افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

همکاری فرانسه و بلژیک در تحقیقات علیه تلگرام

  • کد خبر : 402208
همکاری فرانسه و بلژیک در تحقیقات علیه تلگرام

به گزارش بازار، پولیتیکو در گزارشی نوشت: دادستان های فرانسوی در حال بررسی اتهامات علیه این غول فناوری متولد روسیه هستند، از جمله همدستی در راه اندازی یک پلت فرم آنلاین برای تسهیل تراکنش های غیرقانونی برای گروه های جنایتکار سازمان یافته و امتناع از همکاری با مقامات مسئول اجرای قانون . قانون تیم های […]

به گزارش بازار، پولیتیکو در گزارشی نوشت: دادستان های فرانسوی در حال بررسی اتهامات علیه این غول فناوری متولد روسیه هستند، از جمله همدستی در راه اندازی یک پلت فرم آنلاین برای تسهیل تراکنش های غیرقانونی برای گروه های جنایتکار سازمان یافته و امتناع از همکاری با مقامات مسئول اجرای قانون . قانون

تیم های تحقیقاتی مشترک در چارچوب آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری عدالت کیفری (Eurojust) وجود دارند تا به دولت های اروپایی اجازه دهند تا به طور مستقیم اطلاعات و شواهد را مبادله کنند، در زمان واقعی با یکدیگر همکاری کنند و عملیات مشترک را انجام دهند.

دوروف در 24 اوت (3 سپتامبر) پس از فرود هواپیمای او در خارج از پاریس که موجی از شوک را در سراسر جهان ایجاد کرد، بازداشت شد. دستگیری موسس تلگرام پس از تحقیقات چند ماهه مبنی بر عدم تمایل تلگرام به همکاری با مقامات در موضوعاتی مانند کودک آزاری صورت گرفت.

این پلت فرم پیام رسانی که به دلیل تعهد قوی خود به حفظ حریم خصوصی شناخته شده است، به پناهگاهی برای جنایتکاران، مخالفان سیاسی و ژنرال های نظامی تبدیل شده است.

طبق یک سند اداری فرانسوی که اولین بار توسط Politico مشاهده شد، محققان فرانسوی با همتایان اروپایی خود تماس گرفتند و آنها عدم تمایل تلگرام به همکاری را تأیید کردند.

دفتر دادستانی پاریس در بیانیه ای در 28 اوت، همزمان با اعلام اتهامات علیه دوروف، تأیید کرد که هنگام مشورت، سایر نهادهای تحقیقاتی فرانسه و همچنین شرکای فرانسوی یوروجاست، به ویژه بلژیک، مشاهدات مشابهی در مورد این پرونده به اشتراک گذاشتند. رفتار تلگرام .

دادستان فرانسه روز جمعه اعلام کرد که دادستان فدرال بلژیک نیز تحقیقاتی را در خصوص عدم پاسخگویی تلگرام به درخواست های قانونی آغاز کرده است.

یک ماه پس از دستگیری، دوروف اعلام کرد که تلگرام سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روز کرده است تا در صورت درخواست مقامات قضایی مربوطه، امکان افشای آدرس IP و شماره تلفن مجرمان مظنون را منعکس کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.