افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

بانک جهانی پیروزی روسیه بر تحریم ها را به رسمیت می شناسد

  • کد خبر : 402295
بانک جهانی پیروزی روسیه بر تحریم ها را به رسمیت می شناسد

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، بانک جهانی پیش بینی رشد اقتصادی روسیه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است و انتظار دارد تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال جاری علیرغم تشدید تحریم ها علیه روسیه، 3.2 درصد رشد کند. این رقم نسبت به پیش بینی قبلی 2.9 درصد افزایش داشته […]

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، بانک جهانی پیش بینی رشد اقتصادی روسیه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است و انتظار دارد تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال جاری علیرغم تشدید تحریم ها علیه روسیه، 3.2 درصد رشد کند.

این رقم نسبت به پیش بینی قبلی 2.9 درصد افزایش داشته است. علاوه بر این، پیش بینی رشد اقتصادی روسیه برای سال 2025 به 1.6 درصد رسیده است که نسبت به پیش بینی 1.4 درصدی در ژوئن افزایش یافته است. پیش بینی برای سال 2026 بدون تغییر در 1.1 درصد باقی می ماند.

در گزارش منتشر شده توسط بانک جهانی آمده است: رشد اقتصادی (روسیه) بسیار بالاتر از پتانسیل خود است و این به دلیل احساسات مثبت مصرف کننده، افزایش درآمد واقعی و افزایش قابل توجه بودجه دولت از جمله در بخش های دفاعی و زیرساختی است.

با این حال انتظار می رود رشد اقتصادی این کشور در سال جاری کمتر از 3.6 درصد ثبت شده در سال 2023 باشد.

بر اساس این گزارش، این امر به دلیل سیاست های پولی سخت گیرانه و افزایش محدودیت ها بر ظرفیت تولید و منابع نیروی کار است.

در ماه جولای، بانک جهانی در رتبه بندی سالانه درآمد ملی کشورها اعلام کرد که رشد اقتصادی روسیه توانسته بر تحریم های غرب غلبه کند.

بسیاری از تحلیلگران این عملکرد قوی را به تغییر تجارت روسیه به شرق و سیاست های اقتصادی اعمال شده برای جبران اثرات تحریم ها نسبت می دهند.

بر اساس رتبه بندی سالانه درآمد ملی کشورها، بانک جهانی اعلام کرد که روسیه از «متوسط ​​به بالا» به «بالا» رفته است.

پیش از این، صندوق بین المللی پول (IMF) نیز پیش بینی کرده بود که در سال 2024 اقتصاد روسیه سریعتر از همه کشورهای توسعه یافته رشد خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.