افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

حق با منتقدان است آقای قلانوی! – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 402222
حق با منتقدان است آقای قلانوی! – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر – گروه ورزشی: پیروزی تیم فوتبال ایران مقابل قطر که در دو زمان مختلف به دست آمد و در نهایت به یک برد شیرین منجر شد، هرچند یکی از بردهای خوب این تیم با سرمربیگری امیر قلانویی بود اما مورد انتقاد تعدادی قرار گرفت. از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال این انتقادات نه به […]

خبرگزاری مهر – گروه ورزشی: پیروزی تیم فوتبال ایران مقابل قطر که در دو زمان مختلف به دست آمد و در نهایت به یک برد شیرین منجر شد، هرچند یکی از بردهای خوب این تیم با سرمربیگری امیر قلانویی بود اما مورد انتقاد تعدادی قرار گرفت. از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال

این انتقادات نه به دلیل عملکرد ضعیف نیمه اول بازی با قطر، بلکه به عملکرد گذشته تیم ملی در زمان حضور امیر قلعه نویی بود که نه تنها از نظر کارشناسان و پیشکسوتان راضی نبود. تاکتیکی “، اما هواداران نیز از بازی این تیم “لذت بردند” که پیروز نشد و اظهارنظرهای تندی درباره ضعف های فنی این تیم کردند.

امیر قلعه نویی که سال ها منتظر نشستن دوباره روی نیمکت تیم ملی بود در شرایطی متفاوت از قهرمانی گذشته به آرزویش رسید. خاکستر آنها سال‌ها را با تیمی در لیگ کشور ایران گذرانده بودند و او به عنوان مربی افت خود را تجربه می‌کرد. اما نبود گزینه سرمربی تیم ملی و شرایط خاص فدراسیون برای جذب مربی خارجی، مهدی تاج را مجبور کرد به نمایندگی از قلعه نویی حکم این مربی را تهیه کند.

او کار خود را در تیم ملی از اسفند 1401 آغاز کرد و در 14 اردیبهشت سال بعد به عنوان مربی منصوب شد. خاکستر تیم ملی علیرغم بردهای کسب شده و صعود به نیمه نهایی جام ملت های آسیا همچنان نتوانسته رضایت کارشناسان و صاحب نظران را جلب کند چرا که تیمش “زیبا” و “تماشاگر پسند” بازی نمی کند. در ارائه فوتبال “ثبات” همچنان ناتوان است.

عدم ثبات برای «خوب» و «برنامه دار بودن» یکی از دلایلی است که کارشناسان و پیشکسوتان را به انتقاد از عملکرد فنی قلعه نویی در تیم ملی کشاند. تیمی که بازیکنان باتجربه و کلیدی دارد اما با این مربی نتوانسته به بلوغ تاکتیکی برسد و آنطور که بوده فوتبال بازی کند.

طبیعی است که کارشناسان در چنین شرایطی از سرمربی تیم ملی انتقاد کنند و انتقادات خود را برای بهبود وضعیت تاکتیکی این تیم مطرح کنند. اما قلعه نویی به جای پذیرش این انتقاد، از سیاست سرمربی استفاده کرد. خاکستر که این یک “حمله به منتقدان” است برای ساکت کردن آنها استفاده شد.

قلعه نویی که بارها در دوران مربیگری خود سابقه ایجاد این نوع چالش ها را دارد، این بار از فرصت حضور در نشست خبری و روی سکوی حضورش استفاده کرد و به منتقدانش حمله کرد. نیمه اول بازی ایران مقابل قطر اگرچه ضعیف و دور از انتظار بود و اگرچه در نیمه دوم وضعیت ملی پوشان تغییر کرد اما نمی توان نقاط ضعف این تیم را در نیمه اول کتمان کرد.

تیم ملی علیرغم برد شیرین مقابل قطر که با عملکرد قابل قبول در نیمه دوم به دست آمد، در اکثر دیدارهایی که با امیر قلعه نویی برگزار شد و حتی اگر چه بردی، “بی برنامه”، “ضعیف” و “کم تاثیرگذار” بود. بر اساس خلاقیت فردی بازیکنان یا اشتباهات حریف بود.

حق با منتقدان است آقای قلانوی!

دیدار با امارات، قرقیزستان و بخشی از دیدار با ازبکستان مواردی است که تیم ملی علیرغم کسب امتیازات لازم نتوانست انتظارات هواداران فوتبال را برآورده کند.

امیر قلعه نویی که البته در آمادگی تیمش مشکلاتی مانند نداشتن زمین تمرینی مناسب، اردوهای طولانی و خزانه خالی فدراسیون دارد، باید به این انتقادات توجه کند و به جای حمله به منتقدان، تعداد زیادی از بازیکنان را در اختیار داشته باشد. افراد طرف او و مسئولیت برخی از آنها در تیم فوتبال ایران مشخص نیست: با هم فکر کنید تا از این وضعیت خارج شوید و تیم ملی را به “ثبات” در نتیجه و موفقیت برسانید.

اگر قرار است با تیم ایران در جام جهانی شرکت کنید، طبیعی است که از این پس نقاط ضعف خود و تیم خود را پوشش دهید تا تیم در جام جهانی عملکرد قابل قبول و شایسته ای داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.