افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

سیاست خارجی: سنوار مرده است اما حماس بسیار زنده است

  • کد خبر : 401964
سیاست خارجی: سنوار مرده است اما حماس بسیار زنده است

رسانه های آمریکایی با اشاره به شهادت یحیی سنور، رئیس دفتر سیاسی حماس، گزارش دادند که تاریخ نشان می دهد که جنبش های مقاومت قابل نابودی نیست و اگرچه شخصیت برجسته ای مانند سنور به شهادت رسید، اما حماس بسیار زنده است. به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از ترور یحیی سنور رئیس […]

رسانه های آمریکایی با اشاره به شهادت یحیی سنور، رئیس دفتر سیاسی حماس، گزارش دادند که تاریخ نشان می دهد که جنبش های مقاومت قابل نابودی نیست و اگرچه شخصیت برجسته ای مانند سنور به شهادت رسید، اما حماس بسیار زنده است.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از ترور یحیی سنور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان درگیری ها و حملات در جنوب نوار غزه خبر داد. جنبش حماس روز جمعه با تایید شهادت سنوار اعلام کرد که وی “در خط مقدم جهاد و مقابله با ارتش رژیم اشغالگر قدس و دفاع از سرزمین فلسطین و مقدسات آن” به شهادت رسیده است.

فارن پالسی در گزارشی با عنوان “سنوار مرده است اما حماس بسیار زنده است” می نویسد: “شما نمی توانید یک ایده را بکشید. مهمتر از آن، فرار از چالش هایی که این جنبش مقاومت برای اسرائیل ایجاد کرده است دشوار است. حماس تلاش های خود را دوچندان می کند. “

این نشریه آمریکایی در ادامه به برخی از چهره های سابق مقاومت از جمله «خلیل الوزیر» ملقب به ابوجهاد از فرماندهان برجسته سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، «سید عباس الموسوی» ژنرال دوم اشاره می کند. «فتحی شقاقی» دبیرکل حزب الله لبنان در سال 1995 و احمد یاسین بنیانگذار جنبش حماس که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، نوشتند: «همه این افراد به دست اسرائیل کشته شدند». اما اسرائیل نتوانست به مقاومت پایان دهد. با این حال، شایان ذکر است که مقاومت بیهوده نیست و سنوار می دانست که ترور او به دست اسرائیل منبع الهام مقاومت خواهد بود.

«فارین پالیسی» به این موضوع می پردازد که برخی از تحلیلگران تصور می کنند اگر رژیم صهیونیستی تمام چهره های مقاومت را نابود کند، صلح میسر می شود، اما این رسانه آمریکایی استدلال می کند: «اعضای حماس می توانند در غیاب این رهبران بجنگند و انتقام بگیرند. ” او را از اسرائیل دور کن.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به شهادت سنوار، در بیانیه ای که در سایت کاخ سفید نیز منتشر شد، گفت: «پیش از این، مقامات تیم امنیت ملی من را از عملیاتی در غزه که احتمالاً منجر به کشته شدن یحیی سنور، رهبر غزه شده بود، حذف کردند. آنها گزارش دادند که حماس “آزمایش DNA مرگ سنوار را تایید کرد.” امروز روز خوبی برای اسرائیل و ایالات متحده است».

شهید سنور در کنار شهید هنیه در شهر غزه – دسامبر 2017

از زمان آغاز بمباران های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در 7 اکتبر 2023، آمریکا یکی از بزرگترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم بوده و در ظاهر خواستار آتش بس است، اما در عمل، تلاش می کند تا خشونت را متوقف کند و تل آویو را مجبور به پایان دادن به جنگ کند.

رژیم صهیونیستی در سایه حمایت کور واشنگتن جنایات خود را به لبنان کشیده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. مقامات لبنانی اعلام کردند که حداقل 1400 لبنانی از جمله غیرنظامیان و پرسنل پزشکی شهید و یک میلیون و 200 هزار نفر از خانه های خود رانده شده اند.

فرن پالسی در این گزارش همچنین به ترور و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست دولت آمریکا اشاره کرده و می گوید: پس از این ترور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سپاه پاسداران ایران هرگز فرصت را از دست نداد و حتی قدرتمندتر از قبل شد.

این رسانه آمریکایی درباره شهادت سینوار نیز همین اظهارنظر را بیان می کند و در پایان این گزارش می نویسد: اکنون ترور سینوار را می توان دستاورد بزرگی برای اسرائیل دانست اما دیگران به جای سینوار ظهور خواهند کرد و مقاومت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.