا به سمت جنوب نوار غزه حرکت کنند. پس از این تاریخ، هرکس در شمال باقی بماند، دشمن تلقی می شود و کشته می شود».ماشین کشتارکشتارهای بی رویه در حال وقوع است. در این ترکیب مرگبار، با استفاده از حملات مداوم بمباران، هلیکوپترهای آپاچی و انداختن بمب های 2000 پوندی بر روی چادرها، اسرائیلی ها از ماشین کشتار نهایی برای جنایات خود استفاده کرده اند: ربات های انفجاری که قادر به تخریب شش خانه متوالی هستند.انفجارهای جدید و تخریب گسترده ساختمان ها نسبت به گذشته متفاوت است، همانطور که یک روزنامه نگار ساکن “این جهنم روی زمین” به وب سایت Middle East Eye گفت: “بمب گذاری ها با آنچه قبلا دیده بودیم متفاوت بود. انفجار. تخریب بسیار قوی بود، به نحوی که قبلاً هرگز تجربه نکرده بودیم.”با این حال، مردم غزه، به ویژه در جبلیه، حاضر به ترک خانه های خود نیستند، آنها می گویند ترجیح می دهند در خیابان ها کشته شوند تا به جنوب، حتی مردم جنوب غزه می گویند: “مرگ در شهر غزه بهتر است. از مرگ در جنوب، چون مرگ یکی است، اما زندگی در جنوب غیرقابل تحمل است و بسیار سخت تر از شمال مردم در چادر زندگی می کنند و تحقیر می شوند.

شور و شوق برای کشتارکشتار روزانه غزه با شور و شوق تشویق می شود. هر چه فلسطینی ها از خروج بیشتر امتناع کنند، صدای کسانی مانند الیاهو یوسیان، مفسر محبوب اسرائیلی که اعلام می کند هیچ غیرنظامی «بی گناه» در غزه وجود ندارد، بلندتر می شود.پروفسور آوی بارلی، استاد تاریخ اسرائیل و صهیونیسم در دانشگاه بن گوریون، اکتبر گذشته نوشت که فلسطینیان “جامعه ای هستند که مرگ را می پرستند و پرچم قتل را برافراشته اند.”رابی، بارلی، موریس، همه ژنرال ها و سربازانی که مرتکب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان می شوند، کاملا راحت هستند.جنگ برای هستیمیدل ایست آی در قسمت پایانی مقاله خود می نویسد: در صورت اجرایی شدن طرح اسرائیل برای شمال غزه، جنوب لبنان در رتبه بعدی قرار خواهد گرفت. میر بن شابات، مشاور امنیتی سابق و رئیس ستاد امنیتی اسرائیل، معتقد است که رژیم در عملیات کنونی خود در لبنان سه گزینه دارد: ایجاد یک منطقه امنیتی تحت کنترل نظامی اسرائیل، پیشنهاد حل و فصل سیاسی که به اسرائیل اجازه می دهد رژیم مرزی جدید را به آرامی تحمیل کند. مناطق مرزی را کاهش داده یا تخلیه کنیدبن شابات گزینه دوم را ترجیح می دهد: “اسرائیل با استفاده از ترکیبی از هوش و آتش، منطقه حائل را تقویت خواهد کرد.” مزیت این گزینه هزینه های نسبتا پایین اجرای آن و امکان اجرای روتین بدون مشکل جدی است. مزیت دیگر پیامی است که می دهد: «تروریسم علیه اسرائیل منجر به از دست دادن سرزمین می شود».

در واقع، این طرحی است که بارها توسط رهبران اسرائیل استفاده شده است: «به اسرائیل کوچک حمله کنید و اسرائیل بزرگ را به دست خواهید آورد». همانطور که رهبران اولیه اسرائیل، بن گوریون، لوی اشکول و اسحاق رابین، از اشغال این سرزمین به عنوان راهی برای مجازات کسانی که به اسرائیل حمله کردند، استفاده کردند. شکست و از دست دادن زمین منجر به قراردادهای صلح با مصر و اردن شد. اکنون اسرائیل باید از همین تاکتیک در لبنان و سوریه استفاده کند. از همه مهمتر، صهیونیست های مذهبی ادعا می کنند که بیت المقدس تا دمشق امتداد دارد.تنها نتیجه ای که این طرح ها به آن منتهی می شود، جنگ دائمی در همه جبهه ها توسط همه مردم جهان عرب است. کسانی که امروز در حاشیه هستند، فردا دیگر در حاشیه نیستند و باید وارد گودال جنگ شوند.فقط زمان می برد تا این جنگ شروع شود. اردن پیمان صلح خود با اسرائیل را به موقع خواهد شکست. ایران و حزب الله برای موجودیت خود خواهند جنگید.هفته ها طول کشید تا آمریکایی ها طالبان را در سال 2001 سرنگون کنند و 20 سال دیگر را مجبور به ترک آن کنند. سه هفته طول کشید تا مجسمه صدام حسین در بغداد در آوریل 2003 سرنگون شود و هشت سال دیگر طول کشید تا نقش جنگی آمریکا در عراق با شرمندگی و شکست به پایان برسد.

[بنابراین در مورد اسرائیل] اینها رکوردهای خوبی نیستند. [جنگ فراگیر اسرائیل] این امر بسیار فراتر از سرنگونی رژیم های سرکوبگر در افغانستان و عراق خواهد بود. این جنگ برای همه طرف ها وجودی خواهد بود.این جنگ تا پایان ادامه خواهد داشت. آیا با اشغال یا عقب نشینی به پایان می رسد؟ من مطمئن نیستم که اسرائیل توانایی تجدید نظر در محاسبات و توقف و تجدید نظر را داشته باشد، اسرائیل کورکورانه به سمت نابودی خود حرکت می کند.