افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

ETF های بیت کوین بلک راک، معامله گران رمزارز را به وال استریت متصل می کند

  • کد خبر : 402094
ETF های بیت کوین بلک راک، معامله گران رمزارز را به وال استریت متصل می کند

سال گذشته، سامارا کوهن، مدیر ارشد سرمایه گذاری BlackRock، معتقد بود که تقاضای زیادی برای بیت کوین وجود دارد. به همین دلیل او و تیمش در BlackRock یکی از اولین محصولات قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETP) را در ایالات متحده راه اندازی کردند. سرمایه گذاران اکنون به سمت این محصولات هجوم آورده اند […]

سال گذشته، سامارا کوهن، مدیر ارشد سرمایه گذاری BlackRock، معتقد بود که تقاضای زیادی برای بیت کوین وجود دارد. به همین دلیل او و تیمش در BlackRock یکی از اولین محصولات قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETP) را در ایالات متحده راه اندازی کردند. سرمایه گذاران اکنون به سمت این محصولات هجوم آورده اند که بسیاری از آنها اخیراً از بازار ارزهای دیجیتال وارد وال استریت شده اند.

به گزارش Blockchain Homeland، کوهن اظهار داشت که بلک راک اکنون می داند که تقاضای بازار دسترسی آسان به بیت کوین بوده است. او این اظهارات را در کنفرانس بدون اجازه بیان کرد.

عملکرد ETF بیت کوین نقطه ای

ارزش کل بازار یازده ETF بیت کوین نقطه ای در حال حاضر به پایان رسیده است بیش از 63 میلیارد دلار و مجموع ورودی این وجوه تقریباً معادل 20 میلیارد دلار است. طی پنج روز معاملاتی گذشته، ورودی خالص ETFهای بیت کوین را مشاهده کنید بیش از 2.1 میلیارد دلار ثبت کرده اند که نیمی از آن متعلق به بلک راک بود.

افزایش حجم معاملات در حالی رخ داد که قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود از جولای این هفته رسیده و بالای 68300 دلار معامله می شود. در سه ماهه سوم سال جاری، بیت کوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 140 درصد رشد داشته و از شاخص S&P 500 پیشی گرفته است. زیرا این وجوه نقد و ارزش بازار کریپتو به طور همزمان رشد کرده اند. سهام کوین بیس نیز در این هفته حدود 24 درصد افزایش یافت و بهترین هفته خود از فوریه را به ثبت رساند.

کوهن گفت، بخشی از استراتژی جذب مشتری BlackRock Funds آموزش علاقه مندان به ارزهای دیجیتال در مورد مزایای محصولات ETP بوده است.

بایگانی های 13F که به صورت فصلی اطلاعاتی را در مورد موقعیت سهام سرمایه گذاران عمده افشا می کند، نشان می دهد 80 درصد از خریداران این محصولات جدید بیت کوین نقطه ای در ایالات متحده سرمایه گذاران مستقیم هستند به گفته کوهن، 75 درصد از این خریداران قبلاً هرگز دارای صندوق های سرمایه گذاری مشترک بلک راک (iShare) نبوده اند.

کوهن گفت:

ما از ابتدای این سفر می‌دانستیم که باید به سرمایه‌گذاران ETF در مورد ارزهای دیجیتال و به‌ویژه بیت‌کوین آموزش دهیم. ما بخش بزرگی از این آموزش را به مزایای محصولات ETP اختصاص داده ایم.

قبل از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) صندوق های نقدی بیت کوین را در ژانویه تایید کند، سرمایه گذاران چند راه برای خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال داشتند. یکی از ساده ترین راه ها برای سرمایه گذاران آمریکایی استفاده از یک صرافی متمرکز مانند کوین بیس بود. اما ورود چشمگیر ETF های بیت کوین اسپات نشان داد که صرافی های رمزنگاری تمام نیازهای سرمایه گذاران ارز دیجیتال را برآورده نمی کنند.

