افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

تاکید رئیس جمهور ترکیه بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر : 402292
تاکید رئیس جمهور ترکیه بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران

به گزارش رکنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه ای 3+3 و دیدار رسمی با مقامات ارشد ترکبه به استانبول سفر کرده است، روز جمعه با رجب طیب دیداری دوجانبه داشت. اردوغان رئیس جمهور ترکیه در دیدار و گفتگو درباره روابط دوجانبه تهران و […]

به گزارش رکنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه ای 3+3 و دیدار رسمی با مقامات ارشد ترکبه به استانبول سفر کرده است، روز جمعه با رجب طیب دیداری دوجانبه داشت. اردوغان رئیس جمهور ترکیه در دیدار و گفتگو درباره روابط دوجانبه تهران و آنکارا و آخرین تحولات منطقه گفت وگو کرد.

عراقچی در ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور به رئیس جمهور ترکیه بر تقویت تعاملات منطقه ای و گسترش روابط دوجانبه به ویژه در ابعاد تجاری، اقتصادی، گردشگری و مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران و ترکیه به عنوان دو همسایه بزرگ و تاثیرگذار در منطقه و جهان اسلام، ضمن هم نظر در مورد تهدید جدی تجاوزات و جنایات بی حد و حصر رژیم صهیونیستی علیه امنیت و ثبات کشور، نظر مشترک دارند. منطقه در مورد نیاز به اقدام فوری جامعه بین المللی بر پایان دادن به کشتار بیگناهان، توقف جنگ افروزی و توقف نسل کشی رژیم در غزه و لبنان اصرار دارد.

وزیر امور خارجه همچنین هماهنگی لازم بین کشورهای موثر منطقه به ویژه ایران و ترکیه را برای تصمیم گیری و اجرای اقدامات عاجل برای توقف ماشین جنگی رژیم اسرائیل ضروری دانست.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این دیدار ضمن ابلاغ سلام خود به رئیس جمهور کشورمان، همکاری جدی و نزدیک ایران و ترکیه را دو کشور مهم منطقه برای توقف نسل کشی و جنایات رژیم اسرائیل دانست.

رئیس جمهور ترکیه همچنین بر عزم جدی ترکیه برای تعمیق همکاری های دو کشور تاکید و از روند گسترش روابط در همه زمینه ها به ویژه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور و رفع برخی موانع موجود ابراز حمایت کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.