افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

مفقود شدن ۷ میلیون خانه در کشور/ قیمت مسکن در سراسر کشور افزایش یافت

  • کد خبر : 401814
مفقود شدن ۷ میلیون خانه در کشور/ قیمت مسکن در سراسر کشور افزایش یافت

به گزارش رکنا، عباس صوفی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: موضوع مهم مسکن یکی از مطالبات جدی همه نقاط کشور اعم از روستایی و شهری است. از آنجایی که اختلافات در این حوزه بسیار زیاد است و همچنین به دلیل تقاضای زیاد و عرضه کم مسکن همانطور که دولت های گذشته مشکل اختلاف در حوزه […]

به گزارش رکنا، عباس صوفی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: موضوع مهم مسکن یکی از مطالبات جدی همه نقاط کشور اعم از روستایی و شهری است. از آنجایی که اختلافات در این حوزه بسیار زیاد است و همچنین به دلیل تقاضای زیاد و عرضه کم مسکن همانطور که دولت های گذشته مشکل اختلاف در حوزه مسکن را حل نکرد، متاسفانه حوزه مسکن در چالش بزرگی قرار گرفته است.

وی افزود: طبق آماری که کارشناسان وزارت راه و شهرسازی گفتند حدود 7 میلیون واحد نترازی در حوزه مسکن داریم که 2 میلیون آن در حال ساخت است.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه پنج ساله هفتم کشور باید 5.5 میلیون خانه بسازیم، از سوی دیگر سالانه حدود 800 هزار خانه باید برای رفع نارضایتی ها و ازدواج مجدد ساخته شود.

وی با بیان اینکه به دلیل گرانی مصالح و مشکلات مربوط به تامین زمین، دولت به تنهایی نمی تواند وارد این حوزه مسکن شود، یادآور شد: در گذشته با تسهیلات 350 میلیون تومانی مسکن طرح ملی نهضت مسکن ) امکان ساخت یک واحد 100 متری با هزینه متری 2.5 تا 3 میلیون تومان وجود داشت.

عضو کمیسیون ساخت و ساز مجلس ادامه داد: این در حالی است که امروز هزینه نصب 550 میلیون تومان و هزینه ساخت یک آپارتمان 100 متری بدون احتساب شبکه آب و برق و گاز 15 میلیون تومان است. ، 1.5 میلیارد تومان.

صوفی با بیان اینکه مردم توان پرداخت یک میلیارد تومبه را ندارند، تصریح کرد: از سوی دیگر در زمینه تامین زمین مشکل داریم و طبق «قانون جهش مسکن» باید به شهر اضافه شود. محدودیت ها علاوه بر این در حال حاضر حدود 170 هزار هکتار در چند شهر بافت ناکارآمد داریم که باید برای تامین مسکن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در صدور پروانه ساختمانی نیز چالش داریم، گفت: قطعا بخش خصوصی باید در این حوزه ورود کند و وزارت راه و شهرسازی باید شرایط را برای این ورود تسهیل کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.