عملکرد BlackRock Bitcoin ETF از ژانویه (دسامبر) - منبع: FactSet
عملکرد BlackRock Bitcoin ETF از ژانویه (دسامبر) – منبع: FactSet

با توجه به اینکه ایالات متحده بازار بزرگی برای دارایی‌های دیجیتالی است، این مهم‌تر می‌شود. داده های جدید Chainalysis نشان می دهد که آمریکای شمالی همچنان بزرگترین بازار ارزهای دیجیتال در جهان است و تقریباً 23٪ از کل حجم معاملات ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص می دهد. این پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاک چین تخمین زده است که بین ژوئیه 2023 (ژوئیه 1402) و جولای 2024 (ژوئیه 1403)، حدود 1.3 تریلیون دلار ارزش دریافت کرده است.

گزارش اخیر شرکت سرمایه گذاری “a16z” تحت عنوان “Crypto State” نشان داده است بیش از 40 میلیون آمریکایی دارایی های رمزنگاری شده دارند. تاکنون، بیشتر این سرمایه‌گذاری‌ها از سوی مشتریان شرکت‌های مدیریت سرمایه انجام شده است که از مشاوران خود خواسته‌اند تا محصولات جدید رمزنگاری نقطه‌ای را به پرتفوی خود اضافه کنند.

در ماه آگوست، مورگان استنلی اولین بانک بزرگی بود که به 15000 مشاور مالی خود اجازه داد تا ETFهای BlackRock و Fidelity Bitcoin را به مشتریانی با دارایی خالص بیش از 1.5 میلیون دلار ارائه دهند. سایر شرکت‌ها همچنان منتظر هستند تا مشاوران مالی خود قبل از ارائه فعال این وجوه، بررسی لازم را انجام دهند.

Jan van Eck، مدیر عامل VanEck اظهار داشت:

هنوز مدیران تخصیص ثروت شروع به تخصیص نکرده اند. حتی به مرحله آماده سازی هم نرسیده اند.

ون اک مقایسه ای با بازار اروپا انجام داد. جایی که شرکت 12 محصول مبتنی بر توکن را معامله می کند. او گفت:

دقیقاً همین موضوع را در اروپا می بینیم. تعداد بسیار کمی از بانک های خصوصی سرمایه گذاری در بیت کوین یا اتریوم یا دارایی های مشابه را تایید کرده اند.

ون اک گفت که شرکت او حدود 2 میلیارد دلار در ETPهای رمزنگاری خود در اروپا دارد که بیشتر حجم معاملات از سوی سرمایه گذاران منفرد تامین می شود.

بازار وال استریت باید قوانین مناسبی را از سوی قانونگذاران کنگره ایجاد کند تا ارتباط با بازار ارزهای دیجیتال را آسان‌تر کند.

ETF ها شفافیت را فراهم می کنند

کوهن معتقد است که ETF ها و فناوری بلاک چین بسیاری از مشکلات مشابه را برطرف می کنند. او گفت:

ETF ها یک نیروی غیرمتمرکز در بازارهای مالی سنتی هستند که دسترسی و شفافیت را ایجاد کرده اند و مهمتر از همه، رشد فوق العاده ای را در دوران پس از بحران سال 2008 و 2009 به ارمغان آورده اند.

وی ادامه داد:

به نظر من، باید توجه داشته باشیم که کتاب سفید بیت کوین در 31 اکتبر 2008 منتشر شد و در همان زمان، رهبران گروه 20 از سراسر جهان گرد هم آمدند تا در مورد پیامدهای بحران مالی و چگونگی ایجاد شفافیت بیشتر از طریق بحث عمومی بحث کنند. گزارش می دهد.

بلک راک با استفاده از تسویه حساب طرف مقابل و تجارت چندجانبه ریسک کمتری را متقبل شده است. در بازارهای مالی سنتی، این حرکت ها موج بزرگی را برای ETF ها ایجاد کرد.

کوهن افزود:

در عین حال، زمینه DeFi در 15 سال گذشته به واقعیت تبدیل شده است.

آیا این یک برد برای بیت کوین بود؟ آیا این یک برد برای ETP ها بود؟ به نظر من، این یک پیروزی برای همه سرمایه گذاران است. تا زمانی که بتوانیم این اکوسیستم هایی را که اهداف مشابهی را دنبال می کنند به درستی ادغام کنیم.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-19 15:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.