افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

کریم باقری: هر چه دارم مدیون هواداران هستم/ ذهنیت برد و دفاع ریشه در پرسپولیس دارد – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 402336
کریم باقری: هر چه دارم مدیون هواداران هستم/ ذهنیت برد و دفاع ریشه در پرسپولیس دارد – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هر چه داریم از هواداران است. آنها کار سخت و تلاش تیم خود را درک می کنند. مهم این است که همه چیز را برای تیم خود بدهید. کریم باقری که هم اکنون به همراه این تیم در اردوی آماده سازی در قطر حضور دارد در مصاحبه ای حاضر شد. […]

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هر چه داریم از هواداران است. آنها کار سخت و تلاش تیم خود را درک می کنند. مهم این است که همه چیز را برای تیم خود بدهید.

کریم باقری که هم اکنون به همراه این تیم در اردوی آماده سازی در قطر حضور دارد در مصاحبه ای حاضر شد. این مصاحبه را دنبال کنید.

*نزدیک به 16 ماه است که نبودی، در این مدت چطور پرسپولیس را دنبال کردی؟
هر وقت وقت داشت بازی ها را از تلویزیون تماشا می کرد و اخبار تیم را از طریق سایت ها دنبال می کرد.

* در دیدار 4-3 مقابل استقلال خوزستان چه حسی داشتید؟
– آن هفته نقطه طلایی بود. برای روز آخر مسابقات عادل فردوسی پور من را به برنامه خود دعوت کرد و فکر می کنم سعید مهری هم به برنامه دعوت شده بود اما من در خانه بودم و بازی با استقلال خوزستان را تماشا کردم. مسابقه به شکل خاصی پیش رفت. پرسپولیس و استقلال در لیگ دست به دست هم دادند و استقلال پیش بود و برد در آن مسابقه به قهرمانی آنها کمک می کرد. می دانیم که همه چیز در فوتبال قابل پیش بینی نیست. پرسپولیس هم در هفته های منتهی به آن مسابقه عملکرد خوبی داشت و منتظر لغزش استقلال بود اما اوایل به مشکل خورد اما ذهنیت در پرسپولیس به آنها کمک کرد تا برگردند. در تمام دنیا می بینیم که گاهی این اتفاقات در طول بازی ها می افتد. استقلالی ها و همه استقلالی ها قطعا فکر نمی کردند که پرسپولیس دوباره آن بازی را انجام دهد اما فوتبال و قهرمانی برای استفاده از این فرصت هاست.

*بازی پرسپولیس در روز آخر مساوی بود، آن روز را چطور دیدی؟
ما در تمام دنیا شاهد این وضعیت هستیم. وقتی قهرمانی به بازی آخر می رسد، همیشه خیلی سخت است. این فشار می تواند برای تیم جلویی خیلی بیشتر باشد. هواداران شما هم می آیند و ورزشگاه را پر می کنند. آنها هم شما را تشویق می کنند، اما باز هم همه اینها می تواند برعکس عمل کند و شما نمی توانید مثل قبل تحت فشار باشید. استرس زیاد بر کیفیت تأثیر می گذارد.

* پرسپولیس را در این فصل چطور می بینی؟
– من تازه رسیدم. فکر می کنم تجهیزات سالم هستند. در رده بندی وضعیت خوبی داریم اما باید شرایط آسیا را تغییر دهیم. در بازی اول شاهد کیفیت بسیار بالایی از تیم بودیم اما متاسفانه ما را به امتیاز رساند. در بازی دوم آنطور که باید خوب نبودیم اما گل خوردیم. برای این دیدار السد تیم خوبی است اما ما هم پرسپولیس هستیم. تیم و بازیکنان ما تجربه خوبی از حضور در بسیاری از مسابقات آسیایی دارند. بازیکنان خوب و با تجربه ای داریم. فکر می کنم بازی خوبی خواهد بود و ما به دنبال سه امتیاز هستیم. البته این بستگی به تمرین، استراحت و تمرکز خوب بازیکنان در این چند روز دارد. این مسابقه بازی لحظه هاست. بازیکنان سطح بالایی در زمین وجود دارند که می توانند هر لحظه همه چیز را تغییر دهند. ریاض محرز در دیدار مقابل الاهلی با یک پاس گل بازی را برگرداند. این اتفاق می تواند در تیم ما هم بیفتد چون بازیکنانی داریم که می توانند در یک لحظه نتیجه و بازی را تغییر دهند و اتفاق خوبی را رقم بزنند.

