افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

5 معیاری که رشد بیت کوین را پیش بینی می کند

  • کد خبر : 402254
5 معیاری که رشد بیت کوین را پیش بینی می کند

بازار ارزهای دیجیتال ممکن است به زودی شاهد دوره جدیدی از رشد باشد. از آنجایی که پنج معیار از جمله ورودی به ETF بیت کوین نقطه ای، سرمایه بازار پایدار و افزایش سودهای غیرقابل تحقق بیت کوین، همگی نشانه هایی از بهبود احساسات سرمایه گذار را نشان می دهند. به گزارش اسمارتک نیوز، این تغییرات […]

بازار ارزهای دیجیتال ممکن است به زودی شاهد دوره جدیدی از رشد باشد. از آنجایی که پنج معیار از جمله ورودی به ETF بیت کوین نقطه ای، سرمایه بازار پایدار و افزایش سودهای غیرقابل تحقق بیت کوین، همگی نشانه هایی از بهبود احساسات سرمایه گذار را نشان می دهند.

به گزارش اسمارتک نیوز، این تغییرات می تواند فرصت جدیدی را برای سرمایه گذاران فراهم کند و احساسات مثبت را در بازار تقویت کند.

مقدمه

بازار ارزهای دیجیتال آنطور که برخی انتظار داشتند خوشبینانه نیست. اما آنقدرها هم که برخی فکر می کنند بدبینانه نیست. کمتر کسی پیش بینی می کرد که روند بازار که از اسفند ماه سال جاری آغاز شده بود تا اواسط سال ادامه داشته باشد. در این مدت تعدادی از سرمایه گذاران ناامید شدند و از بازار و مبادلات انتقاد کردند و تعدادی از پیشکسوتان بازار (OGs) معتقد بودند که برای یک 18 ماه جنگ آماده شوید حتی برخی از نهنگ ها از بازار ارزهای دیجیتال فاصله گرفته اند و مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بازار سهام و سهام های برتر کرده اند.

اما آیا فصل memecoin ها دوباره خواهد آمد؟ تاریخ نشان داده است که هر وقت بازار دچار تردید می شود، در همان نقطه به پایین می رسد. در سال 2023، بازار در اواسط سال خاموش شد و در اکتبر سال گذشته به اوج خود رسید. جالب اینجاست که در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران بوی فرصت را حس کرده و زودتر از موعد وارد بازار شده اند. به همین دلیل، در اواخر سپتامبر، بازار شاهد افزایش قابل توجهی بود. پس از یک اصلاح کوتاه در اوایل اکتبر، پیش بینی رشد بازار در این ماه محقق شد. قیمت بیت کوین از 52000 تا 68000 دلار رسید و حالا تنهاست 6000 دلار از سقف تاریخی خود دور است. همچنین، تعدادی از آلتکوین‌هایی که قبلاً مورد تمسخر قرار گرفته‌اند، در دسترس نیستند 2 تا 3 بار رشد کرده اند

داده های مهم بازار

داده های مهم بازار نشان دهنده روند مثبت در فضای ارزهای دیجیتال است. ورود سرمایه قابل توجه به ETF های بیت کوین نقطه ای، افزایش ارزش بازار استیبل کوین و سودهای غیر واقعی بیت کوین که منعکس کننده احساسات مثبت سرمایه گذاران است، همگی به احتمال یک بازار صعودی اشاره می کنند.

علاوه بر این، فعالیت دارندگان بلندمدت و افزایش حجم قراردادهای باز نیز نشان از امیدواری سرمایه گذاران به آینده بازار دارد. این نشانه ها همگی بر ورود سرمایه های جدید و رشد بازار در آینده تاکید دارند.

1. ورودی به صندوق های ETF بیت کوین

داده های بیت کوین ETF نشان دهنده میزان واقعی سرمایه گذاری های انجام شده در بازار فرابورس است. این داده ها با تراکنش های شخصی ما متفاوت است. زیرا نشان دهنده افرادی است که مایلند برای یک نهاد خاص پول بپردازند تا از طرف آنها بیت کوین بخرند.

از نمودارهای تاریخی می توان دریافت که وقتی جریان خالص سرمایه زیاد باشد، حجم خرید زیاد است و معمولاً قیمت بیت کوین افزایش می یابد. برعکس، زمانی که خروجی خالص سرمایه زیاد باشد، قیمت ها کاهش می یابد.

