افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

آبشار پری کجاست؟ | جاذبه های نزدیک + مسیر دسترسی – Flytoday

  • کد خبر : 401854
آبشار پری کجاست؟ | جاذبه های نزدیک + مسیر دسترسی – Flytoday

آیا تا به حال صدای آرامش بخش آبشاری که در میان جنگل ها و کوه های سرسبز جاری است را شنیده اید؟ اگر می خواهید تجربه ای ناب از طبیعت بکر مازندران داشته باشید، آبشار آب پری گزینه بسیار خوبی است. این آبشار کجاست؟ چرا بین گردشگران اینقدر محبوب است؟ در این مقاله از مجله […]

آیا تا به حال صدای آرامش بخش آبشاری که در میان جنگل ها و کوه های سرسبز جاری است را شنیده اید؟ اگر می خواهید تجربه ای ناب از طبیعت بکر مازندران داشته باشید، آبشار آب پری گزینه بسیار خوبی است. این آبشار کجاست؟ چرا بین گردشگران اینقدر محبوب است؟ در این مقاله از مجله گردشگری. امروز پرواز کنما به تمام سوالات شما در مورد آبشار آب پری پاسخ خواهیم داد و شما را به دل این طبیعت زیبا خواهیم برد.

آبشار پری کجاست؟

آبشار آب پری در استان مازندران و در شهرستان نور و در نزدیکی شهر رویان قرار دارد. این آبشار در دامنه‌های سرسبز رشته‌کوه البرز قرار گرفته و با جنگل‌های بکر و فضای دلنشین، مکانی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت گردی است. زیرا طبیعت پر از آب آبشار همه تماشاگران را شگفت زده می کند. فاصله آن از رویان حدود 5 کیلومتر است و به راحتی می توان به آن رسید.

  • آدرس: مازندران، چمستان، جاده رویان، بلده، 13 کیلومتر بعد از رویان سمت چپ جاده.

موقعیت دقیق آبشار آب پری مازندران در نقشه گوگل

مسیر دسترسی به آبشار آب پری

دسترسی به آبشار آب پری نور بسیار آسان است. اگر از تهران سفر می کنید با حدود 3.5 ساعت رانندگی به این آبشار خواهید رسید. کافی است از جاده هراز یا چالوس به رویان برسید و از آنجا با رانندگی کوتاه به این آبشار زیبا برسید. مسیر منتهی به آبشار نیز پوشیده از درختان و جنگل های انبوه است که سفر را دلپذیرتر می کند.

  • فاصله آمل تا آبشار: 64 کیلومتر
  • فاصله نوشهر تا آبشار: 59 کیلومتر
  • فاصله تا محمودآباد: 43 کیلومتر
  • فاصله تا تهران: 239 کیلومتر

آب و هوای آبشار آب پری

آب و هوای آبشار آب پری در اکثر فصول سال خنک و معتدل است. این منطقه به دلیل مجاورت با کوه ها و جنگل ها تابستان های معتدل و زمستان های سرد و برفی دارد. مه صبحگاهی، رطوبت زیاد و بارندگی های گاه و بیگاه نیز از ویژگی های این منطقه است که تجربه بازدید از آبشار را دلپذیرتر می کند.

آب و هوای آبشار آب پری

بهترین زمان برای بازدید از آبشار آب پری

بهترین زمان برای بازدید از آبشار آب پری فصل بهار و تابستان است که هوا معتدل و طبیعت زیباتر است. در این فصول طبیعت سرسبز و آب و هوای خنک تجربه خوشایندی برای شما خواهد بود. اگر به زیبایی های پاییز علاقه مند هستید، اکتبر و نوامبر نیز زمان های خوبی هستند، اگرچه هوا در منطقه کمی سردتر خواهد بود.

جاذبه های گردشگری در نزدیکی آبشار.

در نزدیکی آبشار آب پری جاذبه های دیگری نیز وجود دارد که سفر شما را کامل تر می کند. در این منطقه پارک جنگلی کشپل، دریاچه الیمالات، پارک جنگلی نور و آبشار حرم و در زیر با جاذبه های آبشار آب پری آشنا خواهید شد.

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل یکی از زیباترین و سرسبزترین پارک های جنگلی نور است که محیطی آرام و دلنشین را برای پیاده روی و استراحت ارائه می دهد. این پارک دارای درختان کهنسال و سایه دار، چشمه های زلال و مناطق پیک نیک است.

  پارک جنگلی کشپل
  • فاصله تا آبشار آب پری: حدود 37 کیلومتر

آدرس پارک جنگلی کشپل در نقشه گوگل

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی نزدیک نور است. این دریاچه در دل جنگل های هیرکانی قرار دارد و مکانی عالی برای قایق سواری، عکاسی و پیک نیک است.

  دریاچه الیمالات
  • فاصله تا آبشار آب پری: حدود 33 کیلومتر

آدرس دریاچه ایلمالات در نقشه گوگل

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور با بیش از 4 هزار هکتار وسعت یکی از بزرگترین پارک های جنگلی ایران است. در این پارک می توانید از فضای سبز وسیع لذت ببرید، در دل جنگل و هوای پاک قدم بزنید. در پارک جنگل نور، سرگرمی هایی مانند اسب سواری، پینت بال و دوچرخه سواری برای مسافران فراهم است.

