افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

اهمیت تحقیقات فضایی و نقش آن در توسعه فناوری های نوین – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 402071
اهمیت تحقیقات فضایی و نقش آن در توسعه فناوری های نوین – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر حسن سالاریه معاون وزیر و رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در بازدید اخیر خود از پژوهشگاه مکانیک شیراز به اهمیت تحقیقات فضایی و نقش آن اشاره کرد. . در توسعه فناوری های نوین و تشکر از تلاش های صورت گرفته در پژوهشکده مکانیک بر لزوم […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر حسن سالاریه معاون وزیر و رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در بازدید اخیر خود از پژوهشگاه مکانیک شیراز به اهمیت تحقیقات فضایی و نقش آن اشاره کرد. . در توسعه فناوری های نوین و تشکر از تلاش های صورت گرفته در پژوهشکده مکانیک بر لزوم تسریع در اجرای پروژه ها تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه امسال نقطه عطفی برای فعالیت های بخش خصوصی در صنعت فضایی خواهد بود، گفت: بخش هایی که سرمایه گذاری بخش خصوصی در آنها ریسک بالایی دارد مانند توسعه زیرساخت ها و توسعه فناوری های نوین توسط پژوهشگاه فضایی پیگیری می شود. .

سالاریه همچنین بر اهمیت همکاری های بین سازمانی و استفاده از ظرفیت های موجود کشور برای پیشبرد اهداف علمی تاکید کرد.

در ادامه این سفر دکتر سالاریه با خانواده مرحوم دکتر سرشار از اعضای برجسته هیئت علمی پژوهشکده دیدار و درگذشت وی را تسلیت گفت.

در ادامه دکتر وطن خواه رئیس پژوهشگاه مکانیک گزارش جامعی از عملکرد این پژوهشکده ارائه کرد.

وی به پیشرفت پروژه های مختلف و چالش های موجود در این زمینه اشاره کرد. این گزارش شامل جزئیات فعالیت های انجام شده و آخرین برنامه زمان بندی این پروژه ها بود.

در این نشست گروه های مختلف پژوهشی نیز به ارائه توانمندی های خود پرداختند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– گروه ذخیره سازی انرژی: این گروه به توسعه فناوری های جدید در زمینه ذخیره سازی انرژی می پردازد و پروژه هایی را در زمینه های مختلف از جمله باتری های پیشرفته و سیستم های انرژی های تجدیدپذیر انجام داده است. توانمندی های این گروه در ایجاد راه حل های پایدار و موثر برای مدیریت انرژی در سیستم های فضایی برجسته است.

– گروه سنسورهای فضایی: این گروه روی طراحی و توسعه حسگرهای پیشرفته برای ماموریت های فضایی کار می کند. از قابلیت های این گروه می توان به ایجاد حسگرهای دقیق برای جمع آوری داده های محیطی و بهبود کیفیت اندازه گیری ها در فضا اشاره کرد. نتایج به دست آمده از پروژه های این گروه تاثیر زیادی در موفقیت ماموریت های فضایی خواهد داشت.

– گروه Sensing Payloads: این گروه مسئولیت طراحی و توسعه محموله های حسگر برای ماموریت های فضایی را بر عهده دارد و از قابلیت های آن می توان به توسعه تکنیک های جدید اندازه گیری و تحلیل داده ها اشاره کرد. این گروه پیشرفت های قابل توجهی در پروژه ستاره فضایی پایه ایجاد کرده است که می تواند به بهبود کیفیت داده های دریافتی از فضا کمک کند.

پس از ارائه توانمندی های گروه های پژوهشی، نشست عمومی با حضور تمامی محققان و کارکنان پژوهشکده برگزار شد. در این جلسه همکاران پژوهشکده فرصت یافتند تا با رئیس پژوهشکده دیداری دوستانه داشته باشند و سوالات خود را مطرح کنند و از آخرین اقدامات پژوهشگاه در حوزه نیروی انسانی مطلع شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.