ورودی و خروجی ETF های بیت کوین - منبع: Susovolio
ورودی و خروجی ETF های بیت کوین – منبع: Sosvolo

از زمان راه اندازی رسمی ETF های بیت کوین نقطه ای، کل جریان خالص ورودی به 20.66 میلیارد دلار رسیده جالب است که از 1 اکتبر (10 مهر) تاکنون 6 روز خروج خالص و 7 روز ورود خالص وجود داشته است در 14 اکتبر (23 مهر)، ورود خالص بیش از 555 میلیون دلار رسید، در 16 و 17 اکتبر (25 و 26 مهر) ورود خالص بیش از 450 میلیون تومان و در تاریخ 15 اکتبر (24 مهر) به بیش از 370 میلیون تومان رسید

اگرچه تعداد روزهای ورود و خروج خالص تقریباً برابر است، اما خالص خروجی ناچیز است و خالص ورودی معمولا چندین برابر خالص خروجی است. حتی ETF نه چندان محبوب Ethereum spot از ابتدای اکتبر (10 اکتبر) یک جریان خالص خالص یک روزه نادر را شاهد بوده است. 48.41 میلیون دلار قدرت خرید فرابورس بسیار قوی است.

2. ارزش بازار استیبل کوین ها نزدیک به سقف تاریخی است

تغییر در ارزش کل بازار استیبل کوین ها نشان دهنده میزان سرمایه گذاری در گردش است. اگرچه بازار در سال های گذشته نوساناتی را تجربه کرده و سرمایه ها بالا و پایین بوده اند، اما وقتی به طور کلی به آن نگاه می کنیم، نمی توان بدبین بود.

ارزش بازار استیبل کوین ها - منبع: دیفای لاماارزش بازار استیبل کوین ها - منبع: دیفای لاما
ارزش بازار استیبل کوین ها – منبع: دیفای لاما

در اواسط سال 2022، ارزش کل بازار استیبل کوین ها به بالاترین سطح خود خواهد رسید 186.3 میلیارد دلار رسید و سپس به تدریج کاهش یافت، اما به طور کلی بالا بود 120 میلیارد دلار باقی مانده اکنون در اکتبر 2023 (مهر 1402)، جریان سرمایه به سرعت در حال افزایش است و ارزش کل بازار استیبل کوین ها از 172.3 میلیارد دلار فراتر رفته و در چند قدمی سقف تاریخی واقع شده است.

3. سود خالص تحقق نیافته بیت کوین نشان دهنده افزایش سودآوری است

سود یا زیان خالص تحقق نیافته بیت کوین (Bitcoin unrealized net profit/loss) معیاری است که عمدتاً برای اندازه گیری سود یا زیان افراد در زنجیره بیت کوین استفاده می شود. رنگ ردیف های مختلف در این نمودار از بالا به پایین به شرح زیر است: قرمز، نارنجی، زرد کم رنگ، خاکستری و آبی کم رنگ. رنگ آبی در ردیف پایین نشان می‌دهد که بیشتر مردم رنج کشیده‌اند، در حالی که رنگ قرمز در ردیف بالا نشان می‌دهد که بیشتر افراد سود برده‌اند.

سود/زیان تحقق نیافته بیت کوین - منبع: مجله بیت کوینسود/زیان تحقق نیافته بیت کوین - منبع: مجله بیت کوین
سود/زیان تحقق نیافته بیت کوین – منبع: مجله بیت کوین

زمانی که نمودار خطی در ناحیه آبی روشن قرار دارد، معمولاً محدوده (طبقه) پایین‌تری را برای قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد، زیرا بازنده‌ها همچنان به خروج از بازار برای ایجاد کف قیمتی ادامه می‌دهند. زمانی که نمودار خطی در ناحیه زرد یا قرمز باشد، معمولاً محدوده بالای قیمت بیت کوین را نشان می دهد. پس از اینکه اکثر مردم سود می‌برند، تعداد قابل توجهی از سفارش‌های صرفه‌جویی در سود در نهایت سود می‌برند و از بازار خارج می‌شوند که منجر به سقف چرخه می‌شود.

از نمودار خطی مشخص است که بازار از نواحی کم رنگ به نواحی زرد بازگشته است. بر اساس داده های ارائه شده توسط “Intoblock”، 95 درصد آدرس های بیت کوین سود برده اند و احساسات بازار به وضوح بهبود یافته است.

از نظر تاریخی، چنین سطوحی معمولاً به معنای حرکت صعودی قوی بوده اند، اگرچه ممکن است صعودی بالقوه را نیز نشان دهند.

