افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

چرخه فقر و بیکاری را با روش بانکداری پیوندی پایان دهید

  • کد خبر : 401982
چرخه فقر و بیکاری را با روش بانکداری پیوندی پایان دهید

به گزارش بازار، علیرضا طاهری بروجانی که در اولین همایش بین المللی و هشتمین روز جهانی زنان روستایی و عشایری سخنرانی می کرد، یکی از بزرگترین دستاوردهای بانک کشاورزی در مسیر فقرزدایی در روستاهای کشور را تحقق این مهم دانست. عملکرد موفق بانک در اجرای طرح تامین مالی خرد، برنامه بانکداری پیوندی و حمایت از […]

به گزارش بازار، علیرضا طاهری بروجانی که در اولین همایش بین المللی و هشتمین روز جهانی زنان روستایی و عشایری سخنرانی می کرد، یکی از بزرگترین دستاوردهای بانک کشاورزی در مسیر فقرزدایی در روستاهای کشور را تحقق این مهم دانست. عملکرد موفق بانک در اجرای طرح تامین مالی خرد، برنامه بانکداری پیوندی و حمایت از ایجاد مشاغل پایدار در 1947 روستای دورافتاده.

این طرح از سال 2001 اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در سال 1392 با همکاری بانک کشاورزی و موسسه تک (نماینده ایفاد) و یک سازمان بهزیستی اجرا شد، افزود: در این طرح با مشارکت فعال شعب بانک کشاورزی و با مدیریت اجرایی موسسه تک در استان های کشور تاکنون 6.7 میلیارد ریال تسهیلات خرد به بیش از 7775 نفر در قالب 5300 گروه خودیاری روستایی پرداخت شده است.

قائم مقام بانک کشاورزی ادامه داد: این خدمت با نرخ مصوب و با فرآیند پرداخت پنج ساله پرداخت می شود و روند فعالیت و پرداخت خدمت به گونه ای است که گروه هایی که پس از این مدت تشکیل می شوند، خودپایدار خواهند بود. به تنهایی پا و نیازی به حمایت مالی ندارند.

طاهری بروجنی حمایت مالی بانک کشاورزی از این مجموعه ها را تجربه موفقی دانست و گفت: گروه های دریافت کننده تسهیلات بیش از 99 درصد بازپرداخت به موقع تسهیلات داشته اند.

امضای یادداشت تفاهم سه جانبه

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین بانک کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه تاک تاکید کرد: بر این اساس بانک کشاورزی نقش اجتماعی خود را ایفا کرده و فقر را در مناطق روستایی ریشه کن خواهد کرد. عشایر Community by Linked Banking از تجربه چندین ساله خود در این زمینه بهره خواهد برد و فعالیت خود را برای پایان دادن به چرخه فقر و بیکاری در کشور گسترش خواهد داد.

قائم مقام بانک کشاورزی گفت: این تفاهم نامه امروز و پس از مذاکرات دقیق معاونت اعتبارات بانک با دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی و بانوان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی با هدف آموزش مناطق روستایی و گروه های خودیاری عشایری بین بانک کشاورزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه تاکستان نماینده رسمی ایفاد خواهند بود.

وی افزود: این تفاهم نامه در گام نخست برای گروه های خودیاری که با همکاری دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی و بانوان روستایی و عشایری و موسسه تاکستان تشکیل می شود به مدت سه سال از طریق ایجاد تامین مالی می شود. هزار میلیارد ریال اعتبار انجام دادند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.