افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

دولت جدید به دنبال گسترش روابط تجاری و اقتصادی با همه کشورها است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 402468
دولت جدید به دنبال گسترش روابط تجاری و اقتصادی با همه کشورها است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست روز شنبه در دیدار سفیر جمهوری ازبکستان در ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دوره ای که با ریاست دکتر دکتر آغاز شد منطقه است. وی گفت: پیشنهادی را برای تبدیل آذربایجان شرقی به قطب توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه به شورای دولت ارائه کرده ایم که […]

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست روز شنبه در دیدار سفیر جمهوری ازبکستان در ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دوره ای که با ریاست دکتر دکتر آغاز شد منطقه است.

وی گفت: پیشنهادی را برای تبدیل آذربایجان شرقی به قطب توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه به شورای دولت ارائه کرده ایم که مورد قبول دکتر مزکیان قرار گرفت و طرحی در این زمینه به دولت ارائه می شود.

سرمست افزود: آذربایجان شرقی علاوه بر داشتن صنایع مادر و شهرهای صنعتی فعال، دارای شهر سرمایه گذاری خارجی نیز می باشد و منطقه آزاد تجاری ارس نقش مهمی در منطقه ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه صنعتگران صاحب نامی در دنیا داریم، گفت: اتاق بازرگانی تبریز اولین اتاق ایران بود و برخی از محصولات تولید شده در استان مانند فرش، چرم و کفش، خشکبار، شیرینی و شکلات بود. ، در جهان معروف هستند.

وی همچنین توانمندی های منحصر به فرد آذربایجان شرقی را در حوزه معدن برشمرد و افزود: جاذبه های گردشگری و طبیعی استان از روستای تاریخی کندوان تا قبرستان شعرا و مسجد کبود نشان دهنده تاریخ غنی آذربایجان است که گردشگران داخلی و خارجی از آن بازدید می کنند.

سرمست ادامه داد: آذربایجان شرقی در زمینه صادرات غیرنفتی سابقه دارد و رئیس اتاق بازرگانی ایران از تجار خوشنام تبریز است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به قرارداد تجارت ترجیحی ایران و ازبکستان گفت: در این قرارداد تعداد محصولات کاهش تعرفه تجارت 29 قلم کالا بود که 18 قلم آن پذیرفته شد و امیدواریم افزایش یابد.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: ما خواهان افزایش روابط تجاری و اقتصادی با ازبکستان هستیم و امیدواریم ازبکستان نیز مانند دولت جمهوری اسلامی ایران روادید اتباع ایرانی را لغو کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.