4. دارندگان بلندمدت بیت کوین همچنان در حال خرید هستند

تعداد دارندگان بلندمدت عمدتاً کل موجودی بیت کوین را نشان می دهد که توسط دارندگان بلندمدت نگهداری می شود. دارنده بلندمدت به آدرسی اطلاق می‌شود که بیت‌کوین‌ها را بیش از آن نگه می‌دارد 155 روز نگهداری می شود

موجودی دارندگان بیت کوین بلند مدت - منبع: مجله بیت کوینموجودی دارندگان بیت کوین بلند مدت - منبع: مجله بیت کوین
موجودی دارندگان بیت کوین بلند مدت – منبع: مجله بیت کوین

نمودار بالا نشان می دهد که هر زمان قیمت بیت کوین به سقف برسد، تعداد آدرس های دارندگان بلندمدت کاهش می یابد و این به این دلیل است که پول هوشمند همیشه وقتی قیمت به اوج می رسد ترجیح می دهند در سود خود صرفه جویی کنند و از بازار خارج شوند. پس از کاهش قیمت، دوباره به خرید بیت کوین ادامه می دهند و آن را در سقف قیمت می فروشند و این چرخه را تکرار می کنند.

نمودار نشان می دهد که از پایان جولای امسال، دارندگان بلندمدت دوباره شروع به خرید کرده اند و نمودار خطی سمت راست شیب قابل توجهی داشته است. واضح است که این پول های هوشمند نسبت به آینده بازار خوش بین هستند.

قابل ذکر است، طبق داده‌های CryptoQuant، آدرس‌های نهنگ‌های جدید به شدت بیت‌کوین را انباشته می‌کنند. کی یانگ جو، موسس این شرکت، گفت که بازار بیت کوین هرگز چنین رفتار صعودی را ندیده است. برخی بر این باورند که نهنگ‌های جدید عمدتاً توسط جریان‌های ETF هدایت می‌شوند، اما رفتار صعودی اخیر نشان می‌دهد که این آدرس‌های نهنگ جدید ارتباط چندانی با ETF‌ها ندارند.

موجودی بیت کوین نهنگ قدیمی و جدید - منبع: CryptoQuantموجودی بیت کوین نهنگ قدیمی و جدید - منبع: CryptoQuant
موجودی بیت کوین نهنگ قدیمی و جدید – منبع: CryptoQuant

5. کل سود باز برای قراردادهای بیت کوین به سقف رسیده است

بر اساس داده‌های CoinGlass، مجموع سود باز برای قراردادهای بیت‌کوین در کل شبکه افزایش یافته است 39.7 میلیارد دلار رسید و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

سود باز قراردادهای بیت کوین - منبع: کوین گلسسود باز قراردادهای بیت کوین - منبع: کوین گلس
سود باز قراردادهای بیت کوین – منبع: کوین گلس

داده های قرارداد معمولاً نمایانگر دیدگاه ارزش بازار از روندهای آینده بازار است. این داده ها اغلب از عملکرد قیمت بیت کوین عقب تر است. به همین دلیل، زمانی که بازار به شدت به روند کوتاه مدت آینده خوش بین است، ممکن است شاهد عقب نشینی قیمت باشیم که منجر به تسویه موقعیت ها و استفاده از اهرم می شود.

شایان ذکر است که در شش ماه گذشته، علاقه باز قراردادهای بیت کوین در سطح نسبتاً بالایی باقی مانده است. این معیار به رکورد جدیدی و برای اولین بار از مرز رسیده است 38 میلیارد دلار گذشت واضح است که خوش بینی بازار به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

حرف پایانی

در سطح کلان، انتظار می رود که فدرال رزرو در ماه های نوامبر و دسامبر نرخ بهره را کاهش دهد. این کاهش نرخ بهره می تواند باعث تزریق نقدینگی بیشتر برخی از صندوق های سرمایه گذاری در سراسر جهان به دارایی های پرریسک شود. در نتیجه نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال افزایش خواهد یافت. همچنین تعدادی از این شاخص ها نشان می دهد که بازار رو به بهبود است و جریان سرمایه به سمت بازار ادامه دارد.

بازار همیشه در ناامیدی زاده می شود، مثل سیمرغی که از خاکسترش برمی خیزد. سپس در حالت تردید و نیمه باور رشد می کند. بعد از آن به بلوغ می رسد و در نهایت به دلیل توقعات غیرواقعی خراب می شود.

پس از حدود شش ماه انتظار، به نظر می رسد بازار ارزهای دیجیتال به نقطه ای رسیده است که ممکن است دوره صعود جدیدی را تجربه کند. این تغییرات می تواند فرصت های جدیدی را برای سرمایه گذاران فراهم کند و به تقویت احساسات مثبت در بازار منجر شود.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-19 18:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.