افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

نمادهای پرمعامله شور و شوق منفی بازار سهام را برانگیخت

  • کد خبر : 402050
نمادهای پرمعامله شور و شوق منفی بازار سهام را برانگیخت

بازار؛ گروه بورس: در عین حال که شور و نشاط منفی در سهام وجود دارد، در برخی از صندوق های طلا شاهد نشاط مثبت هستیم. البته فرصت ایجاد شده برای مدیران بازار صندوق طلا افزایش فروش با اشتیاق مثبت است. زیرا بعید به نظر می رسد که قیمت طلا همچنان در حال افزایش باشد. از […]

بازار؛ گروه بورس: در عین حال که شور و نشاط منفی در سهام وجود دارد، در برخی از صندوق های طلا شاهد نشاط مثبت هستیم. البته فرصت ایجاد شده برای مدیران بازار صندوق طلا افزایش فروش با اشتیاق مثبت است. زیرا بعید به نظر می رسد که قیمت طلا همچنان در حال افزایش باشد. از سوی دیگر با افزایش قیمت هر اونس، عرضه طلا در معاملات کاهش یافته است. اما دلار تغییر چندانی نکرده است. در واقع این احساسات مثبت اصلا قابل مقایسه با احساسات مثبت ابتدای سال یا بعد از ترور هانیه نیست و بسیار ضعیفتر از آنهاست. این نشان می دهد که بازارساز نقش موثری در کنترل بازار فارکس داشته است، اگرچه در بورس همه چیز برعکس است.

در دوره‌ای که شور و شوق منفی در سهام شدید بود، بهتر است تا زمانی که شرایط سیاسی تهدیدی جدی به نظر نمی‌رسد، سهامداران وارد صف‌های فروش شوند. بنابراین امروزه هرکس به دنبال نمادهایی با سودآوری و درآمد فزاینده باشد در بدترین شرایط نیز سود خوبی خواهد داشت. اما این موضوع نیاز به زمان دارد. بررسی گزارش های شرکت نشان می دهد گروه های دارای پتانسیل رشد سود در شش ماهه اول نمادهای ارزشمند. از سوی دیگر، سابقه قبلی حاکی از آن است که در روزهای هیجانی منفی، نمادهای پرمعامله رشد خود را از دست می دهند. فعلاً تا زمانی که ریسک سیاسی در کشور کاهش پیدا نکند، بهتر است نمادی داشته باشیم که دلیل محکمی برای حفظ آن داشته باشد.

شور و شوق منفی چقدر در سهام ادامه دارد؟

شهیر محمدنیا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: عده ای می گفتند باز شدن محدوده نوسان، نبض مثبتی به بازار می دهد. اما این عبارت سطحی و ساده انگارانه بود. وضعیت معاملات بورس متاثر از تنش منطقه‌ای بوده است که بسیار بیشتر از تنش‌های مسئولان سازمان بورس و تصمیم‌گیرندگان اقتصادی است. دوم اینکه با دادن پالس مثبت کاذب چیزی حل نمی شود. متعاقباً جذب پول نقد از خارج از بازار کار آسانی نخواهد بود. امیدوارم مسئولان قبل از بدتر شدن اوضاع از این نگرانی و عدم تحلیل صحیح و تصمیم گیری اشتباه بیدار شوند.

شهیر محمدنیا معتقد است نتیجه ای که انتظار داریم به دست نمی آید. این بار بازار به تصمیم دیگری نیاز دارد. محدوده نوسان به صورت نامتقارن روی 0 و +10 تنظیم شده است و حداقل تا اواخر پاییز اعمال خواهد شد. این روش بسیار کارآمدتر از راه حل های قبلی است.

و افزود: نود درصد بازار منفی است، واقعا تصمیم گیری در این شرایط نیاز به تحلیل خاصی ندارد. پس از از بین رفتن ریسک، جبران این جنبه های منفی زمان زیادی می برد و نکته اینجاست که اگر بازار در حالت قبلی خود باقی بماند، موج ناشی از از بین رفتن ریسک منجر به رشد بورس می شود. ، نه تنها برای جبران جنبه های منفی اخیر.

شهیرنیا تصریح کرد: بارها تغییر دامنه نوسان را تجربه کرده ایم. به بازار استراحت داد، اما همین داستان ادامه دارد. هر هفته دامنه با استدلال های فراوان کم و زیاد می شود اما نتیجه ای که انتظار داریم به دست نمی آید. این بار بازار به تصمیم دیگری نیاز دارد. محدوده نوسان به صورت نامتقارن روی 0 و +10 تنظیم شده است و حداقل تا اواخر پاییز اعمال خواهد شد. این روش بسیار کارآمدتر از راه حل های قبلی است.

