افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

صید ماهیان استخوانی از دریای خزر آغاز می شود

  • کد خبر : 402363
صید ماهیان استخوانی از دریای خزر آغاز می شود

بر اساس گزارش بازار وزارت جهاد کشاورزی، رضا عباسپور وی افزود: بر اساس آخرین مصوبه کمیته مدیریت شیلات مبنی بر بازنگری دستورالعمل های مدیریت شیلات و آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در سال جاری، بر اساس برنامه زمان بندی رسمی صید ماهیان استخوانی توسط شرکت های تعاونی پره در استان های شمالی این کشور کشور […]

بر اساس گزارش بازار وزارت جهاد کشاورزی، رضا عباسپور وی افزود: بر اساس آخرین مصوبه کمیته مدیریت شیلات مبنی بر بازنگری دستورالعمل های مدیریت شیلات و آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در سال جاری، بر اساس برنامه زمان بندی رسمی صید ماهیان استخوانی توسط شرکت های تعاونی پره در استان های شمالی این کشور کشور از 4 اسفند 1403 صید این نوع ماهی در دریای خزر آغاز شد.

مدیرکل دفتر امور شیلات سازمان شیلات ایران تصریح کرد: فصل صید شرکت های تعاونی فین در منطقه میانکالا در مازندران و گلستان از 24 مهرماه و آغاز رسمی صید فصل باله ماهیان استخوانی از مهرماه آغاز می شود. 15. شرکت های تعاونی فین در غرب گیلان شامل پنج شرکت تعاونی فین از 20 شهریور 1403 شروع به کار کرده بود.

وی تصریح کرد: در کمیته مدیریت شیلات مرکز با حضور نمایندگان تحقیقات شیلات، اتحادیه صیادان و ادارات تخصصی تصمیم گیری شد.

به گفته عباسپور، مهمترین گونه ماهیان استخوانی دریای خزر، ماهی سفید، کفال و کپور است که هر ساله حدود شش ماه توسط تعاونی های پره در استان های گلستان، مازندران و گیلان صید می شود.

مدیرکل دفتر امور شیلات سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: 136 هزار صیاد در شمال و جنوب کشور در صید فعالیت می کنند که از این تعداد حدود 9 هزار و 500 صیاد در شمال کشور و سواحل دریای خزر و بقیه حدود 126 هزار و 500 نفر در سواحل خلیج فارس و دریای عمان فعال هستند.

وی با بیان اینکه تعاونی ها و تشکل های صیادی می توانند به عنوان بازوان توانمند شیلات در تحقق سیاست های مدیریت شیلات ایفای نقش کنند، تصریح کرد: در حال حاضر 347 تعاونی صیادی در سواحل شمالی و جنوبی کشور به همراه هشت اتحادیه در هفت استان ساحلی فعالیت می کنند. و یک اتحادیه ملی با تمرکز بر ماهیگیری فعال است.

عباسپور افزود: از این تعداد حدود 168 تعاونی صیادی مربوط به استان های ساحلی جنوبی و حدود 179 تعاونی صیادی مربوط به استان های ساحلی شمالی وجود دارد که با همکاری شیلات برای دفاع از منافع جامعه صیادی و به عنوان یک توانایی ارزشمند فعالیت می کنند. . کمک به فراهم کردن بستر مناسب در اجرای سیاست ها و طرح های مدیریت کلان شیلات.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.