افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

بهره برداری از فناوری های موجود، مبنای تحول و نوآوری در کشور – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 401780
بهره برداری از فناوری های موجود، مبنای تحول و نوآوری در کشور – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی الیاسی در حاشیه بازدید از پاویون استارت آپ های فعال از کشورهای مختلف (کره، هند، ایران و …) در چهل و چهارمین دوره نمایشگاه جیتکس: جریان هوش مصنوعی که از امروز آغاز شده است بر تغییر نسل و […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی الیاسی در حاشیه بازدید از پاویون استارت آپ های فعال از کشورهای مختلف (کره، هند، ایران و …) در چهل و چهارمین دوره نمایشگاه جیتکس: جریان هوش مصنوعی که از امروز آغاز شده است بر تغییر نسل و لزوم توجه به فناوری های جدید تاکید دارد. این در حالی است که کاربرد فناوری های موجود به ویژه هوش مصنوعی در مسیر کنونی پیشرفت و نوآوری از اهمیت کلیدی برخوردار است و بی توجهی به فناوری های موجود می تواند از بهره وری کامل از قابلیت ها و دستاوردهای فعلی جلوگیری کند.

وی «کاربرد حداکثری فناوری های موجود» را مورد توجه کشورها مانند ایران دانست و گفت: استارتاپ های حاضر در این نمایشگاه فناوری های موجود در ایران را به نمایش گذاشته اند که اغلب در شتاب دهنده ها و مراکز سرمایه گذاری از آن به عنوان فناوری منسوخ یاد می شود. این نشان می‌دهد که با رویکردی نوآورانه می‌توان بهره‌وری بالایی از قابلیت‌های فناوری‌های موجود به دست آورد و آن‌ها را به ابزاری برای تحول و پیشرفت تبدیل کرد.

بهره برداری از فناوری های موجود، مبنای تحول و نوآوری کشور

معاون سیاست گذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ادامه داد: این نمایشگاه خدمات پارکینگ هوشمند را به نمایش می گذارد; فناوری انجام این سرویس در کشور ما نیز در اختیار متخصصان قرار دارد، اما متاسفانه از پتانسیل آن در کشور به خوبی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: خدمات دیگری در زمینه تصویربرداری، صدا، تعلیق فضایی و … در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده که فناوری آنها در ایران نیز موجود است.

الیاسی با تاکید بر استفاده از فناوری ها در زندگی روزمره گفت: استفاده از فناوری ها در زندگی روزمره نه تنها مزیت نیست بلکه یک ضرورت است. شرکت های ما تا به امروز نقش خوبی در تجاری سازی فناوری ها به ویژه هوش مصنوعی داشتند. ما باید از فناوری‌های موجود برای تسهیل بهره‌وری بیشتر، دسترسی سریع‌تر به اطلاعات و شیوه‌های زندگی هوشمندانه‌تر استفاده کنیم.

به گفته وی، با ظهور نسل‌های جدید هوش مصنوعی در کشورهای در حال توسعه، نادیده گرفتن فناوری‌های موجود و تصور اینکه دیگر مفید نیستند، اشتباه بزرگی است. زیرا هر فناوری می تواند نقش اساسی در نوآوری و توسعه داشته باشد به شرط آنکه به درستی از آن بهره برداری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش مهمی از فعالیت های هوش مصنوعی، بهره وری و نفوذ این فناوری در تمامی ابعاد زندگی از کشاورزی و صنعت گرفته تا حمل و نقل و خدمات متمرکز بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.