افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

متقاضیان وام مسکن ناامید نشوند: خبری از وام سپرده نیست!

  • کد خبر : 402102
متقاضیان وام مسکن ناامید نشوند: خبری از وام سپرده نیست!

به گزارش ساعت 9 صبح؛ وام سپرده مسکن نوعی از خدمات مالی است که توسط دولت به مستاجران ارائه می شود تا آنها بتوانند راحتتر وام مسکن و اجاره خود را پرداخت کنند. اما این روزها برخی مستاجران پیام داده و از تاخیر در دریافت این وام ها خبر داده اند. روزنامه نگار ما شهروند […]

به گزارش ساعت 9 صبح؛ وام سپرده مسکن نوعی از خدمات مالی است که توسط دولت به مستاجران ارائه می شود تا آنها بتوانند راحتتر وام مسکن و اجاره خود را پرداخت کنند. اما این روزها برخی مستاجران پیام داده و از تاخیر در دریافت این وام ها خبر داده اند. روزنامه نگار ما شهروند با ارسال پیامی درخواست کرد که چرا وام ودیعه مسکن را پرداخت نمی کنید، ما درگیر آن هستیم. مشکلات و پرداخت مبلغ. برای رهن به پول بیشتری نیاز داریم و با این مبلغ به سختی خانه ای برای اجاره پیدا می کنیم. لطفا مراقب باشید.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی بیش از 2 میلیون متقاضی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد تنها 600 هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

همزمان با افزایش اجاره بها و رسیدن قیمت مسکن به متری 89 میلیون تومان، در بحث خرید و فروش، پرداخت تسهیلات سپرده مسکن مطرح شد، اما از بانک ها خواسته شد تا این تسهیلات را پرداخت کنند. که بعدها در قانون جهش تولید مسکن مطرح شد. مقاومت کردند و همین باعث شد مستاجران چندین سال برای دریافت 100 یا 200 میلیون تومان منتظر بمانند.

در همین رابطه محمودی یکی از مستاجرین عنوان کرد که از ابتدای سال برای دریافت تسهیلات ودیعه خانه ثبت نام کرده ام اما پس از گذشت چندین ماه هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده ام. وی گفت: وارد نیمه دوم سال شده ایم و اجاره بهای ما 30 درصد افزایش یافته است اما هیچ سهولتی دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد: بانک ها مدام از دریافت تسهیلات جلوگیری می کنند و هر بار به هر شعبه ای مراجعه می کنیم می گویند اعتبارات ما تمام شده است.

تنها یک پنجم متقاضیان وام سپرده مسکن موفق به دریافت تسهیلات شده اند

وی بیان کرد: برای دریافت تسهیلات سپرده مسکن از بانک ها تنها نیاز به داشتن یک آشنا برای اخذ وام داریم و هیچ بانکی بدون آشنا و مهمانی تسهیلات ارائه نمی کند.

باید گفت؛ بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، یک پنجم متقاضیان در صف انتظار وام و سپرده مسکن تسهیلات دریافت کرده اند. بیش از 2 میلیون متقاضی برای دریافت خدمات ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد تنها 600 هزار نفر موفق به دریافت خدمات شدند.

تاکنون بیش از 2 میلیون نفر برای دریافت تسهیلات سپرده مسکن در سامانه saman.mrud.ir ثبت نام کرده اند که از این تعداد یک میلیون و 932 هزار و 803 نفر و یک میلیون و 427 هزار و 732 نفر مشمول دریافت تسهیلات سپرده مسکن هستند. به بانک ها ارائه شده است.

شاهین فر رئیس دفتر برنامه ریزی و نظارت بر طرح های مسکن ادامه داد: از مجموع معرفی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، بانک ها به 606 هزار و 128 متقاضی تسهیلات سپرده مسکن پرداخت کرده اند و مبلغ پرداختی تاکنون 55 هزار و 714 نفر بوده است. میلیارد تومان.

بر اساس این گزارش داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تسهیلات سپرده مسکن و افزایش آن در ابتدای سال نقش بسزایی در افزایش نرخ اجاره مسکن داشت. . که بیشتر آن اثرات روانی است اما متاسفانه شاهد بوده ایم که تعداد کمی از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات سپرده گذاری شده اند و این متقاضیان تنها اثرات روانی گرانی مسکن را تجربه کرده اند.

اکنون پیش بینی می شود با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی در دولت چهاردهم زمینه همکاری بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات سپرده مسکن فراهم شود.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.