وی افزود: زمانی که کف بازار بسته باشد و سقف آن به اندازه کافی باز باشد، پول راحتتر وارد بازار می شود و برای اسیلاتورها جذابیت بیشتری دارد. خریدار و فروشنده دیگر نگران این نیستند که قیمت فردا چقدر بیشتر یا کمتر شود. فروشنده راحت تر مذاکره می کند و بازار به تعادل می رسد. بازار اسیر ترس و بی اعتمادی شده است اما راه حل کاهش معاملات حقوقی و … با همین تغییرات کوچک در بورس می توان شور و نشاط منفی در سهام را مدیریت کرد و نقدینگی را در بازار ارزش حفظ کرد.

چرا مصوبات به نفع بورس بی اثر است؟

روز چهارشنبه تصمیم به کاهش نصاب سرمایه گذاری صندوق های درآمد ثابت در سپرده های بانکی از 40 درصد به 35 درصد و افزایش حد نصاب سرمایه گذاری در سهام به 15 درصد اعلام شد. اما این مصوبات مثبت تاثیر چندانی بر جریان نقدی در شرایط منفی بازار ندارد.

به گفته پرویز خالقی همتی گفتار درمانی جز در کوتاه مدت نمی تواند روند را تغییر دهد. این بازار هیچ مزیتی جز چرخه های سینوسی کوتاه مدت ندارد. زیرا نرخ سود اجازه ورود نقدینگی به بورس را نمی دهد. اعتماد سهامداران از بین رفته از سال 2009 هنوز احیا نشده است

پرویز خالقی با اشاره به اینکه برای تغییر روند باید قوانین حاکم و تاثیرگذار بر بازار سرمایه تغییر کند، گفت: همتی جز در کوتاه مدت نمی تواند روند را تغییر دهد. این بازار هیچ مزیتی جز چرخه های سینوسی کوتاه مدت ندارد. زیرا نرخ سود اجازه ورود نقدینگی به بورس را نمی دهد. اعتماد سهامداران از بین رفته از سال 2019 هنوز احیا نشده است. از سوی دیگر، دولت همچنان به اعمال حاکمیت خود بر شرکت ها ادامه می دهد.

و افزود: از سوی دیگر دولت دست از قیمت گذاری بر نمی دارد. همچنین به دلیل تغییر مداوم قوانین بازار سرمایه، شفافیت یا امنیت در سرمایه گذاری ها وجود ندارد. رفتار ناظر در قبال معامله گران و شرکت ها حد و مرزی ندارد و باعث خروج میلیون ها سهامدار در سال های اخیر شده است.

خالقی تصریح کرد: در کنار همه این موارد از نظر فنی همچنان در روند نزولی هستیم. البته همیشه اقدامات فردی وجود دارد که مسیر خود را طی می کند.

معاملات سهام پس از کاهش ریسک افزایش می یابد

در حال حاضر طلای ما همچنان مورد توجه سرمایه گذاران است. به همین دلیل بخشی از سرمایه خارج شده از بورس به طلا اختصاص یافته است. در واقع، طلا همچنان در وضعیت بهتری نسبت به سایر دارایی های تورمی مانند اموال و خودروها قرار دارد. زیرا خرید در روزهایی که اشتیاق سهام منفی است می تواند ریسک بزرگی را برای خریداران ایجاد کند. بنابراین به طور معمول در بورس پس از فروکش کردن شور و شوق، شرایط بهتری برای خرید سهام وجود دارد.

در مورد سهام، ریسک سیستماتیک همه معادلات را به هم ریخته است. پس از رشد بسیاری از سهام، بازار نشانه هایی از ثبات و تعادل را نشان داد، اما وحشت و هیجان منفی تمامی سطوح حمایتی را به لرزه درآورد. در این شرایط نمادهای پرمعامله که تنها به دلیل بهبود بازار افزایش یافته اند، اصلاح و فرسوده شده اند. البته نمادهایی با اخبار مثبت یا شرایط بنیادی مناسب حتی در صورت بروز احساسات منفی دیرتر جبران خواهند کرد. شور و شوق منفی در بازار سهام طی ماه گذشته بازدهی منفی حدود 10 درصد را به همراه داشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.