افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

معرفی چشمه های باداب سورت / طبیعت زیبا و شگفت انگیز شمال ایران

  • کد خبر : 401941
معرفی چشمه های باداب سورت / طبیعت زیبا و شگفت انگیز شمال ایران

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- برخی از مکان های طبیعی دارای ویژگی های خاصی هستند و دشت، کویر، جنگل و آبشار ساده نیستند. چشمه های پلکانی باداب سورت در استان مازندران از جمله این پدیده های طبیعی خاص است که تعداد انگشت شماری از آنها در جهان وجود دارد. اگر […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- برخی از مکان های طبیعی دارای ویژگی های خاصی هستند و دشت، کویر، جنگل و آبشار ساده نیستند. چشمه های پلکانی باداب سورت در استان مازندران از جمله این پدیده های طبیعی خاص است که تعداد انگشت شماری از آنها در جهان وجود دارد. اگر چشمه های باداب سورت ساری را از نزدیک ندیده اید، در این مطلب شما را با این مکان طبیعی شگفت انگیز آشنا می کنیم تا در اسرع وقت از آن دیدن کنید و زیبایی های طبیعت را در این مکان ببینید. تا انتها با ما همراه باشید.

سورت باداب کجاست؟

چشمه باداب سورت در بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران و بین روستاهای اروست و مال خاصه قرار دارد.

رسیدن به باداب سورت کار سختی نیست و از جنوب شهر ساری به این حوضچه های پلکانی زیبا رسید، از جاده روستایی به نام «پشت کوه» استفاده کرد و از این جاده به سمت شهر سورت حرکت کرد. بین روستاهای اروست و مال چاشاد به چشمه باداب سورت می رسید.

3

سوره باداب به چه معناست؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که معنی لغوی باداب سوره چیست؟ باید گفت آب چشمه باداب سورت دارای گاز و مواد معدنی روان مخصوص است و باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنای شدت اثر است. این اثر طبیعی شگفت انگیز در سال 1386 به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران پس از کوه دماوند به ثبت رسید.

8

ویژگی های حوض سوره باداب

چشمه پلکانی باداب سورت و حوضچه های طبیعی رنگارنگی که در طول سالیان متمادی شکل گرفته اند، پدیده ای دیدنی در استان زیبای مازندران است و یکی از جاهای دیدنی ساری به شمار می رود.

جنس این حوضچه های طبیعی زیبا سنگ تراورتن است و آب داخل آن از جمع شدن آب دو چشمه یکی با آب نمک و دیگری با آب اسیدی به اضافه آب باران به دست می آید.

مواد معدنی موجود در آب این چشمه ها باعث شده است که پله ها به رنگ های قرمز، نارنجی و زرد در زیر نور خورشید بدرخشند و ظاهری باورنکردنی داشته باشند.

9

جالب است بدانید که در باداب سورت می توانید چشمه های پلکانی این چنینی را ببینید، در ایران چنین چیزی وجود ندارد و تنها در چند نقطه از جهان چنین پدیده طبیعی وجود دارد. چشمه های پاموکاله در ترکیه، رواق های سفید و صورتی همسان در نیوزیلند، بایشوایتای در چین، باگنی سان فیلیپو در ایتالیا، منطقه سنگ زرد در آمریکا و قهرمان ال آگورا در مکزیک چشمه هایی با این شکل و شمایل هستند.

بهترین زمان برای سفر به باداب سورت

بهترین زمان برای سفر به چشمه های طبیعی باداب سورت فصل بهار است. در این زمان هوای منطقه مطبوع و چشمه‌ها و برکه‌ها پر آب است. مشاهده این پدیده طبیعی شگفت انگیز در غروب خورشید تجربه ای منحصر به فرد و فراموش نشدنی خواهد بود.

2

البته در فصل پاییز نیز می توانید از باداب سورت ساری دیدن کنید. در این فصل مناظر جنگلی در مسیر برکه ها رنگارنگ و زیبا است و سفر شما را خاطره انگیز خواهد کرد.

این را هم باید بگوییم که زمان بازدید از حوض های باداب سورت معمولا از ساعت 6 صبح تا 21 شب است و برای دیدن چشمه ها باید بلیط تهیه کرد.

در سفر به باداب سورت بمانید

اگر برای دیدن باداب سورت سفر می کنید، باید بدانید که در اطراف چشمه های طبیعی و حوضچه های باداب سورت امکانات اقامتی وجود ندارد و کمپینگ در نزدیکی منطقه ممنوع است. برای اسکان می توانید در مکانی مناسب در اطراف روستاهای مجاور کمپ بزنید یا خانه های ساکنان این روستاها را برای اقامت اجاره کنید.

1

چشمه باداب سورت در خطر نابودی است

هر کار طبیعی برای ادامه حیات نیاز به نگهداری و توجه ما دارد. متاسفانه این مشکل در چشمه های باداب سورت مانند بسیاری از مکان های طبیعی ارزشمند دیگر کشورمان مشاهده نمی شود.

اگر به دیدن این حوضچه های زیبا رفتید، فراموش نکنید که راه رفتن روی آن ها به آن ها آسیب می رساند و این پدیده طبیعی بسیار خاص را از بین می برد.

5

اگر به سفر و طبیعت گردی علاقه دارید مقاله ای در مورد جنگل زیبای فندخلو اردبیل را اینجا بخوانید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.