پارک جنگلی نور
  • فاصله تا آبشار آب پری: حدود 25 کیلومتر

آدرس پارک جنگلی نور در گوگل مپ

آبشار ممنوعه اش

آبشار حراماو یکی دیگر از آبشارهای زیبا و دیدنی منطقه است که در میان جنگل های انبوه مازندران قرار گرفته است. این آبشار نسبت به آبشار آب پری بلندتر است و به دلیل مسیر دسترسی طبیعی و جذابش در بین گردشگران محبوبیت دارد. در نظر داشته باشید که دسترسی به این آبشار دشوار است، بنابراین باید با تمام تجهیزات و آماده سازی مراجعه کنید.

  آبشار ممنوعه اش
  • فاصله تا آبشار آب پری: حدود 20 کیلومتر.

آدرس آبشار ممنوعه شما در نقشه گوگل.

کاخ تمشیان

کاخ تمشیان یکی از بناهای تاریخی و زیبای منطقه است که معماری سنتی و قدیمی آن بسیار جالب توجه است. این کاخ در دوره پهلوی ساخته شده و مکانی تاریخی و فرهنگی است که می توانید از آن دیدن کنید.

  کاخ تمشیان
  • فاصله تا آبشار دیدنی آب پری: حدود 22 کیلومتر

آدرس کاخ تمیشان در نقشه گوگل

فعالیت های تفریحی در آبشار آب پری

آبشار دیدنی آب پری نه تنها زیبایی طبیعی دارد بلکه امکانات زیادی برای تفریح ​​و استراحت دارد. از کمپینگ و گذراندن شب در کنار آبشار گرفته تا عکاسی از مناظر طبیعی و کوه نوردی از جنگل ها، می توانید لحظاتی سرشار از هیجان و آرامش را در این مکان سپری کنید. علاقه مندان به طبیعت و عکاسی قطعا از این تجربه لذت خواهند برد.

خدمات و امکانات تفریحی آبشار آب پری.

در اطراف آبشار زیبای آب پری امکانات رفاهی مختلفی مانند پارکینگ، مکان های مناسب برای پیک نیک و سرویس بهداشتی ارائه می شود. در برخی از روزها نیز غرفه های کوچکی وجود دارد که غذاهای محلی و سوغاتی را در اختیار مسافران قرار می دهند. این امکانات سفر شما را راحت تر و بدون نگرانی می کند.

محل اقامت در نزدیکی آبشار آب پری

چندین گزینه برای اقامت در نزدیکی آبشار دیدنی آب پری وجود دارد. از هتل‌ها، آپارتمان‌ها و خانه‌های محلی در نور و رویان گرفته تا کمپینگ‌ها در طبیعت، همه می‌توانند اقامتگاهی متناسب با سلیقه و نیاز خود پیدا کنند. هتل نگین نور یکی از محبوب ترین گزینه ها در این منطقه است که حدود 20 کیلومتر با آبشار فاصله دارد و امکانات خوبی را ارائه می دهد.

اقامتگاه های نزدیک آبشار آب پری

علاوه بر این، اقامتگاه های زیر نیز می توانند در اولویت اقامت در نظر گرفته شوند:

  • هتل کیانا نور: 18 کیلومتر
  • هتل آرین: 20 کیلومتر
  • هتل مروارید خزر: 28 کیلومتر
  • هتل باران: 32 کیلومتر

ویژگی های منحصر به فرد آبشار

یکی از ویژگی های منحصر به فرد آبشار دیدنی آب پری ساختار سنگی و پله های آن است که باعث می شود آب به زیبایی بر روی سنگ ها جاری شود. این آبشار شاید به ارتفاع آبشارهای دیگر نرسد، اما جریان ملایم و محصور شدن در دل جنگل، تجربه آرامش بخشی متفاوت از آبشارهای دیگر را برای شما به ارمغان می آورد.

آبشار آب پری، مکانی برای فرار از جمعیت

اگر به دنبال فرار از هیاهوی شهر و پناه بردن به طبیعتی آرام و زیبا هستید، آبشار زیبای آب پری جایی است که نباید آن را از دست بدهید. این آبشار با تمام زیبایی که دارد یکی از بهترین مقاصد گردشگری شمال کشور است. پس چمدان های خود را ببندید و سفری آرام را آغاز کنید! می توانید بلیط هواپیما رزرو کنید یا رزرو بلیط قطار به یکی از شهرهای بزرگ مازندران بروید و از آنجا به سمت آبشار حرکت کنید.

اگر فرصتی برای بازدید از این آبشار زیبا دارید، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد آبشار زیبای آب پری

آبشار آب پری کجاست؟

آبشار آب پری در استان مازندران و در شهرستان نور و در نزدیکی شهر رویان قرار دارد.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار آب پری چه فصلی است؟

فصل های بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از آبشار است، زیرا آب و هوای معتدل و طبیعت در بهترین حالت خود قرار دارد.

آیا در نزدیکی آبشار آب پری امکانات کمپینگ وجود دارد؟

بله، می توانید در نزدیکی آبشار کمپ بزنید و از محیط طبیعی آن لذت ببرید. همچنین مکان هایی برای کمپ و پیک نیک وجود دارد.

آیا برای بازدید از آبشار آب پری باید بلیط تهیه کنیم؟

خیر، بازدید از آبشار آب پری رایگان است و نیازی به تهیه بلیط نیست.

چه جاذبه های گردشگری دیگری در نزدیکی آبشار وجود دارد؟

پارک جنگلی کشپل، دریاچه الیمالات، پارک جنگلی نور و آبشار حرم و از جاذبه های نزدیک آبشار آب پری هستند.

فاصله شهر آمل تا آبشار آب پری چقدر است؟

فاصله شهر آمل تا آبشار آب پری حدود 50 کیلومتر است. اگر از آمل به سمت آبشار رانندگی کنید، حدود یک ساعت رانندگی خواهید کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.