افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

توجه به مشارکت موثر اتحادیه ها نقطه مغفول رسالت فریدزاده است

  • کد خبر : 402123
توجه به مشارکت موثر اتحادیه ها نقطه مغفول رسالت فریدزاده است

ادامه برنامه های چهارگانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم در حوزه سینما، ایجاد فرصت برای ظهور و بروز خلاقیت فیلمسازان جوان به ویژه در استان ها، توجه جدی به توسعه زیرساخت های سینمایی. در استان‌ها به‌ویژه در شهرهای محروم، با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی، تقویت تمرکز دولت چهاردهم بر گسترش فضای همدلی […]

ادامه برنامه های چهارگانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم در حوزه سینما، ایجاد فرصت برای ظهور و بروز خلاقیت فیلمسازان جوان به ویژه در استان ها، توجه جدی به توسعه زیرساخت های سینمایی. در استان‌ها به‌ویژه در شهرهای محروم، با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی، تقویت تمرکز دولت چهاردهم بر گسترش فضای همدلی و همدلی سینماگران با دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیگیری حقوق فعالان سینمایی و تامین امنیت و آزادی های قانونی آنها، به روز رسانی و اصلاح قوانین و مقررات حوزه تصویر در مراکز مربوطه منطبق با تحولات اجتماعی و فناوری های نوین، حفاظت از تنوع فرم ها و محتوای سینمای ایران مطابق با نیازهای مخاطبان ایرانی و جهانی، ارتقای شاخص‌های بین‌المللی شدن سینمای ایران با تاکید بر رشد صادرات محصولات و خدمات سینمایی، تسهیل و گسترش حضور سینمای ایران در رویدادهای بین‌المللی و تولید فیلم‌های مشترک، مواردی است که فریدزاده دارد. به عنوان رئیس سازمان سینمایی انجام شد. وی از سمت وزیر ارشاد این وظیفه را بر عهده دارد. مسائلی که هر کدام از شما دارید بدون شک مهم هستند. اما آنچه متفکران علوم سیاسی در حکمرانی معاصر تأیید می کنند، پذیرش مشارکت مؤثر نهادهای مدنی به عنوان نمایندگان بخش خصوصی در سیاست گذاری و تنظیم مقررات است. نظام های سیاسی اقتدارگرا، با بینش دانای کل و خیرخواهی اجباری، در آرزوی ساختن بهشت ​​موعود برای رعایای خود هستند. همانطور که تاریخ نشان می دهد، این سیستم ها نه تنها در ایجاد بهشت ​​شکست خورده اند، بلکه جهان کنونی را نیز به جهنم تبدیل کرده اند. بر اساس همین تجربه بود که متفکران علوم سیاسی با ایجاد مشارکت مؤثر نهادهای مدنی، مشارکت مؤثر مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان مربوط به زندگی و کسب‌وکارشان را طراحی و توصیه کردند. نهادهای مدنی با نظارت مستمر بر محیط زیست از موانع و فرصت‌ها آگاه می‌شوند و به عنوان مشاوران مورد اعتماد در تصمیم‌گیری و تنظیم مقررات، حکمرانی را تسهیل می‌کنند و در چشم مردم اعتماد ایجاد می‌کنند.

دوره دولت سیزدهم در بی توجهی به نهاد مدنی سالن سینما و با رویکردی کاملاً مقتدرانه در تدوین و تدوین برنامه هفتم توسعه و اساسنامه، مشابه دولت های گذشته به ویژه دولت های نهم و دهم بود. مجوز تولید و نمایش آنها در شورای فرهنگ عمومی. او در نهاد سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی (شورایی که اختیارش دیکته مقررات و قوانین نیست، بلکه تعیین خط مشی است) حضور داشت. و دستورالعمل ها). آیین نامه و برنامه به دلیل نداشتن نگاه واقع بینانه و غیر کارشناسی مورد انتقاد و اعتراض سینماگران و سینماها قرار گرفت.

اکنون از حکومت وحدت ملی انتظار می‌رود که مشارکت مؤثر سازمان صنفی سینما خانه در تنظیم و تنظیم لوایح معاصر، در راستای خواسته‌های حکومت‌داری خردمندانه و به‌منظور ایجاد وحدت، را رسالت خود بداند. . بدون کنش سیاسی – پذیرش مشارکت مؤثر جامعه مدنی در حکومت – اقدامات آنها نه تنها بی اثر خواهد بود، بلکه مورد پذیرش جامعه فیلمسازی بالغ نیز نخواهد بود.

۵۷۵۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.