افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

افزایش روزانه هزینه ساخت مسکن ملی با تاخیر در تحویل دولت جلسه ویژه ای برای مسکن برگزار می کند

  • کد خبر : 401931
افزایش روزانه هزینه ساخت مسکن ملی با تاخیر در تحویل دولت جلسه ویژه ای برای مسکن برگزار می کند

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: تغییر دولت پس از چند ماه ظاهرا هنوز موفق به اجرای طرح بزرگ نهضت ملی مسکن نشده است و تاخیر در پرداخت تسهیلات مسکن از یک سو و تورم عمومی از سوی دیگر این امر را برانگیخته است. برنامه ریزی کنید. از نظر هزینه و قیمت ساخت و […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: تغییر دولت پس از چند ماه ظاهرا هنوز موفق به اجرای طرح بزرگ نهضت ملی مسکن نشده است و تاخیر در پرداخت تسهیلات مسکن از یک سو و تورم عمومی از سوی دیگر این امر را برانگیخته است. برنامه ریزی کنید. از نظر هزینه و قیمت ساخت و ساز هر روز گرانتر می شود.

در 6 ماه گذشته فرار بانک ها در اعطای تسهیلات یکی از معضلاتی بود که بر طرح نهضت ملی مسکن تاثیر گذاشت و همانطور که در آمارهای اخیر بانک مرکزی مشاهده می شود، بیش از 15 بانک هنوز نتوانسته اند. هر اقدامی انجام داد یا تصمیمی مبنی بر پرداخت تسهیلات مسکن داده نشده است.

اظهارات اخیر فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هیات دولت نیز نشان از نگرانی او از تاخیر روزانه در تحویل مسکن ملی دارد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم کمک مالی به متقاضیان مسکن، در بهمن ماه سال گذشته شاهد رکود بازار مسکن بودیم که گریبان اکثر خانوارهای سراسر کشور را گرفت، معتقد است به دلیل نامشخص بودن ارقام مسکن و در آنجا تحویل می شود، به زودی نشست تخصصی مسکن برگزار می شود.

در شش ماه گذشته به دلیل کمبود تسهیلات مالی برای متقاضیان مسکن، شاهد رکود بازار مسکن در بهمن ماه سال گذشته بودیم که گریبانگیر اکثر خانواده ها در سراسر کشور شد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که ساخت خانه های تحویلی با توجه به قانون جهش تولید مسکن در چه مرحله ای است، اظهار کرد: در شش ماه گذشته به دلیل کمبود تسهیلات مالی برای متقاضیان مسکن. رکود بازار املاک در بهمن ماه سال گذشته بود که اکثر خانواده ها را در سراسر کشور تحت تاثیر قرار داد.

وی تصریح کرد: با نظارت های صورت گرفته توسط نمایندگان شورای اسلامی به ویژه کمیسیون ساخت و ساز و رئیس کل بانک مرکزی، تزریق منابع باقی مانده از بهمن ماه سال گذشته انجام شد، به طوری که تعداد بانک ها مشارکت کردند. 370 تا 380 هزار تومان بود.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز نگران گرانی ساخت مسکن ملی در ماه های آینده هستند.

اگرچه آنها بر این باورند که حتی در حال حاضر هزینه ساخت نهضت ملی مسکن افزایش چشمگیری داشته است، اما معتقدند نابرابری مسکن ممکن است در آینده نزدیک به یک بحران تبدیل شود.

افزایش روزانه قیمت تمام شده مسکن ملی با تاخیر در تحویل دولت جلسه ویژه مسکن برگزار می کند

عباس صوفی، عضو کمیسیون ساخت و ساز مجلس با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی تواند وارد حوزه مسکن شود، می گوید: امروز نصب 550 میلیون تومان و هزینه ساخت یک آپارتمان 100 متری بدون در نظر گرفتن آب، برق و گاز است. شبکه، 15 میلیون تومان است، یعنی 1 5 میلیارد تومان هزینه دارد.

امروز نصب 550 میلیون تومان و هزینه ساخت هر متر مربع آپارتمان 100 متری بدون احتساب شبکه آب و برق و گاز 15 میلیون تومان یعنی 1.5 میلیارد تومان هزینه دارد.

صوفی تاکید کرد: بر اساس برنامه پنج ساله هفتم کشور باید 5 میلیون و 500 هزار مسکن بسازیم، از سوی دیگر سالانه حدود 800 هزار خانه باید برای رفع نارضایتی ها و ازدواج مجدد ساخته شود. زیرا طبق آماری که کارشناسان وزارت راه و شهرسازی ارائه می کنند، حدود 7 میلیون خانه نامرغوب داریم که از این تعداد 2 میلیون خانه در حال ساخت است.

در گذشته با ظرفیت مسکن 350 میلیون تومان (نهضت ملی مسکن) امکان ساخت یک واحد 100 متری با متری 2.5 تا 3 میلیون تومان وجود داشت.

نماینده مردم همدان و فامینین در شورای اسلامی، با توجه به گرانی مصالح و مشکلات مربوط به تامین زمین، دولت به تنهایی نمی تواند وارد این حوزه مسکن شود که در آن خانه ای به مساحت 100 متر مربع ساخته شود. . متری 2.5 تا 3 میلیون تومان.

وی تصریح کرد: موضوع مهم مسکن یکی از مطالبات جدی اقصی نقاط کشور اعم از روستایی و شهری است. از آنجایی که اختلافات در این حوزه بسیار زیاد است و همچنین به دلیل تقاضای زیاد و عرضه کم مسکن همانطور که دولت های گذشته مشکل اختلاف در حوزه مسکن را حل نکرد، متاسفانه حوزه مسکن در چالش بزرگی قرار گرفته است.

صوفی با بیان اینکه مردم توان پرداخت یک میلیارد تومبه را ندارند، تصریح کرد: از سوی دیگر در زمینه تامین زمین مشکل داریم و طبق «قانون جهش مسکن» باید به شهر اضافه شود. محدودیت ها

بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی، بر اساس تعهدات دولت قبل، نزدیک به 780 هزار متقاضی مسکن ملی پول خود را واریز کرده اند، بنابراین دولت چهاردهم متعهد شده است که روند ساخت و ساز را تسریع کند تا خانه های آنها در اسرع وقت تحویل داده شود. تا حد امکان این مسائل عدم تحویل واحدها قطعا روند برنامه ریزی دولت برای تحویل سالانه واحدها را به چالشی اساسی تبدیل می کند و روز به روز هزینه ساخت مسکن را افزایش می دهد و تعداد متقاضیان را نیز تغییر می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.