افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

پایان ساخت سدها در مناطق حفاظت شده! / بالاخره یک خبر خوب زیست محیطی!

  • کد خبر : 402351
پایان ساخت سدها در مناطق حفاظت شده! / بالاخره یک خبر خوب زیست محیطی!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پس از طرح چالش های قانونی ساخته شده است. طعمه در مناطق حفاظت شده اداره کل جو استان کهگلویه و بویراحمد در پاسخ به اظهارات دبیر اجرایی نیشان آپش اعلام کرد: صدور مجوز احداث سد در مناطق حفاظت شده مغایر با ماده یک قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پس از طرح چالش های قانونی ساخته شده است. طعمه در مناطق حفاظت شده اداره کل جو استان کهگلویه و بویراحمد در پاسخ به اظهارات دبیر اجرایی نیشان آپش اعلام کرد: صدور مجوز احداث سد در مناطق حفاظت شده مغایر با ماده یک قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و وظایف و اهداف سازمان محیط زیست است. .

در این پاسخنامه آمده است: محل احداث سد ماندنگ در منطقه حفاظت شده دنا و بر اساس ماده 16 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و به استناد تبصره 4 ماده 31 اصلاحی می باشد. قانون فصل پنجم و برخی از مقررات قانون حفاظت و بهره برداری (مصوب 1354)، تبصره 5 قانون اصلاح ماده 33 قانون حفاظت و بهره برداری (مصوب 1386 مجمع تشخیص مصلحت نظام) و فرعی. الف ماده 6 بخشنامه اصلاح شرایط و ضوابط واگذاری و واگذاری زمین ( ابلاغیه شماره 93/1/40402 سازمان منابع طبیعی . واگذاری مناطق چهارگانه مصوب سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع می باشد .

در جای دیگر این پاسخ آمده است: بر اساس ماده 1 قانون حفاظت و بهسازی، حفاظت، بهسازی و بهسازی محیط زیست و پیشگیری و پیشگیری از هر نوع آلودگی و هرگونه اقدام مخربی که تعادل و تناسب زیست محیطی را برهم بزند. در حیطه وظایف سازمان است. حفاظت از محیط زیست تعریف شده است. تغییر اکوسیستم خشکی منطقه حفاظت شده دنا به اکوسیستم آبی به دلیل قرار گرفتن مخزن سد در منطقه حفاظت شده است که تخلف از ماده 1 قانون حفاظت و بهسازی است.

این اداره کل با ادله فوق اظهار داشت: با توجه به موارد مذکور سازمان حفاظت محیط زیست هیچ گونه مجوزی برای سد باقیمانده صادر نکرده است.

گفتنی است پیش از این دادسرای عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری با صدور حکم مجرمیتی، احداث سد کوهرنگ سه در منطقه حفاظت شده کیاسر در استان چهارمحال و بختیاری را غیرقانونی اعلام کرده بود مجوز زیست محیطی این منطقه حفاظت شده که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست اعطا شده بود، فاقد وجاهت قانونی اعلام کرده بود. به نظر می رسد؛ سازمان محیط زیست با رویه ای جدید قصد دارد رویکردهای منفعلانه را نفی کند. از سوی دیگر جامعه محیط زیست با اعلام جرم علیه تخریب کنندگان طبیعت، فصل جدیدی را در فعالیت های زیست محیطی رقم زده است. این بیانیه شاید اولین موضع رسمی سازمان حفاظت محیط زیست در قبال مکان یابی غیرمجاز در اجرای پروژه های عمرانی در دولت باشد. پزشکان در نظر گرفته شده است

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.