افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

کاهش شدید دما در استان تهران / کشاورزان مراقب باشند

  • کد خبر : 402133
کاهش شدید دما در استان تهران / کشاورزان مراقب باشند

آفتاب نیوز: حامد یزدی مهر بعدازظهر شنبه در گروه خبرنگاران از صدور اخطاریه هواشناسی نارنجی رنگ مبنی بر ظهور دو سامانه در حال گسترش توده هوای سرد و فعالیت متناوب سامانه بارشی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این پیش بینی از فردا از یکشنبه 8 تا 14 مهرماه شاهد فعالیت این سامانه ها […]

آفتاب نیوز:

حامد یزدی مهر بعدازظهر شنبه در گروه خبرنگاران از صدور اخطاریه هواشناسی نارنجی رنگ مبنی بر ظهور دو سامانه در حال گسترش توده هوای سرد و فعالیت متناوب سامانه بارشی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این پیش بینی از فردا از یکشنبه 8 تا 14 مهرماه شاهد فعالیت این سامانه ها در روز شنبه سوم آبان خواهیم بود.

وی گفت: طی روزهای یاد شده در استان تهران به ویژه از سه شنبه تا پنجشنبه دمای هوا در نواحی شمالی و دامنه ها و ارتفاعات به طور میانگین به 17 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و در نیمه جنوبی و نواحی مرکزی بین 10 و 20 درجه سانتیگراد. 15 درجه سانتیگراد را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: به تمامی کشاورزان، دامداران و مرغداران توصیه می شود نسبت به بررسی و آماده سازی سیستم های گرمایشی، تنظیم دمای گلخانه ها و اتاق های پرورش قارچ اقدامات لازم را انجام دهند.

یزدی مهر با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر خطر تنش گرمایی، افزود: این رویداد در نیمه شمالی استان و در روزهای چهارشنبه تا پنجشنبه گاهی در ارتفاعات و همچنین در استان تهران با بارش برف همراه خواهد بود. در ارتفاعات به ویژه در قله های البرز مرکزی وزش باد سوزان، یخبندان شبانه در سطح زمین و تداوم توده هوای سرد به ویژه از چهارشنبه تا جمعه در دامنه شمالی و نواحی مرتفع خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تصریح کرد: استفاده از ضدیخ در خودروها و تاسیسات حساس به دما به ویژه در نیمه شمالی استان توصیه می شود و همچنین لازم است مدیریت حامل های انرژی به ویژه گاز و برق در دستور کار شهروندان قرار دارد.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز دوشنبه 9 مهر تا پایان روز پنجشنبه 12 آبان ماه در استان تهران به ویژه در نیمه شمالی شاهد فعالیت متناوب سامانه بارشی خواهیم بود که در به این منظور لازم است در مناطق کوهستانی و گردنه های برفی انجام شود.

یزدی مهر اکیداً خودداری از انجام فعالیت های کوهنوردی به ویژه صعود به ارتفاعات در مدت مذکور و استحکام بخشی سازه های موقت و سست مانند داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و نهرها و آماده سازی تیم برای آمادگی اجرایی را توصیه اکید کرد. و دستگاه های امدادی در دستور کار قرار دارد، همچنین بهره برداران و پیمانکاران در حوزه منابع طبیعی و مدیریت حوضه باید اقدامات لازم را در رابطه با اخطاریه انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر پرهیز از تردد و یا ماندن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تاکید کرد و گفت: پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها باید در دستور کار مسئولان مسئولین ذی ربط و دستگاه های اجرایی و امدادی قرار گیرد. آژانس ها باید هوشیار باشند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.