افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

آغاز صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 402162
آغاز صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور در این اطلاعیه من وی اعلام کرد: با توجه به اهمیت فراوان معیشت بازنشستگان عزیز و اولویت اجرای قانون تناسب حقوق بازنشستگان برای دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرای این قانون به زودی خواهد بود. از طریق صدور احکام و پرداخت […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور در این اطلاعیه من وی اعلام کرد: با توجه به اهمیت فراوان معیشت بازنشستگان عزیز و اولویت اجرای قانون تناسب حقوق بازنشستگان برای دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرای این قانون به زودی خواهد بود. از طریق صدور احکام و پرداخت مطالبات مستمری بگیران تسریع خواهد شد.

برای اجرای قانون فوق الذکر ابتدا با ایجاد ضوابط و رویه های لازم و تامین منابع مالی لازم برای اجرای قانون در سال جاری، 40 درصد حقوق بازنشستگان به کارکنان تعدیل می شود. ثانیاً با پیش بینی منابع مالی لازم در لایحه بودجه 1404 برای اجرای مرحله دوم تناسب با نرخ 30 درصد، بخشی دیگر از مراحل قانونی طی شده است. ثالثاً با صدور احکام جدید صندوق های بازنشستگی پرداخت مطالبات به زودی آغاز می شود.

اگرچه مسیر اجرای قانون تعدیل حقوق بازنشستگان راه آسانی نیست و با پیچیدگی های فنی و حقوقی مواجه بوده است، اما دولت چهاردهم در تعامل با سایر قوا در کشور تمام تلاش خود را برای تسریع در روند اجرای قانون به کار گرفت. باید به انتظارات بازنشستگان پاسخ کافی داده شود.

سازمان برنامه و بودجه از آغاز صدور احکام جدید قانونی برای بازنشستگان صندوق های بازنشستگی در اسرع وقت خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با توجه به تامین منابع لازم و طراحی سازوکارهای عملیاتی لازم، به زودی پس از صدور تصمیمات جدید در دستگاه های اجرایی، پرداخت مستمری به بازنشستگان بر اساس ضوابط جدید انجام شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.