*در السد بازی می کردی، این به تو کمک می کند؟
– این خیلی سال پیش بود. آن موقع همه چیز متفاوت از الان بود. در آن زمان در استادیوم هایی با سکوهای سیمانی بازی می کردیم. حالا در مورد احتمالات، شرایط متفاوت است. قطر قهرمان آسیا شد و جام جهانی را برگزار کرد. فوتبال برای آنها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اما خود پرسپولیس تجربه و دانش زیادی دارد. تیم های ایرانی از نظر امکانات کمبودهای زیادی دارند اما از نظر استعداد و توانایی بازیکنان ایرانی در سطح بالاتری قرار دارند. حضور با تمرکز، آرامش و تلاش زیاد در مسابقه مهم است.

* از سال های حضورتان در لیگ قطر چه خاطره ای دارید؟
– خاطره طولانی است اما در ابتدای حضور من در فوتبال قطر جام باشگاه های عرب برگزار شد و السد قطر نیز در این مسابقات حضور داشت. ما قهرمان شدیم و من بهترین بازیکن جام باشگاه های عرب شدم. در آن زمان امیر فعلی قطر جایزه بهترین بازیکن را به من داد، البته در آن زمان پدرش امیر قطر بود. شب خوب و خاطره ای بود.

*فکر می کنی لیگ برتر امسال چطور پیش برود؟
– لیگ هر سال سخت است و سخت تر می شود. بالاخره تیم ها پول می دهند. کار برای پرسپولیس مثل تمام فصول سخت خواهد بود. البته پرسپولیس نشان داده که آن ذهنیت قهرمانی، خوب بازی کردن و قهرمانی در وجودشان ریشه دوانده است.
بازیکنان اینجا می دانند که چقدر باید انرژی بگذارند. من همیشه اعتقاد داشته ام. هواداری که آنجا نشسته است به خوبی می داند که آیا بازیکن تمام تلاش خود را می کند یا نه. وقتی بازیکنی تمام وجودش را برای تیم و هواداران می گذارد، عموم مردم متوجه این موضوع می شوند و اگر شما اینطور باشید، حتی اگر یک بار هم قهرمان نشوید، همچنان از شما حمایت می کنند. این همان چیزی است که در سال اول برانکو اتفاق افتاد. دوم شدیم اما روز آخر تیم را تشویق کردند چون دیدند همه زحمت کشیدند. من همیشه به بازیکنان می گویم که بهترین کار را انجام دهند و مردم این را درک می کنند. برای هواداران مهم است که همه، از باشگاه گرفته تا تیم، بهترین عملکرد خود را ارائه دهند.

*پس از مدت ها به پرسپولیس برگشتی و هواداران بسیار خوشحال هستند. آیا با آنها گفتگویی دارید؟
– هرچه در این فوتبال به دست آورده ام، خیریه برای هواداران بوده است. اگر معروف شوم همه چیز را مدیون طرفداران و بینندگانم هستم. من به سهم خودم از شما تشکر می کنم. در این چند سالی که در پرسپولیس بودم همیشه از من حمایت کردند. من با تک تک هواداران دست می دهم. ما هر چه داریم از مردم داریم و امیدوارم تمام تلاش خود را برای خوشحالی این هواداران انجام دهیم. امیدوارم دوباره اتفاقات خوب بیفتد و می خواهیم هواداران همیشه در کنار ما باشند.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)