افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

“جنگ بیمارستان”؛ حملات هدفمند اسرائیل به حیاتی ترین اماکن – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 402298
“جنگ بیمارستان”؛ حملات هدفمند اسرائیل به حیاتی ترین اماکن – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری بیشترگروه بین بین المللی: سال گذشته نیز رژیم صهیونیستی به روند اقدامات خود ادامه داد جنایی و نقض آشکار و سیستماتیک حقوق بشر به بهانه تخریب اهداف و مواضع جبهه مقاومت، «جنگ بیمارستانی» را آغاز کرده است. با اینکه یک سال از فاجعه بمباران و حمله رژیم جعلی صهیونیستی به بیمارستان می گذرد باپتیست […]

خبرگزاری بیشترگروه بین بین المللی: سال گذشته نیز رژیم صهیونیستی به روند اقدامات خود ادامه داد جنایی و نقض آشکار و سیستماتیک حقوق بشر به بهانه تخریب اهداف و مواضع جبهه مقاومت، «جنگ بیمارستانی» را آغاز کرده است.

با اینکه یک سال از فاجعه بمباران و حمله رژیم جعلی صهیونیستی به بیمارستان می گذرد باپتیست در 25 اردیبهشت 1402 که منجر به شهادت بیش از 500 غیرنظامی و صدها مجروح و مجروح شد، بیمارستان های غزه و لبنان و حتی هلال احمر ایران در مرز لبنان و سوریه توسط ارتش این رژیم بمباران شدند. تاریخ وجود داردکه کمک رسانی به مجروحان و آوارگان را با مشکل مواجه کرده است.

رژیم غاصب صهیونیستی سال گذشته در حملات وحشیانه خود به بیش از 15 بیمارستان حمله کرد. قرارداد و با تهدید به تخریب بیمارستان ها خواستار تخلیه بیمارستان های غزه و لبنان شدند. این داستان تا یک نقطه این امر گسترده شده است و نگرانی هایی را در میان دولت های غربی ایجاد کرده است. اما رژیم صهیونیستی به بمباران بی‌رحمانه بیمارستان‌ها در غزه و اطراف آن و لبنان که پناهگاه امن آوارگان و مجروحان هستند، ادامه می‌دهد.

هفت بعد از ظهر 25 اکتبر 1402. دارمهوتا بیمارستان الاهلی عرب معروف به بیمارستان باپتیست، در حالی که صدها کودک و غیرنظامی آواره پناه گرفته اند. ناگهان مورد حمله نیروی هوایی اسرائیل قرار می گیرند و اجساد صدها شهید در اطراف بیمارستان پراکنده می شود. در این جنایت آشکار و فجیع 500 نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند.

دو روز بعد از بمباران بیمارستان باپتیستدر 27 می 1402 رژیم بیمارستانی صهیونیستی اورشلیم وابسته به هلال احمر فلسطین که در جنوب غزه واقع شده است، تهدید به بمباران شد و از روز اول آبان ماه، اطراف این بیمارستان هدف حملات گسترده رزمندگان رژیم اشغالگر قرار گرفت. بیمارستانی که بیش از 400 بیمار و مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه را در خود جای داده است و حدود 12 هزار غیرنظامی برای در امان ماندن از حملات این رژیم جنایتکار در بیمارستان آواره شده اند. اورشلیم به مكان امن پناه برده اند.

این پایان ماجراجویی و خشونت رژیم صهیونیستی نبود. این رژیم اشغالگر دو روز بعد بار دیگر با بمباران هوایی بیمارستان های غزه را مورد تهاجم قرار داد و بعدازظهر 5 آبان 1402 بیمارستان سالمندان ویران شد. وفاداری غزه را در اقدامی وحشیانه نابود کرد.

دوباره در 29 آبان 1402 هدر خبرها حاکی از آن بود که «توپخانه ها و جنگنده های اسرائیل مستقیماً بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه را شلیک کردند».

بیمارستانی که به مدت چهار ساعت تحت بمباران هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بود، تعدادی از پزشکان خود را مجروح و تعداد زیادی از فلسطینی ها را آواره کرد.

در جنگ بیمارستانی که رژیم معروف اسرائیل آغاز کرد، تنها بیمارستان واقع در رافا از طرف بیمارستان کویت فشار تخلیه تا زمان بمباران بیمارستان و اطراف آن آزاد نشد و این بیمارستان در 29 دسامبر 1402 و 1 مه 1403 مورد حمله جنگنده های صهیونیستی قرار گرفت و در نتیجه این حملات. بیش از 18 غیرنظامی شهید شدند که 14 نفر از آنها کودک بودند.

دامنه حملات به بیمارستان ها و بیمارستان بیت در حال افزایش است هانون در شمال نوار غزه نیز مستثنی نبود و در 5 ژانویه 1402 با حملات گسترده رژیم اشغالگر ویران شد و بسیاری از بیماران و فلسطینی ها آواره شدند.

از سوی دیگر 26 بهمن 1402 را باید یکی از روزهای تلخ مردم بیمار و آواره غزه دانست. در آن روز دو بیمارستان در دارالسلام در جنوب غزه و بیمارستان ناصر در منطقه خان یونس غزه مورد حمله توپخانه رژیم اشغالگر قدس قرار گرفتند تا جایی که از تعداد شهدا و مجروحان آن اطلاعی در دست نیست.

حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان ها که با ادعای واهی انهدام مواضع حماس در تونل های زیرزمینی و استفاده از بیمارستان ها برای مخفی ماندن از دید عموم انجام شد، در 27 مارس 1402 به اوج خود رسید و در آن روز بیمارستان شفا مورد حملات گسترده قرار گرفت. و حملات وحشیانه توپخانه رژیم صهیونیستی بیش از 1500 شهید و مجروح و دهها پزشک و پرستار در این بیمارستان بر جای گذاشت. زندانی شد و آنها را محاصره کردند، جنایتی که مردم جهان را منزجر کرد.

این پایان حملات وحشیانه و وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به بیمارستان ها نبود و از اردیبهشت ماه سال جاری حملات دیگری به بیمارستان هایی که حملات آنها را هدف قرار داده اند آغاز شد.

باید در تاریخ جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم لبنان و غزه ثبت شود که این رژیم غاصب تنها در 25 روز بیش از 6 بیمارستان را تخریب و محاصره کرد.

رژیم منفور صهیونیستی در کمتر از یک ماه صدها بیمار و مجروح را در بیمارستان ها کشت و این اماکن حیاتی را ویران کرد:

به علاوه 5، 1403 حمله به بیمارستان ریاق در دره بکا

14 مهر 1403 حمله به بیمارستان دولتی اختلال کوهستان در جنوب لبنان

15 مهر 1403 حمله به بیمارستان سنت ترزا جنوب بیروت

19 مهر 1403 حمله به بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در مرز لبنان و سوریه

حمله 21 مارس 1403 به بیمارستان کودکان شهید محمد الدره

25 مهر 1403 حمله به بیمارستان اروپایی غزه در جنوب این نوار

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.