افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

ممکن است شاهد «غزه دوم» در جنوب لبنان باشیم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 402347
ممکن است شاهد «غزه دوم» در جنوب لبنان باشیم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سید عباس عراقچی در گفتگو با روزنامه المصری الیوم تصریح کرد: منطقه شرایط بسیار خطرناکی را پشت سر می گذارد و جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیاز به هماهنگی و رایزنی عاجل بین کشورهای منطقه و همکاری برای اتخاذ مواضع مساعد برای […]

به گزارش خبرگزاری مهر ، سید عباس عراقچی در گفتگو با روزنامه المصری الیوم تصریح کرد: منطقه شرایط بسیار خطرناکی را پشت سر می گذارد و جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیاز به هماهنگی و رایزنی عاجل بین کشورهای منطقه و همکاری برای اتخاذ مواضع مساعد برای توقف جنایات رژیم دارد. صهیونیست در غزه و لبنان. او آن را احساس می کند.

وی ادامه داد: کشورهای منطقه و جامعه جهانی باید برای پایان دادن به جنایات رژیم غاصب اسرائیل تلاش بیشتری کنند تا به مناطق بیشتری سرایت نکند.

وزیر امور خارجه گفت: این احتمال وجود دارد که شاهد «غزه دوم» در جنوب لبنان باشیم. مگر اینکه اقدامات جدی برای توقف دشمن صهیونیستی انجام شود.

عراقچی تصریح کرد: بنابراین تاکید می کنم کشورهای منطقه باید اقدامات عملی و موثری برای جلوگیری از این جنایات انجام دهند. تا بتوانیم تنش ها را کاهش دهیم، زیرا تشدید تنش به نفع هیچ یک از طرف های منطقه ما نخواهد بود.

وی افزود: یک سال پس از نسل کشی صهیونیست ها در نوار غزه و پس از افشای برخی طرح های توسعه ای. مطالبه گر با این رژیم مشخص شد که بزرگترین تهدید برای منطقه و کشورهای آن، دشمن صهیونیستی است.

وی گفت: معتقدم تمام تلاش‌هایی که برای شیطان‌سازی ایران و محور مقاومت انجام شده، شکست خورده است و بدون شک مشخص شده است که چه کسی تهدیدی برای کل منطقه است. همچنین مشخص است که چه کسی به نفع فلسطین و منافع منطقه است می تواند جنگ.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: امکان همکاری و همگرایی بین کشورهای منطقه وجود دارد زیرا فرصت و اراده وجود دارد. ایران، ترکیه و کشورهای عربی می توانند متحدان خوبی باشند، شاید یک اتحاد منطقه ای تشکیل دهند که مستلزم مقدمه و اقدامات مقدماتی است. جمهوری اسلامی ایران معتقد است که باید در این مسیر حرکت کنیم.

عراقچی افزود: رایزنی ها بین ما و مصر همیشه ادامه دارد و می خواهیم این رایزنی ها و همکاری های مشترک بین خود ادامه دهیم. روابط مصر و جمهوری اسلامی ایران نزدیک است و روابط تهران و قاهره حتی در دوران وقفه دیپلماتیک، رابطه ای با احترام متقابل بوده است.

وی گفت: آمریکا با یک قدم می تواند نقش موثرتری در برقراری صلح در منطقه داشته باشد و آن توقف حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایات آن است.

عراقچی تصریح کرد: من معتقدم که تعصب آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی باعث بی ثباتی امنیت منطقه ما می شود و اگر مسلح کردن رژیم صهیونیستی به سلاح های آمریکایی و غربی نبود، بسیاری از جنایاتی که در غزه و بعد از آن در غزه شاهد هستیم. لبنان ممکن نبود.

وی ادامه داد: ما تهدیدی به بستن تنگه هرمز نداریم و با وجود اینکه ایران ظرفیت بالایی در این زمینه دارد. اما شما در پیش بینی روابط با کشورهای منطقه هرگز به این موضوع اشاره نکرده اید و رابطه ما با عربستان سعودی بسیار خوب و در مسیر توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: در واقع ما خواهان جنگ نیستیم، اما برای تمام سناریوهای ممکن و در صورت حمله اسرائیل به ایران آماده هستیم. ما با دقت به آن نگاه خواهیم کرد و نحوه پاسخگویی را تعیین خواهیم کرد و اسرائیلی ها می توانند اراده ما را آزمایش کنند. ما نه عجله داریم و نه تعلل می کنیم.

عراقچی تصریح کرد: اسرائیل به دنبال جنگ گسترده است و این چیزی است که ما نمی خواهیم. بلکه ما می خواهیم صلح و ثبات را در منطقه به ارمغان بیاوریم و هیچکس در منطقه به جز نخست وزیر اسرائیل از سناریوی جنگ گسترده حمایت نمی کند و به دامی که «نتانیاهو» انداخته نمی افتیم.

وی گفت: ما معتقدیم راه حل دو کشوری منجر به برقراری صلح پایدار در منطقه نخواهد شد. صلح در منطقه تنها با حل مسئله فلسطین بر اساس «دموکراسی در سرزمین های فلسطینی» محقق می شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در چنین حکومتی همه مردم بومی فلسطین اعم از مسلمان و مسیحی دوشادوش یهودیان همزیستی دارند و بر اساس همه پرسی، این مردم بومی سرنوشت و آینده خود را از طریق صندوق های رای دموکراتیک تعیین می کنند. . اما در نهایت، ما از هر تصمیمی که فلسطینی‌ها به تنهایی می‌گیرند حمایت می‌کنیم و به سادگی دیدگاه خود را بیان می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.